2010-05-23, 02:18
Medlem
M__s avatar
Ursäkta för ännu ett inlägg kunde inte redigera det förra. Är lite besviken på trammet, borde jag inte bli ganska skön på 500 mg tram och 2 valium? Har ingen tolerans mot tram och bara tagit benso 1 gång tidigare
Citera
2010-05-23, 11:23
Medlem
klotys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M__
Ursäkta för ännu ett inlägg kunde inte redigera det förra. Är lite besviken på trammet, borde jag inte bli ganska skön på 500 mg tram och 2 valium? Har ingen tolerans mot tram och bara tagit benso 1 gång tidigare

Jo det borde du bli.

Personligen tycker jag det är en jävla skillnad mellan hur bra depot-tabs slår om man jämför dom med vanliga tabs...

Hur bra man än krossar sina depot tycker jag aldrig dom lyckas komma i närheten av kick/intensitet som vanliga tabs ger..

Känner du inget om två timmar får du försöka nästa gång med vanliga tabs.
Citera
2010-05-23, 12:07
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:

Tog du alltså ytterligare 300mg? för du skrev först att du tagit 200 och sen "två till"
Du borde iaf garanterat bli rätt skön på det om du dessutom tagit två vallar till det också..
Hursomhelst, så kan det ibland ta en lång tid innan tramadol verkligt kommer igång..särskilt när jag började käka tramadol tyckte jag att man fick vänta länge innan det började kännas. Och det kan också vara så att det är ett kasst märke du fått tag på...finns en miljon olika tillverkare av tramadol och vissa har tyvärr faktiskt väldigt mycket lägre standard än andra.
Citera
2010-05-23, 14:03
Medlem
Någon som kan hjälpa!

Har varit utan trad hela helgen och kört med dextofen (gammal förpackning). Hur länge måste man vänta innan man kan ta trad igen? Tar det 6 timmar att få dex?

Har nån provat? Har en extrem hög tolerans av båda sorterna
Citera
2010-05-23, 14:05
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psss
Någon som kan hjälpa!

Har varit utan trad hela helgen och kört med dextofen (gammal förpackning). Hur länge måste man vänta innan man kan ta trad igen? Tar det 6 timmar att få dex?

Har nån provat? Har en extrem hög tolerans av båda sorterna
Dexofen och tramadol har korstollerans så att ta dexofen för att sänka tramadoltolleransen fungerar inte alls så bra.
Citera
2010-05-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Dexofen och tramadol har korstollerans så att ta dexofen för att sänka tramadoltolleransen fungerar inte alls så bra.
så med andra ord så behöver man lika många dex som trad för att må bra...
jag trodde att de kunde ta bort en del av abstinenten?

Tack för svaret!!!
Citera
2010-05-23, 14:46
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psss
så med andra ord så behöver man lika många dex som trad för att må bra...
jag trodde att de kunde ta bort en del av abstinenten?

Tack för svaret!!!
Ja, en del av abstinens kan det ta bort, jag förstod inte riktigt vad du menade med ditt inlägg.
Jag vet inte exakt hur potent dex är jämfört med tram men ungefär lika många dex som tram behöver man nog. Tänk på att det är mycket lättare att få andingsdepression med dexofen än med tramadol, så ta inte alltför mycket och blanda absolut inte med alkohol.
Citera
2010-05-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Ja, en del av abstinens kan det ta bort, jag förstod inte riktigt vad du menade med ditt inlägg.
Jag vet inte exakt hur potent dex är jämfört med tram men ungefär lika många dex som tram behöver man nog. Tänk på att det är mycket lättare att få andingsdepression med dexofen än med tramadol, så ta inte alltför mycket och blanda absolut inte med alkohol.

Absolut! Det är det jag är lite nojjig över, andningsdepression. Mina läkare skrev ut hej vilt för ett halvår sen men har nu helt ändrat inställning till tradolan. Därav har jag en helg utan mina meds.
Citera
2010-05-23, 17:10
Medlem
M__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Tog du alltså ytterligare 300mg? för du skrev först att du tagit 200 och sen "två till"
Du borde iaf garanterat bli rätt skön på det om du dessutom tagit två vallar till det också..
Hursomhelst, så kan det ibland ta en lång tid innan tramadol verkligt kommer igång..särskilt när jag började käka tramadol tyckte jag att man fick vänta länge innan det började kännas. Och det kan också vara så att det är ett kasst märke du fått tag på...finns en miljon olika tillverkare av tramadol och vissa har tyvärr faktiskt väldigt mycket lägre standard än andra.
Krossade 1 till, sen orkade jag inte och slängde i mig 2 hela till + 2 vallar, så 500 mg totalt men skön blev jag, dock somna jag ganska snart. Men var fortfarande skön när jag vaknade på morgonen Märket är "Rx Tramadol Sustained Release". Hur snabbt ökar toleransen på tram föresten? Tänkte om man kunde ta idag också eller om det är bäftre att vänta ett par dagar?
Citera
2010-05-24, 07:39
Medlem
Somligadars avatar
Citat:
Krossade 1 till, sen orkade jag inte och slängde i mig 2 hela till + 2 vallar, så 500 mg totalt men skön blev jag, dock somna jag ganska snart. Men var fortfarande skön när jag vaknade på morgonen Märket är "Rx Tramadol Sustained Release". Hur snabbt ökar toleransen på tram föresten? Tänkte om man kunde ta idag också eller om det är bäftre att vänta ett par dagar?

Det går bra att ta idag/igår med Efter det bör du vänta några dagar för att inte utveckla tolerans
Citera
2010-05-24, 09:02
Medlem
M__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somligadar
Det går bra att ta idag/igår med Efter det bör du vänta några dagar för att inte utveckla tolerans
Fattar inte hur ruset kan vara så svagt, tog tram för andra gången igår. 300 mg + 1 valium, kände knappt nått.
Citera
2010-05-24, 09:12
Medlem
Somligadars avatar
Citat:
Fattar inte hur ruset kan vara så svagt, tog tram för andra gången igår. 300 mg + 1 valium, kände knappt nått.

Det är ju som sagt en väldigt mild opiod, 300 för mig utan tolerans är mer en "moodlifter", klart vallen borde hjälp lite tycker man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in