2010-07-03, 22:19
Bannlyst
Vad kostar tram i stockholms trakterna? Samt är det svårt att få tag på det?
Citera
2010-07-03, 23:53
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Jag vet att tramadol påverkar olika på olika personer, men jag vill nodda och inte känna mig rastlös!
Är det någon som har någon ide vad jag ska ta mig till?
Citera
2010-07-04, 00:18
Medlem
Undrar hur mycket Tramadol man vågar stoppa i sig efter att ha tagit 1mg Xanor Depot åt gågnen för 34, 30, 24 och 2h sen. Tog första 200mg tram för 6h sen, fyllde sedan på med 100mg för 1h sen och nu 100mg. Vanligtvis går jag aldrig över 400mg utan muskelrelax och Alprazolam är väl inte direkt bästa muskelrelaxen till opiatbruk men det har ju lite effekt i alla fall. Har kört 3-400mg tram ~2ggr/v senaste två månaderna. Tror ni det är chill att köra så mycket som 200mg till med 50mg i stöten de närmsta 3-4 timmarna?
Citera
2010-07-04, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Hur brukar du reagera på mat när du mår illa, snarare det du borde fråga dig själv, inte tramet i sig som kommer få dig att (eller inte) kräkas, right?
mvh complex

Jag vet inte om jag missförstår dig nu, men tram ger visst illamående "av sig själv" för många. Det är ju en välkänd biverkning.

mvh Vanillia
Citera
2010-07-04, 05:01
Medlem
Sir.Ms avatar
I sydsverige ligger priserna på svenska tramadol 100mg Retard mjuk kapsel på 10 kr styck man brukar få rabbat vid köp av 100 men vet folk som vill ha 15 kr styck för 100 mg så priserna kan variera Min kran har slut på sina "brukade betala runt 800 för 100" men nu vill hans läkare vill trappa ner honom så det blir till att jaga nya kranar vilket inte verkar vara det lättaste då alla håller på sina kontakter men om där finns nån vänlig själ som vill skicka mig ett pm till nån länk eller mailkran så vore jag evigt tacksam
mvh Sir.M ps ha en skön sommar allihopa
Citera
2010-07-04, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.M
I sydsverige ligger priserna på svenska tramadol 100mg Retard mjuk kapsel på 10 kr styck man brukar få rabbat vid köp av 100 men vet folk som vill ha 15 kr styck för 100 mg så priserna kan variera Min kran har slut på sina "brukade betala runt 800 för 100" men nu vill hans läkare vill trappa ner honom så det blir till att jaga nya kranar vilket inte verkar vara det lättaste då alla håller på sina kontakter men om där finns nån vänlig själ som vill skicka mig ett pm till nån länk eller mailkran så vore jag evigt tacksam
mvh Sir.M ps ha en skön sommar allihopa

Samma här
Citera
2010-07-04, 13:25
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megakiller
Undrar hur mycket Tramadol man vågar stoppa i sig efter att ha tagit 1mg Xanor Depot åt gågnen för 34, 30, 24 och 2h sen. Tog första 200mg tram för 6h sen, fyllde sedan på med 100mg för 1h sen och nu 100mg. Vanligtvis går jag aldrig över 400mg utan muskelrelax och Alprazolam är väl inte direkt bästa muskelrelaxen till opiatbruk men det har ju lite effekt i alla fall. Har kört 3-400mg tram ~2ggr/v senaste två månaderna. Tror ni det är chill att köra så mycket som 200mg till med 50mg i stöten de närmsta 3-4 timmarna?
Det är väl lugnt men risken att bli utsatt för fler och allvarligare biverkningar ökar med dosen som med alla andra opioider. Hur som helst så är det en liten liten risk att du drabbas av något allvarligt om man ser dig som en grupp människor och inte som individ.
Citera
2010-07-04, 15:47
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenIAmQueen
Hej på er, det finns säkert svar på detta någonstans, men hata mig för det om ni vill.

Jag har käkat tram ett tag nu (försöker hålla mig själv från att använda tyngre grejer, och det kändes som en bra lösning just då) men trots att jag har uppehåll för att nolla toleransen (eller sänka den) så får jag inte dendär kick-liknande känslan som jag fick i början.
Är just nu nere på 500mg/gång (var på 1,5g ett tag) och undrar, kan man på något vis få ut mer av trammen? Tex skjuta, köra upp i nödutgången eller liknande?
Och just med skjuta, ska man 'rena' det (har kapslar) eller något i den stilen?

Hjälp uppskattas.
Och ja, jag vet att jag använder för många paranteser.

Ingen som vet? :S
Citera
2010-07-04, 17:34
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenIAmQueen
Ingen som vet? :S
Oralt är det bästa sättet tycker jag, rektalt är också bra iofs. Att skjuta tramadol är onödigt då man inte får ut så mycket mer än vad man får vid oralt intag. Venerna blir bara kassa och man får ärr. Sedan så finns ju risk för infektioner, abscesser etc när man kör intravenöst så riskerna är definitivt större än de lilla extra man får ut av tramadolet.
Vad du kan prova om du nu inte gjort det är att svälja ditt gift på fastande mage, då får du ut lite mer av substansen än om din mage redan är full. Om du vill så kan du även lösa upp tramadol i en pump och köra en rumpshot. Slår på mycket snabbare än oralt.
Citera
2010-07-04, 20:34
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Oralt är det bästa sättet tycker jag, rektalt är också bra iofs. Att skjuta tramadol är onödigt då man inte får ut så mycket mer än vad man får vid oralt intag. Venerna blir bara kassa och man får ärr. Sedan så finns ju risk för infektioner, abscesser etc när man kör intravenöst så riskerna är definitivt större än de lilla extra man får ut av tramadolet.
Vad du kan prova om du nu inte gjort det är att svälja ditt gift på fastande mage, då får du ut lite mer av substansen än om din mage redan är full. Om du vill så kan du även lösa upp tramadol i en pump och köra en rumpshot. Slår på mycket snabbare än oralt.

Tack, då är det alltså ingen ide att ta fram verktygen igen. Typiskt, hade hoppats på att det skulle hjälpa. Men bra att veta, iallafall
Siktar just nu på att ha uppehåll tills tidigast torsdag, får väl testa att köra upp det den andra vägen då. (Brukar ta det på fastande mage i vanliga fall)
Citera
2010-07-05, 00:18
Medlem
Real1Samas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
ska hon ta 250mg på en gång? tycker jag absolut inte. börja med 100mg vänta 1-2h sen fyll på.

annars är risken mkt stor att man bara blir illamående och yr o inte får nåt rus alls.

ang alkoholen så finns det inga riktlinjer. prova sig fram bara. inte för stora klunkar allt för ofta fram tills man känner sig bekväm.

ingen kan din kropp som du själv så omöjligt att svara för nån annan.

ta det lugnt bara, när du blandar alkohol med droger... var respektfull för riskerna.

Tack för ett bra informativt svar. Sprider det vidare.
Citera
2010-07-05, 01:10
Medlem
dont-you-want-mes avatar
Har inte orkat skumma igenom alla 1000sidor men någon som kan ge snabbt svar på hur lång tid det tar innan tradolan börjar verka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in