2010-06-22, 00:54
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor
hmm okej, det kan ha varit 100mg, hur långt tid borde det ta då?

Det beror helt på om det är depot eller inte. Du har ingen karta kvar att kolla på, annas är det omöjligt för oss att veta. För du krossade inte tabletterna va? För just det är avgörande om det är depot eller inte..

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Ska idag eller imorgon göra ett test och se om Depot slår snabbare om man löser dem i pressad citron, you never know

Pröva på du bara! Är kul med FB'are som vågar experimentera lite själva också (nu pratar jag inte RCs)! Återkom sen om hur det verkade fungera!
Citera
2010-06-22, 08:03
Medlem
DenGamlaGulas avatar
Vet ej om det nämnts tidigare, det har det säkert med tanke på hur många sidor som skrivits
Men för att boosta tramruset så kan ni boosta med nikotin, kaffe, treo/Alvedon (paracetnol) eller hur det nu stavas.. Treo funkar skitbra, slår så fort glaset är tomt
Citera
2010-06-22, 12:20
Medlem
Ajss avatar
Har inte provat än, tabletterna är iaf "Actavis Tramadol Retard 200mg" och är porösa, han jag köpte dem av sa att detta var den "dåliga" sorten som har ett ämne som begränsar kroppens upptag av tramadol i sig, inte hårda tabletter som löser sig långsamt dvs.
Därför spelar det ingen roll om man krossar dem eller ej... men kanske hjälper att lösa dem i någon slags syra. Har 50st att prova på så
Citera
2010-06-22, 15:16
Medlem
Ajss avatar
Efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att det är "hydroxipropylcellulosa" som reglerar frisättningen i tarmen efter lite efterforskningar.. Verkar mest logiskt för de andra ämnena i tabletten är bindemedel m.m.

Då e frågan hur man får bort cellulosan utan att förstöra någon tramadol...
Senast redigerad av Ajs 2010-06-22 kl. 15:27.
Citera
2010-06-22, 18:47
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor
hmm okej, det kan ha varit 100mg, hur långt tid borde det ta då?

är nog för sent nu, men runt 3 timmar för okrossade depot.
Men om det var 100mg depot så räcker det inte med 2st. 100mg´are.
Citera
2010-06-23, 00:39
Medlem
Ajss avatar
Hmm tror faktiskt det funkar med citron, tabletten löser upp sig förutom cellulosan som blir små geléklumpar... Drick citronen, lämna klumparna och man får bättre kick än att tugga
Citera
2010-06-23, 18:50
Medlem
Snodde 200mg tramadol i kapslar kapslar från brorsan och tog i förrgår.
Tog 2 st vid 20:30 och 2st igen en timme senare utan alvedon. Kände inte av ett skit på hela kvällen och trodde det berodde på att jag sket i alvedonen men morgonen efteråt vid 7-tiden då jag skulle upp och gå till jobbet så var jag helt seg i kroppen och var grymt glad/positiv (eufori?) och hade även lite kli på kroppen.
Är det verkligen vanligt att det tar 10 timmar för tabletterna att verka?

Kan nämna att det var min första gång på tramadol som inte vart i smärtlindrande syfte, har bara tagit 50mg som max förut...
Citera
2010-06-23, 19:03
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dend
Snodde 200mg tramadol i kapslar kapslar från brorsan och tog i förrgår.
Tog 2 st vid 20:30 och 2st igen en timme senare utan alvedon. Kände inte av ett skit på hela kvällen och trodde det berodde på att jag sket i alvedonen men morgonen efteråt vid 7-tiden då jag skulle upp och gå till jobbet så var jag helt seg i kroppen och var grymt glad/positiv (eufori?) och hade även lite kli på kroppen.
Är det verkligen vanligt att det tar 10 timmar för tabletterna att verka?

Kan nämna att det var min första gång på tramadol som inte vart i smärtlindrande syfte, har bara tagit 50mg som max förut...

om det var depot tabletter (vilket det inte låter som iom det var kapslar - å andra sidan finns det ej 200mg kapslar i sverige som ej är depot. max är 100mg) så ifall du ej krossar dom tar det väldigt lång tid , tills du får ett rus om du ens får ett rus.
dock är dem svenska 200mg depot vita och kapsel formade. det kanske bara såg ut som en kapsel?

isåfall måste du krossa dem antingen genom att tugga skiten eller krossa o bomba och då måste du ta MINST 200mg i varje bomb eller vid varje intag för att få ett rus öht, och då tar det ändå ca 3 timmar innan du känner att du är påverkad på ett mysigt sätt.
Citera
2010-06-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
.

Det var inte depot, det var 4st 50mg kapslar, alltså totalt 200mg. Förlåt om jag var extremt otydlig
Citera
2010-06-23, 19:16
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dend
Det var inte depot, det var 4st 50mg kapslar, alltså totalt 200mg. Förlåt om jag var extremt otydlig

aha.

ja 4st 50mg kapslar brukar ju slå fint efter 1 timma eller så . du har väl hög tolerans i suppose.

på mig känner jag av 100mg när vi pratar 50mg kapslar... mår hur bra som helst på 2 sådana... sen att man knaprar i sig 4 till i timmen är en annan femma

men du borde ju helt klart känt nåt
Citera
2010-06-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
.

Det var ju det som var det konstiga, jag kände ju mig asgo på morgonen efteråt. Men att det tar 10 timmar för att få full effekt känns helt vrickat.

Det kan iofs satt igång på natten också men jag vet inte, var ändå vaken tills ungefär kl 01... Hur länge brukar det hålla i sig om man inte lägger på mer hela tiden?
Citera
2010-06-24, 17:07
Medlem
J.Boozes avatar
hur är det med tolerans och tramadol?

normalt sätt när jag har 0 tolerans (inte tagit på minst 3 veckor) så blir jag mysig som attans på 200mg krossade depot.

i helgen (tors-tis) käkade jag sammanlagt 4g depot. i onsdags ingenting. (har ej haft nån AT eller så , kände mig lite skum på tisdan men annars inget)

idag krossade jag 200mg depot (2x 100mg) från FP (deras tidigare batch var asbra nu är det ny batch vet ej om den är lika bra- kanske nån kan konfirmera) men kände ingenting.

(EDIT: jag "boostade" tom med bamylkoffein som normalt sätt (hur placebo det må vara) slår på känslan)

har jag tolerans?

som sagt vet ej riktigt hur toleransen funkar på tramadol. speciellt när det gäller depot.

det var 3 timmar sen jag tog dessa 200mg. har precis bombat 200mg till.

nån som kan ge mig lite insikt?
peys
Senast redigerad av J.Booze 2010-06-24 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in