2010-06-09, 16:00
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
vadå skit? sen jag började ssri för ca 2 år sen så har jag inte haft en enda ångest attack eller panikångest attack. samt är min depression inte lika märkbar utan har en allmänt bättre positivitet i kroppen.
sen SSRI + tram = ökar risk för dels serotonin syndrom och sänker kramptröskeln.
så om du krampar vid höga doser tram utan SSRI ska du definitivt låta bli tramet.

om du nu vill använda skiten att flumma på. annars är väl citodon bättre i guess är inte så hemma på just smärtstillande i smärtstillande syfte

Jag har provat SSRI under en period i mitt liv och avskyr det, fick alldeles för mycket biverkningar så tänker inte ta det. Dessutom har jag ingen direkt "depression" utan mer social fobi, humörsvängningar etc. Men nog om det, var inte det diskussionen handlade om.

Vad är "höga doser"? Brukar ta max 300 mg.
Gillar inte Citodon då jag mådde väldigt illa av den.
Citera
2010-06-09, 16:07
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag har provat SSRI under en period i mitt liv och avskyr det, fick alldeles för mycket biverkningar så tänker inte ta det. Dessutom har jag ingen direkt "depression" utan mer social fobi, humörsvängningar etc. Men nog om det, var inte det diskussionen handlade om.

Vad är "höga doser"? Brukar ta max 300 mg.
Gillar inte Citodon då jag mådde väldigt illa av den.

då skulle du inte gett upp utan pratat med din läkare så hade ni fått testa ett annat SSRI. eller kanske andra antidepressiva. Minns inte va dem heter.. MAO hämmare, samt tri-cykliska... tror jag..

nåväl, OT.

stor dos? ja, alltså 300mg tycker jag är väldigt mkt som startdos. tycker ej man ska ta mer än 100-150mg vid första dosen. sen ska man vänta miiinst 1 - 2h innan man fyller på. då kan man ta lite mer.
Citera
2010-06-09, 16:54
Medlem
tycker nog personligen att 100-150 är en liten start dos men 200 mg kan funka om du inte är van. Skulle jag själv ta nu skulle jag nog ta 200mg till att börja med för att det var så länge sen. Fast misstänker att jag inte skulle orka vänta allt för länge innan det slinker ner ett par till. Fick några på fyllan för ett tag sen o tänkte tja jag tar 150mg gick typ några minuter innan jag tänkte att vad fan ska jag med 100mg till så slängde i mig de sista oxå. Blev dock precis som jag räknat med, tänkte inte ta dem pga av onödigt på fyllan, och visst inte kommer jag ihåg att jag blev någe go inte minneslucka blev det istället . snacka om onödigt men man är inte så jävla smart på fyllan inte
Citera
2010-06-09, 17:02
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeus81
tycker nog personligen att 100-150 är en liten start dos men 200 mg kan funka om du inte är van. Skulle jag själv ta nu skulle jag nog ta 200mg till att börja med för att det var så länge sen. Fast misstänker att jag inte skulle orka vänta allt för länge innan det slinker ner ett par till. Fick några på fyllan för ett tag sen o tänkte tja jag tar 150mg gick typ några minuter innan jag tänkte att vad fan ska jag med 100mg till så slängde i mig de sista oxå. Blev dock precis som jag räknat med, tänkte inte ta dem pga av onödigt på fyllan, och visst inte kommer jag ihåg att jag blev någe go inte minneslucka blev det istället . snacka om onödigt men man är inte så jävla smart på fyllan inte

hehe.

nej men de e sant. e man van vid ruset, vet hur det kommer slå på osv så börjar man ju med större doser. idag tex började jag med 400mg (2x200mg krossade och bombade) och svalde 400mg. så dem första 400mg kommer efter 2h ca och dem andra fungerar som en lång utfyllnad

sen köpte jag lite bärs också, tycker bärs o tram funkar utmärkt.

edit: detta var vid runt 11 tiden i förmiddags och jag känner fortf ruset påväg upp helskönt.
Citera
2010-06-09, 21:18
Medlem
encases avatar
Hej!

Har varit en tung brukare av Tramadol. Snittade på 800mg/dag i över 1,5 år, totalt 3 år med resten snittat 500mg/dag. En låda räckte cirka två veckor, ibland tio dagar, ibland ännu mindre.

Har aldrig klarat av att hoppa av när jag har det hemma. Häktades i Februari och tände av "cold turkey" med sista dosen på 1g, var ett helvete där psyket var i spillror tills mars/maj.

Nu för tiden är jag tillbaka på Tramadol med ett maximum på 200mg/dag och måste säga att jag känner av lika mycket som mina gamla doser på 7-800mg/dag. Känslan är lika "i".

Det jag vill få ut av mitt inlägg är att ni som håller er på höga doser, försök att trappa ner tills ni är på en sådan här nivå igen. Det är mer ekonomiskt, bättre för kroppen, och vad fan, man känner ju lika mycket ändå.
Citera
2010-06-09, 21:43
Medlem
Citat:
hehe.

nej men de e sant. e man van vid ruset, vet hur det kommer slå på osv så börjar man ju med större doser. idag tex började jag med 400mg (2x200mg krossade och bombade) och svalde 400mg. så dem första 400mg kommer efter 2h ca och dem andra fungerar som en lång utfyllnad

sen köpte jag lite bärs också, tycker bärs o tram funkar utmärkt.

edit: detta var vid runt 11 tiden i förmiddags och jag känner fortf ruset påväg upp helskönt.

Blir så jävla avundsjuk, tänkte dra mig en dos idag igen men mer planerat denna gång. Men jag sov lite för länge för att orka åka o inte fan svara den närmare i telefon. Tycker oxå öl passar bra till tram men helst tram först o öl sen, inte stenfull o sen tram inte. Risken ökar ju för att något händer men har du hyfsad koll på vad du tål så är inte ett par öl fel inte. Får väl se om jag orkar åka något imöra annars kommer jag sitta här o gnälla igen misstänker jag. Depå tram är riktigt sköna då de sitter i så länge
Citera
2010-06-09, 21:49
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeus81
Blir så jävla avundsjuk, tänkte dra mig en dos idag igen men mer planerat denna gång. Men jag sov lite för länge för att orka åka o inte fan svara den närmare i telefon. Tycker oxå öl passar bra till tram men helst tram först o öl sen, inte stenfull o sen tram inte. Risken ökar ju för att något händer men har du hyfsad koll på vad du tål så är inte ett par öl fel inte. Får väl se om jag orkar åka något imöra annars kommer jag sitta här o gnälla igen misstänker jag. Depå tram är riktigt sköna då de sitter i så länge

precis tram först öl sen . aldrig vara full och sen ta tram! ever!

men att njuta av ett tram rus och njuta ett par öl (du skall ej supa dig full för det har du ändå inte lust med) utan bara ett par glas starköl sådär . brukar bli asmysigt.

ang depot, ja det är nice men för att "sätta igång" ruset får du krossa nåra först o bomba, o sen svälja nån okrossad.

tar du enbart depot blir det knappt nåt rus alls tycker jag - visst du får en bra dag - men inget direkt rus...

aja, babbel babbel vi håller iaf me varandra
Citera
2010-06-09, 23:37
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
precis tram först öl sen . aldrig vara full och sen ta tram! ever!

men att njuta av ett tram rus och njuta ett par öl (du skall ej supa dig full för det har du ändå inte lust med) utan bara ett par glas starköl sådär . brukar bli asmysigt.

ang depot, ja det är nice men för att "sätta igång" ruset får du krossa nåra först o bomba, o sen svälja nån okrossad.

tar du enbart depot blir det knappt nåt rus alls tycker jag - visst du får en bra dag - men inget direkt rus...

aja, babbel babbel vi håller iaf me varandra

Jag har alltid krossat alla depottababletter...tramadolrus sitter( i alla fall på mig )i hela dagen.
Citera
2010-06-09, 23:47
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encase
Har aldrig klarat av att hoppa av när jag har det hemma. Häktades i Februari och tände av "cold turkey" med sista dosen på 1g, var ett helvete där psyket var i spillror tills mars/maj.
.
Tjena! Kul att du sänkt din dos, men för det första går man inte cold turkey på 1g, jag tror du har missuppfattat det ordet. För det andra undrar jag om du tände av inne i häktet och hur fan det gick till? Eller visste du att grisen skulle komma och tog tag i skiten innan?
Citera
2010-06-10, 01:25
Medlem
Teddybears avatar
Undrar lite hur det fungerar att kombinera Tiparol (50 mg) och Aerius (5 mg).

Den sistnämnda är min allergimedicin som jag äter en tablett dagligen, Tiparolen käkar jag 2-300 mg vid smärta i ett knä (1-2 dagar i veckan). Alltså ingenting jag flummar på, men jag nojjar jävligt mycket över att blanda olika grejer.

Någon som har koll?
Citera
2010-06-10, 21:14
Medlem
polemarchoss avatar
Har bitit itu en tand och har nu en tandvärk som inte är av denna jord. Har under dagen hållit mig till alvedon och ipren. En kombination av dessa gör att jag inte känner av värken under dryga tre timmar och sen är det igång igen. Detta är en smärta olik någon annan smärta jag haft tidigare. Och vanligtvis undviker jag piller. Men jag är rädd att överdosera på alvedon och ipren.

Nu har min far Tramadol Hexal 100 mg som har får på recept för sin dåliga rygg. Han har gått på detta under en längre period och har väl inte tagit dom som han skulle utan endast då han verkligen behövt dessa. Innebär att han har en massa Tramadol liggande och jag tänkte att dom hade kanske funkat mot min tandvärk.

Ni som är erfarna, kan man ta tramadol trots att man har tagit ganska mycket alvedon och ipren?

Är tramadol farligt för dom av oss som har allergier och astma? Några akuta biverkningar?
Min far märker endast att smärtan försvinner samt att han blir extremt pigg och kan inte sova.

Ska inte jobba i morgon och har inga planer på att köra någonstans.

EDIT: Detta är inte alls för att få ett rus eller så. Vill bara dämpa smärtan så jag kan fungera.
Senast redigerad av polemarchos 2010-06-10 kl. 21:20.
Citera
2010-06-10, 21:18
Medlem
Jag har 20st 50mg Tramadol Actavis och det blir första gången för mig och tjejen. Hur många ska vi ta?

Vi har även haschis att leka med senare om vi känner för det.

Vad ska vi tänka på och vad behöver vi veta?
Vad ska vi undvika m.m.?

Vi vill ha en skön upplevelse med varken för mycket eller för lite!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in