Det är jävligt många som påstår detta iaf. Jag är ingen expert, men tycker mitt exempel också var rätt så övertygande.
Eller så tillhör ni inte den känsligare gruppen som drabbas lätt. De 600mg du tog låg i allafall 200mg över dygnsdos. Men vill du tro hobbyknarkare än sjukvårdspersonal, så visst, varsågod. Om du skulle få höra att alvedon skulle minska kramprisken tror jag inte du skulle vara lika sugen, eftersom alvedon inte har nån rus-effekt. Men skit samma. kör som du vill, det är dina ikto. Jag hade sparat dom till AT och ångest istället.
Kan inte leta igenom hela tråden för vad jag söker.
Tog 300 mg tramadol för en timma och 20 minuter sedan. Känner inte av ett piss :S.. Kan inte ha någon resistans direkt för det var flera månader sedan sist. Kan jag ta 200 mg till nu eller bör jag vänta? Vet att en annan gång ploppa jag 100 mg på AT'n och handlöst bara börja spy.
Kan inte leta igenom hela tråden för vad jag söker.
Tog 300 mg tramadol för en timma och 20 minuter sedan. Känner inte av ett piss :S.. Kan inte ha någon resistans direkt för det var flera månader sedan sist. Kan jag ta 200 mg till nu eller bör jag vänta? Vet att en annan gång ploppa jag 100 mg på AT'n och handlöst bara börja spy.
Det kan ta ganska lång tid ibland. Kört på tom mage så borde det gå fortare. Vänta en 20-30 minuter till, känner du inte då lär du ta mer.
Det kan ta ganska lång tid ibland. Kört på tom mage så borde det gå fortare. Vänta en 20-30 minuter till, känner du inte då lär du ta mer.
Tackar, Har inte ätit på 8 timmar så de borde gå ut fort. Första gången jag tar Hexal Tramadol Retard. Kanska är segare. Har för det mesta tagit någon sorts danska kapslar med Tram innan och då tas det väl upp fortare kanske. men tycker att detta går sjukt segt. Vill ju ha mitt rus -.-'
Eller så tillhör ni inte den känsligare gruppen som drabbas lätt. De 600mg du tog låg i allafall 200mg över dygnsdos. Men vill du tro hobbyknarkare än sjukvårdspersonal, så visst, varsågod. Om du skulle få höra att alvedon skulle minska kramprisken tror jag inte du skulle vara lika sugen, eftersom alvedon inte har nån rus-effekt. Men skit samma. kör som du vill, det är dina ikto. Jag hade sparat dom till AT och ångest istället.
Jag tar Ikto/benso dagligen för att fungera som människa varje dag i vilket fall som helst. Men jag har ändå alltid tagit Ikto/Valium när jag tagit tram för att undvika kramprisken. Sen att man blir skön på det är bara ett plus. Men detta har jag då alltså gjort helt i onödan då? Skulle jättegärna vilja ha källor på detta, men det är kanske svårt att fixa fram.
Tackar, Har inte ätit på 8 timmar så de borde gå ut fort. Första gången jag tar Hexal Tramadol Retard. Kanska är segare. Har för det mesta tagit någon sorts danska kapslar med Tram innan och då tas det väl upp fortare kanske. men tycker att detta går sjukt segt. Vill ju ha mitt rus -.-'
Retard är depottabletter. Det kan förklara saken varför det tar så lång tid för dig. Kan ta många timmar innan du känner något. Tabletterna verkar även under längre tid.
Retard är depottabletter. Det kan förklara saken varför det tar så lång tid för dig. Kan ta många timmar innan du känner något. Tabletterna verkar även under längre tid.
Med den mängden skulle jag inte betala mer än 75-80kr per karta(om det är 20 kartor dvs). Kanske 90 om det är svenska apoteksvaror.
Styckpris brukvar väl va en 15-20kr.
Jag brukade betala 1000:-/100st Svenska 100 mg Tramadol retard
men jag hade nog provat att pressa priset till 1800 går det så går det. Men 2000:- för 200 är ändå inget överpris om de är svenska
Varför besöker ni ingen vårdcentral och får dessa utskrivna?
För över ett år sen så fick jag ryggskott. Då fick jag tramadol hexal utskrivet.
Dock så missbrukade jag ju inte dessa, men jag måste erkänna att man mår jävla bra på dom!
Riktigt gött välbefinnande.
Jag ringde vårdcentralen igen efter några veckor och bad om att få mer utskrivet pga ischias smärta.
Fick då mer utskrivet.
För drygt 2 veckor sedan så kände jag av ischias smärtan igen, ringde vårdcentralen, och fick 100st utskriven
Betalade 169kr på apoteket
Men nu till frågan.
Det borde väl inte vara så svårt att få dessa utskrivna?
Min läkarundersökning bestod av att jag kom dit med kryckor (vilket jag faktiskt behövde just då), och förklarade situationen. Hon bad mig lägga mig ner på britsen och hon kollade reflexerna i fötter osv. Det var allt.
Jag tar Ikto/benso dagligen för att fungera som människa varje dag i vilket fall som helst. Men jag har ändå alltid tagit Ikto/Valium när jag tagit tram för att undvika kramprisken. Sen att man blir skön på det är bara ett plus. Men detta har jag då alltså gjort helt i onödan då? Skulle jättegärna vilja ha källor på detta, men det är kanske svårt att fixa fram.
Som du såg förut citerade jag FASS där det stod att det ges för att stoppa pågående kramp och förhindra efterkramper. Sen berättade jag att de enda fall jag sett ikto,stess och mida användas på kramper, är när dom pågår. Därmed är inte sagt att det inte finns läkare som agerar annorlunda, alla läkare har ju sin favoritmetod, och den är ju alltid bäst . Man brukar heller inte ge dessa kramplösande om inte krampen pågår längre än fem minuter, alt. om personen har svår EP med långa andningsuppehåll (apnéer).
Men ring anonymt till sjukvårdsupplysningen och säg att du undrar för nån närståendes räkning eller nåt, typ
"min son/dotter har fått tradolan mot svåra smärtor, men hon drabbas av kramper av detta, ska jag be hennes läkare skriva ut kramplösande medicin att ta i förebyggande syfte?"
dom kommer inte att kunna ge ett säkert svar är jag rädd, då dom kan lite om mycket dom som svarar på det där numret, och det här är ett rätt avancerat område. Eller så säger dom att "patienten" ska be att få ett annat läkemedel utan kramprisk