2010-05-17, 20:58
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
RÖK CIGG !! Inte bara lugnar det dig, det smakar sjuhelvetes gott när man är trammad också !

Ja, jag kom faktiskt på det senare. Helt jävla otroligt, ett paket gick åt på några timmar bara. Var tvungen att avlägsna mig från alla människor för jag var så otroligt jävla uppretad på allt möjligt, så jag satte mig vid en sjö och bolmade som fasen. Slutade med att jag låg och nodda i gräset ett par timmar.
Citera
2010-05-17, 21:42
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Har man inte recept lär det inte spela någon roll om tabsen ligger på 50mg eller 500mg...
Jo, det tror jag allt att det gör.
Citera
2010-05-17, 23:32
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Ja, jag kom faktiskt på det senare. Helt jävla otroligt, ett paket gick åt på några timmar bara. Var tvungen att avlägsna mig från alla människor för jag var så otroligt jävla uppretad på allt möjligt, så jag satte mig vid en sjö och bolmade som fasen. Slutade med att jag låg och nodda i gräset ett par timmar.

Har varit med om samma irritation på opiater som du beskriver, vet inte varför det är så, brukar gå över snabbt hos mig dock. Brusar upp lite och går och röker och sen är det glömt. Oftast handlar det om jobbig musik i dåliga högtalare, att man förlorar i HoN, eller att någon är ful
Citera
2010-05-18, 00:07
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Det är så jag fått lära mig genom Utbildning, arbetslivserfarenhet, och för att följa god FB-sed får du en sk "källa":

De gånger jag sett ikto,midazolam, eller diazepam användas har det varit för att stoppa pågående kramper. Sen att "många säger" en sak, kan ju bero på olika anledningar, dom kanske menar att det är bra för att det ger ett skönare rus eller nåt? Folk som trammar hårt verkar bry sig mest om ruset, och ta kramprisken med en klackspark.

Vad beträffar lyrica kan jag inte säga 100% säkert att jag har rätt, men det står ju kramper på biverkningar, så finns ju anledning att vara försiktig med blandningar om man redan tar ett preparat med erkänd kramprisk, som tex tram.

Rätt konstigt iofs att jag har tatt Tram i drygt två år regelbundet, ibland doser upp till 1500-2000 mg, och alltid tatt Ikto eller Valium till och aldrig fått ett krampanfall. Däremot tog jag 600 mg tram en gång utan benso, dagen efter åkte jag på ett krampanfall. Jag säger inte att du ha fel, men ibland stämmer kanske praktiken bättre än teorin.
Citera
2010-05-18, 00:09
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dino.m3
tveksamt tror inte det faktist, 4st 50mg hade du känt av, men rök ett par cigg efter du tagit dom, vänta ngn halvtimma. cigg hjälper som boost faktist

Jag har också fått torrare hud nu när jag börjat med tram lite sporadiskt.
Citera
2010-05-18, 00:14
Medlem
Astronomics avatar
Fyfan vad väck jag blev igår. Tippar på att jag tog 550-600 mg tram (utan större opiat-tolerans) och en jävla massa pix, men det är alltid holken som gör en så jävla zonkig. Morsan hittade mig noddande med huvet på sne sitta framför datorn. Kul
Citera
2010-05-18, 00:26
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jo, det tror jag allt att det gör.
Källa?
Citera
2010-05-18, 00:29
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Källa?
Bara vanliga gamla läkemedelsverkets uttalande om klassificeringen.
Citera
2010-05-18, 06:10
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Rätt konstigt iofs att jag har tatt Tram i drygt två år regelbundet, ibland doser upp till 1500-2000 mg, och alltid tatt Ikto eller Valium till och aldrig fått ett krampanfall. Däremot tog jag 600 mg tram en gång utan benso, dagen efter åkte jag på ett krampanfall. Jag säger inte att du ha fel, men ibland stämmer kanske praktiken bättre än teorin.

Ja, du, men vi måste nog se detta för vad det är. Det kan ha funnits andra avgörande faktorer som utlöste den krampen du fick utan benso. Vad du väljer att tro på är din ensak, jag berättade bara för dig att de bensos som löser kramp är till för akut användning, det är där jag sett det användas och att det är vad jag baserar mina uttalanden på.
Citera
2010-05-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, du, men vi måste nog se detta för vad det är. Det kan ha funnits andra avgörande faktorer som utlöste den krampen du fick utan benso. Vad du väljer att tro på är din ensak, jag berättade bara för dig att de bensos som löser kramp är till för akut användning, det är där jag sett det användas och att det är vad jag baserar mina uttalanden på.

Ikto använd även som krampförebyggande, så nu vet vi det
Citera
2010-05-18, 21:34
Medlem
Funkar tramadol som antidepp? Är fruktansvärt nere just nu och kan komma över några kartor. Bara tänkt lindra hjärtesorgen lite. Funkar det?
Citera
2010-05-18, 21:35
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRXstuffe
Funkar tramadol som antidepp? Är fruktansvärt nere just nu och kan komma över några kartor. Bara tänkt lindra hjärtesorgen lite. Funkar det?
200 borde göra dig på bra humör efter några timmar. Jag rekommenderar dig dock att inte använda tramadol på det sättet då det är väldigt beroendeframkallande.
Senast redigerad av Narvik 2010-05-18 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in