2010-05-17, 07:43
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingDeLuxe
Tack för svar!

Btw.. Svälja hela eller krossa dem, vilket är bäst?

Krossa = Snabbare påslag, mer intensivt
Svälja hela (om det är depottabletter då, eller SR, Slow release på engelska) = Längre och "mjukare" rus.

Så jag har uppfattat det hela iallafall. Personligen så sväljer jag dem alltid rakt av, orkar inte hålla på och krossa osv. Uppfattar inte så mycket skillnad faktiskt.
Citera
2010-05-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Jag skulle ju kalla det "risk" att dö men strunt i det nu. Jag ska vara moraltant och inte svensklärare (jo, det heter faktiskt så, inte "svenskalärare!)

Du är medveten om att det där "testet" du alltid velat göra kan bli det sista testet du gör? Har du kompisar som kan hjärt/lungräddning i närheten? Annars kan du ligga väldigt risigt till efter ditt lilla experiment...

Hade mer tänkt mig att svepa ner dem med starkölen och sen säga till pappa att han får köra mig till akuten annars dör jag av överdos. hoppas det funkar
Citera
2010-05-17, 10:03
Medlem
Hur funkar tramadol mot smärta? har varit relativt cp moff när jag skadat mig men endå fått jätte ont. Hjälper det bara mot typ ont i ryggen smärta eller hjälper det mot brännsmärta/skär smärta etc?
Citera
2010-05-17, 11:11
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Hur funkar tramadol mot smärta? har varit relativt cp moff när jag skadat mig men endå fått jätte ont. Hjälper det bara mot typ ont i ryggen smärta eller hjälper det mot brännsmärta/skär smärta etc?
Det hjälper mot både och i min mening. När jag rakade mig en gång var jag fjuttad på fentanyl och jag ville raka mig snabbt för jag tycker det är tråkigt som fan. Kollade inte på spegeln för den var immig, hade precis duschat. Sen när jag var klar och det hade gått en stund så kollade jag mig i spegeln och då var jag helt brutalt blodig runt hela halsen och jag hade inte känt ett dyft.

Det skall dock kommas ihåg att opioider inte lindrar hela smärtan i många fall.
Citera
2010-05-17, 14:14
Medlem
blotarns avatar
Vad är det bästa sättet att slippa opiatvreden man kan få om något går lite snett? Ta mer?
Jag sitter fan och skakar av ilska, slår snart näven i väggen.
Citera
2010-05-17, 14:59
Medlem
Narviks avatar
Är det någon som har koll på vad den lägre gränsen är för narkotikabrott av normalgraden gällande tramadolinnehav är?
Citera
2010-05-17, 15:24
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Är det någon som har koll på vad den lägre gränsen är för narkotikabrott av normalgraden gällande tramadolinnehav är?

Gränsen för ett nark.brott av normal graden går vid 10g aktiv substans, räknat i tabletter motsvarar det just ett 100-pack om tabletterna ligger på 100mg, 200st vid 50mg´s tabletter o.sv.

/Jedi.
Citera
2010-05-17, 16:15
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Gränsen för ett nark.brott av normal graden går vid 10g aktiv substans, räknat i tabletter motsvarar det just ett 100-pack om tabletterna ligger på 100mg, 200st vid 50mg´s tabletter o.sv.

/Jedi.
Är det tabletter/kapslar under 400mg så är det inte något brott mot narkotikastrafflagen.
Citera
2010-05-17, 16:36
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi

/Jedi.
Det är ju inte så mycket, vad tråkigt
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Är det tabletter/kapslar under 400mg så är det inte något brott mot narkotikastrafflagen.

Kan någon annan bekräfta att det SMD FB skrev fortfarande gäller?

Tack för svar SMD FB och Jedi.
Citera
2010-05-17, 17:04
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Har man inte recept lär det inte spela någon roll om tabsen ligger på 50mg eller 500mg...
Citera
2010-05-17, 19:49
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Vad är det bästa sättet att slippa opiatvreden man kan få om något går lite snett? Ta mer?
Jag sitter fan och skakar av ilska, slår snart näven i väggen.

RÖK CIGG !! Inte bara lugnar det dig, det smakar sjuhelvetes gott när man är trammad också !
Citera
2010-05-17, 19:50
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Det hjälper mot både och i min mening. När jag rakade mig en gång var jag fjuttad på fentanyl och jag ville raka mig snabbt för jag tycker det är tråkigt som fan. Kollade inte på spegeln för den var immig, hade precis duschat. Sen när jag var klar och det hade gått en stund så kollade jag mig i spegeln och då var jag helt brutalt blodig runt hela halsen och jag hade inte känt ett dyft.

Det skall dock kommas ihåg att opioider inte lindrar hela smärtan i många fall.
Hahahaha. Kommer att tänka på när homer simpson var hög och rakade sig och blodet sprutade men han såg regnbågar som kom ut ur halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in