2011-08-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Nej det var nog rätt många som märkte det, fint gjort av Dorsin och Grotesco att visa hänsyn också.

Just därför är det konstigt att de anmäldes, då de visar hänsyn till det som hände i Norge..
Citera
2011-08-07, 17:01
Medlem
Evert-Svens avatar
Citat:
Anmälaren förklarade att en homosexuell vän till honom blev mycket upprörd av humornumret

Haha, "min kompis".

I alla fall så är det rätt sjukt att killen inte förstår att låten är en parodi på det kristna homohatet eller vad man ska kalla det. Ta bara biten då Dorsin pratar om det som står i biblen, man får nog va ganska bakom för att inte förstå vilka det är han dissar.
Citera
2011-08-07, 17:04
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Tjena Sturestolpskott!
Varför är det svagt att visa empati?

Jaha, men då kanske dom ska ta och ändra i princip hela texten för att visa empati? T.ex. textraden "Kriget i Afghanistan? Bögarnas fel!"? Finns säkert jättemånga människor som lider varje dag i detta krig, men det behöver man alltså inte ändra?
Citera
2011-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanqus
Just därför är det konstigt att de anmäldes, då de visar hänsyn till det som hände i Norge..
Ööh... Nu har inte jag läst anmälan, men jag tvivlar starkt på att den har något med händelserna i Norge att göra. Tippar snarare på Prideveckan och någon homofil i runt 30 med hävdelsebehov. Välkommen till Flashback också .
Citera
2011-08-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Jaha, men då kanske dom ska ta och ändra i princip hela texten för att visa empati? T.ex. textraden "Kriget i Afghanistan? Bögarnas fel!"? Finns säkert jättemånga människor som lider varje dag i detta krig, men det behöver man alltså inte ändra?
Nej det tycker jag inte då det inte är lika relevant och aktuellt.
Citera
2011-08-07, 19:10
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte då det inte är lika relevant och aktuellt.

Jaha, vad gör då Norgeskjutningarna mer relevanta?
Citera
2011-08-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Jaha, vad gör då Norgeskjutningarna mer relevanta?
Kan det vara för att dom är mer aktuella än ett krig som pågått i flera år i Afghanistan?
Citera
2011-08-07, 19:52
Medlem
Ta bort lagen om hets mot folkgrupp. Löjlig lag som inte ens behövs. Staten ska inte lägga sig i vad folk säger. Enda sättet att få folk att sluta bli så lättkränkta är att ta bort lagen.
Citera
2011-08-07, 20:13
Medlem
När jag såg klippet märkte jag direkt att dem hade ändrat, "terrormord" till "sanna mina ord".

Någon som märkte fler ändringar i texten?
Citera
2011-08-07, 22:04
Medlem
Dom skämtar ju om dom som retar bögarna, inte bögarna själv
Citera
2011-08-07, 22:24
Medlem
BlairWaldorf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreTiv
När jag såg klippet märkte jag direkt att dem hade ändrat, "terrormord" till "sanna mina ord".

Någon som märkte fler ändringar i texten?

Ja!, märkte det faktiskt i direktsändningen...
OT: vissa svenskar har ingen humor, helt sjukt att man kan ta illa upp ...
Citera
2011-08-07, 22:51
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettcorre
Jag tror bestämt man kan härleda bristen på humor till den minoritet, som kraftigt exponeras i media under denna vecka.

Troligare är att det är en batikhäxa som vill klappa de stackars avvikande på huvudet,på precis samma sätt som när det gäller blattar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in