Jag har ett problem som nu irriterat mig ett par dagar. Det är så att när jag högerklickar på en mapp eller en fil i Utforskaren (explorer.exe) så tänker datorn i säkert en halvminut utan att något händer. Efter denna halvminut så går det att högerklicka på mappar och filer hur enkelt som helst tills jag minimerar eller stänger Utforskaren. Och nästa gång görs processen om. Är det någon som har någon aning vad som kan vara felet?
Kan vara mycket. Kanske din dator börjar bli gammal, dåliga RAM-minnen, slö processor osv. Eller så kan det vara en kombination av slöa ram-minnen/processor och en väldigt full hårddisk. Har du mycket skit sparat på datorn? Har du ominstallerat datorn nyss?
Jag uppgraderade datorn ganska nyligen med nytt moderkort, processor, RAM och grafikkort. systemdisken är knappt fylld till en fjärdedel och jag installerade om Windows för bara två veckor sedan.
Allt på datorn rullar på utan några som helst skavanker men det är just när jag ska högerklicka som det ställer till det. Det börjar bli skapligt irriterande!
Ah, sorry! Blandade ihop ditt OS med en annan. Bara för att vara säker. Det räcker alltså med att du minimerar utforskar fönstret för att det ska börja ladda nästa gång du ska göra något i utforskaren? Om du öppnar utforskaren och låter den ladda och sedan öppnar ytterliggare en utforskare så måste den också ladda?
Det måste betonas också att det endast är när jag klickar på en mapp eller fil. När jag högerklickar i utforskaren på tomt område så fungerar det problemfritt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!