2011-08-07, 15:10
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Men man tycker att dem borde ha sökt vård om man blivit skuren men visst det beror på skadorna och dem kan ha avböjt vård.

Ah, men dom andra knivskurna är ju anhållna sen i Fredags, så polisen har nog sett till att dom fått hjälp med skadorna redan, o sen låst in dom på häktet.

Alltså:

* En allvarligt skadad, som ligger på sjukhuset än, men vaktas av polis då han är anhållen.

* Två knivskurna men inte allvarligt, i häktet.

* Två oskadda, häktade.

Det vi inte vet än är väl vem som knivskurit vem, om det är dom två oskadda som knivskurit alla tre, eller om det är folk från "båda sidorna" som skadats så att säga.
Citera
2011-08-07, 21:33
Medlem
Lawlines avatar
Då borde nog Mohamed Nur också vara inblandad. Han och Simon var dom enda som inte dömdes till fängelse sist. Är Mohamed Said och Ahmed Dubad ute eller sitter dom inne nu?
Citera
2011-08-07, 23:30
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Då borde nog Mohamed Nur också vara inblandad. Han och Simon var dom enda som inte dömdes till fängelse sist. Är Mohamed Said och Ahmed Dubad ute eller sitter dom inne nu?

Om jag inte misminner mig så stod en skriven i Flen. Kommer inte ihåg vem av dem var men det är väl bara kolla på ratsit lr dyl sida.
Citera
2011-08-08, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Om jag inte misminner mig så stod en skriven i Flen. Kommer inte ihåg vem av dem var men det är väl bara kolla på ratsit lr dyl sida.

Bara för att man är skriven på en adress betyder det ju inte att man kan vara på en annan..

Man kan ju till och med bo på en annan adress.. Eller hur?

Hon.. Tjejen som nämns i tråden om svindlarna i holmsund har bott på den aktuella adressen.. Hon kanske har med saken att göra? Eller hennes geni till pojkvän?

Kan kanske fara förbi till adressen i veckan och ta lite bilder om någon är nyfiken, om jag får min permobil lagad. Några skitungar kissade på motorn eller elektroniken vid motorn så den är paj i allafall.
Citera
2011-08-08, 10:38
Medlem
zBr9s avatar
Nu begärs fem umebor i åldrarna 21-24 år häktade.

http://vk.se/Article.jsp?article=466519

Grov misshandel och medhjälp till grov misshandel blev rubriceringen, alltså inget mordförsök eller så.
Citera
2011-08-08, 10:50
Medlem
blackfaces avatar
http://www.folkbladet.nu/262900/2011...agens-knivbrak

en av dem var med under svärdmordet på ersboda.. fick 2 år o 6 månader, men är ändå ute redan? galenskaper.
Citera
2011-08-08, 11:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface

en av dem var med under svärdmordet på ersboda.. fick 2 år o 6 månader, men är ändå ute redan? galenskaper.

Återanpassningen till samhället verkar ha gått lysande!
Citera
2011-08-08, 12:00
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hsan
Bara för att man är skriven på en adress betyder det ju inte att man kan vara på en annan..

Man kan ju till och med bo på en annan adress.. Eller hur?

Hon.. Tjejen som nämns i tråden om svindlarna i holmsund har bott på den aktuella adressen.. Hon kanske har med saken att göra? Eller hennes geni till pojkvän?

Kan kanske fara förbi till adressen i veckan och ta lite bilder om någon är nyfiken, om jag får min permobil lagad. Några skitungar kissade på motorn eller elektroniken vid motorn så den är paj i allafall.

Vet inte om du spelade dryg eller viktig nu men så klart man kan vara på en annan adress än den man är skriven på, tom bo på en annan
Citera
2011-08-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Mitt tips är fortfarande neger/arabgäng liknande händelsen där en fick prydnadssvärdet i magen på Ersboda...

Kom igen nu umebor! Ut och reka lite..

.

Citat:
Ursprungligen postat av blackface

Se bara där vad rätt man fick! Ingen högoddsare direkt..

Hur kan han vara ute redan!? Var inte det är för mindre än ett år sedan, eller var det två?

Folkbladet skriver ut den, men PK-kuriren har bara en kort notis där inget nämns..

.
Citera
2011-08-08, 13:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Se bara där vad rätt man fick! Ingen högoddsare direkt..

Hur kan han vara ute redan!? Var inte det är för mindre än ett år sedan, eller var det två?

Folkbladet skriver ut den, men PK-kuriren har bara en kort notis där inget nämns..

.

Mars 2010 var svärdmordet. Känns jävligt konstigt att han ska vara ute fortfarande, då det verkar troligt att han har fler domar utöver detta som måste väga in.

Å andra sidan är ju rättssystemet fucked up.
Citera
2011-08-08, 14:17
Medlem
.-.-.s avatar
så offret är Svensk och gärningsmännen berikare?

För ett och ett halvt år sen dömdes snubben till två och ett halvt år i finkan.
Han måste vara rätt nyligt frisläppt då? Eller har han inte ens börjat avtjäna straffet än?
Är ju förjvligt om man ska få gå fri så länge innan man börjar avtjäna så pass grova brott.
Det är härligt med straffrabatter, tack vare den så har en person fått smaka kniven.

Nu kan dom ju baka in den förra domen i det här mordförsöket och ge en saftig rabatt.
Citera
2011-08-08, 14:45
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
så offret är Svensk och gärningsmännen berikare?

För ett och ett halvt år sen dömdes snubben till två och ett halvt år i finkan.
Han måste vara rätt nyligt frisläppt då? Eller har han inte ens börjat avtjäna straffet än?
Är ju förjvligt om man ska få gå fri så länge innan man börjar avtjäna så pass grova brott.
Det är härligt med straffrabatter, tack vare den så har en person fått smaka kniven.

Nu kan dom ju baka in den förra domen i det här mordförsöket och ge en saftig rabatt.

Enligt inlägg i andra trådar om andra brott han dömts för så är han bara svensk till namnet, men av utländsk härkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in