• 1
  • 2
2011-08-05, 20:27
Medlem
Lawlines avatar
3 personer ska ha knivskadats på Mariehemsvägen. Någon som vet mer?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=466139
Citera
2011-08-05, 20:42
Medlem
Lawlines avatar
5 personer ska vara gripna. Misstänker direkt att det handlar om kulturberikare som är i farten.
Citera
2011-08-05, 20:48
Medlem
blackfaces avatar
droghandel som gått fel?
Citera
2011-08-05, 21:05
Medlem
Vart på mariehem var det? Någon som vet adress?
Citera
2011-08-05, 21:11
Medlem
blackfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikairutan
Vart på mariehem var det? Någon som vet adress?
mariehemsvägen gissar att det är en rätt stor gata?

får lite vibbar från det där svärdmordet på ersboda förra året. Kan det ha nåt med saken att göra? 5 killar som gör hembesök lixom.
Citera
2011-08-05, 21:16
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
mariehemsvägen gissar att det är en rätt stor gata?

får lite vibbar från det där svärdmordet på ersboda förra året. Kan det ha nåt med saken att göra? 5 killar som gör hembesök lixom.

Känns ju åtminstone som något mer eller mindre överlagt, känns inte så sannolikt att någonting urartar till tre knivskurna.

Tror det är en hämnd för någon oförrätt, snarare än att det skulle vara en droghandel som gått snett eller så. Känns som att det har varit ovanligt mycket "inte spontana" misshandlar på sistone i Umeå.
Senast redigerad av zBr9 2011-08-05 kl. 21:18.
Citera
2011-08-05, 21:19
Medlem
Lawlines avatar
5 gripna och 2 som hämtas in på förhör. Frågan är om dom var med men avvek från platsen.

Mariehemsvägen är lång. Kan vara var som helst och alla hus påminner om varandra.
Citera
2011-08-05, 21:22
Medlem
blackfaces avatar
Ja överlagt känns det som, och jag får lite "gängvibbar". Finns det sådant i umeå? Typ invandrargäng, mcgäng eller liknande.

Bilderna från mariehem gör ju att man som utomstående får lite förutfattade tankar om det hela. Är det ett skabbigt område eller är det bara gammalt?

Fritt spekulerat gissar jag på en drogskuld, att någon vittnat emot en kriminell eller att någon varit och fingrat på ett kjoltyg.

/mvh kommisarie blackface
Citera
2011-08-05, 21:26
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ja överlagt känns det som, och jag får lite "gängvibbar". Finns det sådant i umeå? Typ invandrargäng, mcgäng eller liknande.

Bilderna från mariehem gör ju att man som utomstående får lite förutfattade tankar om det hela. Är det ett skabbigt område eller är det bara gammalt?

Fritt spekulerat gissar jag på en drogskuld, att någon vittnat emot en kriminell eller att någon varit och fingrat på ett kjoltyg.

Det finns rätt mycket mindre grupperingar, men inga direkt "gäng" mer tiotals medlemmar eller så.

Mariehem är ganska blandat, men mer åt det skabbiga hållet, åtminstone kring brottsplatsen. Ganska mycket invandrare, studenter, alkisar, och allmänt WT i just de husen som dominerar Mariehemsvägen.
Citera
2011-08-05, 21:29
Medlem
Citat:

Både och, det är väl hyfsat gammalt område men även skabbigt, i mina ögon. För några år sen var det inte alls lika smutsigt som det är idag, men tyvärr så händer det mer och mer saker där. Jag tycker det händer mer på Mariehem än Ersboda numera.
Citera
2011-08-05, 21:30
Medlem
Hände vid Mariehemsvägen 35A, har fått det bekräftat av en vän som bor där.

Tydligen så letar polisen fortfarande efter kniven.
Citera
2011-08-05, 21:31
Medlem
Tog en liten kvällspromenad för att ta reda på lite fakta vart det var.

Mariehemsvägen 35A. Höghus på 7 våningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in