2004-08-27, 17:47
Medlem
überlords avatar
i filmen end of days när arnold springer genom vardagsrummet och skjuter
så hakar manteln upp sig på pistolen (vilket den gör när magasinet är slut)
men sen helt plötsligt i nästa klipp så är manteln framme och han fortsätter att skjuta.

Hur fan går det till?
Citera
2004-08-27, 17:51
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
När bruce lee har handen ca 10cm ifrån en killes bröstkorg också står han till killen utan någon stats med handen,också flyger killen 2m bort!!!
HUR I HELA HELVETE går det till?!?

Jag har hört, kommer inte ihåg från var, att på film kan man göra saker som inte går i verkligheten.
Citera
2004-08-27, 17:54
Medlem
Lassemans avatar
Så ni menar att alla fightingscener i The Matrix är fejkade .
Citera
2004-08-27, 17:55
Medlem
P3tters avatar
han är typ bäst?
Citera
2004-08-27, 18:18
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Kanske beror på att han bara medverkar i urusla B-filmer?
Citera
2004-08-27, 18:25
Medlem
T-800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Jag har hört, kommer inte ihåg från var, att på film kan man göra saker som inte går i verkligheten.
Jag hade en klasskompis när jag gick på högstadiet som var grymt fascinerad över hur bra Jackie Chan var på att slåss. Jag frågade honom om det var något särskilt han syftade på. Då svarade han någonting i stil med "Ja, han slog ner typ 15 personer som attackerade honom i en affär". Mitt svar blev naturligtvis "Var har du hör det?". Då svarade han på fullaste allvar att det händer i en scen i "Rumble in the Bronx", sedan drar han till med att filmen "typ handlar om Jackie Chans liv" och trodde att alltså att slagsmålet hade inträffat på riktigt.
Citera
2004-08-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Regerar!
Kanske beror på att han bara medverkar i urusla B-filmer?

Ok så om jag medverkar i ett par riktigt dåliga filmer så får jag automatiskt förmågan att generera enorm slagkraft med en väldigt liten rörelse? Det låter jävligt intressant hörrudu...

I övrigt, ja vad fan om man tränar så in i helvete på det så kan jag tänka mig att det går att genomföra på samma sätt som den där kinesermannen gjorde det.
Citera
2004-08-27, 18:27
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Ok så om jag medverkar i ett par riktigt dåliga filmer så får jag automatiskt förmågan att generera enorm slagkraft med en väldigt liten rörelse? Det låter jävligt intressant hörrudu...

I övrigt, ja vad fan om man tränar så in i helvete på det så kan jag tänka mig att det går att genomföra på samma sätt som den där kinesermannen gjorde det.

Jag trodde att man menade att han hade gjort detta i en film.
Citera
2004-08-27, 18:29
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-800
Jag hade en klasskompis när jag gick på högstadiet som var grymt fascinerad över hur bra Jackie Chan var på att slåss. Jag frågade honom om det var något särskilt han syftade på. Då svarade han någonting i stil med "Ja, han slog ner typ 15 personer som attackerade honom i en affär". Mitt svar blev naturligtvis "Var har du hör det?". Då svarade han på fullaste allvar att det händer i en scen i "Rumble in the Bronx", sedan drar han till med att filmen "typ handlar om Jackie Chans liv" och trodde att alltså att slagsmålet hade inträffat på riktigt.

Det där passat i dumma citat från väkligheten i humor!!!
Citera
2004-08-27, 18:30
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Regerar!
Jag trodde att man menade att han hade gjort detta i en film.
nope.
Citera
2004-08-27, 18:35
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
nope.

Nä, i såna fall har jag ingen aning.

Men jag står fast vid att alla hans filmer är urusla.
Citera
2004-08-27, 18:36
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit

Då ska jag informera denna intligens befriade herren att filmen är från typ 1969 eller tidigare och då var man inte så het på att tricka med filmen!
Plus att flera personer har berättat om att bruce lee har gjort det på dom!
Och att han är väldigt kännd för sitt slag!
Och framför allt,HAN ÄR BRUCE LEE!!!Kampsporternas förebild,Han skapade sin egen kampsport i modern tid,och det min herre är inte vad man gör på en handväning!

(ursäkta att jag kallade dig "intligens befriade herren"!jag är hel säker på att du är en väldigt smart kille!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in