2004-07-22, 23:28
Medlem
Mack Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettan
vilket öde för Bruce..... spöat varenda guling o dumming i hela världen förrutom knubbisen i "Martial Law" o sen gå o ö av en jävla huvudvärkstablett.....

Faktum är att Bruce Lee spöat på "knubbisen från Martial Law" (Sammo Hung) också. Det honom som Lee pucklar på alldeles i början av Enter the Dragon.

För övrigt ska ni lyssna på L0daren som var helt korrekt i sin beskrivning om hur Bruce Lee dog.
Citera
2004-07-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
Om det är Brandon Lee du menar och jag minns rätt, blev han skjuten under inspelningen av "The Crow" av en pistol som egentligen skulle vara långt ifrån skarpladdad, och att man senare i ett fåtal scener elektroniskt fick lägga på hans ansikte.

Rätta mig gärna om jag har fel, det var ett tag sedan det var på tapeten sist.
näää det var på en film som det hände.....den sista han någonsin gorde "Game of Death" han gorde aldrig klart den....han dog av piler....jag såg på dokomentären där sa dom iallafal att han gorde det..
Citera
2004-07-24, 10:59
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the only god
näää det var på en film som det hände.....den sista han någonsin gorde "Game of Death" han gorde aldrig klart den....han dog av piler....jag såg på dokomentären där sa dom iallafal att han gorde det..

Förvisso, men om du läser hela min post, upptäcker du förhoppningsvis att det är hans son Brandon jag pratade om.
Citera
2004-07-24, 13:31
Medlem
consumercunts avatar
det finns även en film där bruce lee låtsas bli dödad under en filminspelning med syftet att kunna gå undercover."game of death" heter den.
Citera
2004-07-24, 13:35
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consumercunt
det finns även en film där bruce lee låtsas bli dödad under en filminspelning med syftet att kunna gå undercover."game of death" heter den.

japps
det var det sista han gjorde, han dog medans hans spelade in den filmen
Citera
2004-07-25, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
Om det är Brandon Lee du menar och jag minns rätt, blev han skjuten under inspelningen av "The Crow" av en pistol som egentligen skulle vara långt ifrån skarpladdad, och att man senare i ett fåtal scener elektroniskt fick lägga på hans ansikte.

Rätta mig gärna om jag har fel, det var ett tag sedan det var på tapeten sist.

Barandon Lee dog mycket riktigt under inspelningen av The Crow. Under scenen där alla skjuter vilt omkring sig i rummet på slutet. Någon typ av löskjutningsanordning träffade honom och han skall ha avlidit omedelbart.
Citera
2004-07-25, 23:00
Medlem
Strayns avatar
hmmm...

Läste för längesen i nån tidning om nån myt om familjen lee, vilket innebar att det vilade nån sorts förbannelse över dem, som orsakade deras alldeles för tidiga dödar(rätt ord?)...
Citera
2004-07-26, 11:07
Medlem
P3tters avatar
Tragiskt som fan..

Han dog väl nån vecka innan enter the dragon hade premiär har jag för mig..
Citera
2004-07-26, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mack Bolan
Faktum är att Bruce Lee spöat på "knubbisen från Martial Law" (Sammo Hung) också. Det honom som Lee pucklar på alldeles i början av Enter the Dragon.

För övrigt ska ni lyssna på L0daren som var helt korrekt i sin beskrivning om hur Bruce Lee dog.

Bruce Lee spöade även på den där snubben (Ohara?) som han spöar på i slutet av Enter the dragon, har för mig att han sparkar honom rejält i magen. Minns inte detaljerna, men har för mig att snubben hette Wall eller nåt i efternamn i verkligheten och var mycket framgångsrik i Karate (världsmästare i nån gren?).

De blev ovänner av nån anledning, och när BL skulle spöa honom i filmen använde han tydligen ganska mycket "riktigt" våld. Allt enligt nån dokumentär jag såg en gång för länge sedan.
Citera
2004-07-27, 00:21
Medlem
Mack Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattemellgren
Bruce Lee spöade även på den där snubben (Ohara?) som han spöar på i slutet av Enter the dragon, har för mig att han sparkar honom rejält i magen. Minns inte detaljerna, men har för mig att snubben hette Wall eller nåt i efternamn i verkligheten och var mycket framgångsrik i Karate (världsmästare i nån gren?).

De blev ovänner av nån anledning, och när BL skulle spöa honom i filmen använde han tydligen ganska mycket "riktigt" våld. Allt enligt nån dokumentär jag såg en gång för länge sedan.

Bob Wall heter han och är mycket riktigt en karatemästare (en f.d. iaf). Ovän med Bruce var han aldrig, snarare tvärtom, dom var typ bästa polare. Däremot så körde dom fullkontakt i sina fightingscener mot varandra, på Bobs egen begäran. Han ansåg att eftersom han var ett proffs, så kunde han gott tåla lite stryk. Detta resulterade för övrigt i att en statist bröt armen.
Citera
2004-08-27, 17:37
Medlem
Baskis avatar
Den stora tråden om Bruce Lee

När bruce lee har handen ca 10cm ifrån en killes bröstkorg också står han till killen utan någon stats med handen,också flyger killen 2m bort!!!
HUR I HELA HELVETE går det till?!?
Citera
2004-08-27, 17:38
Medlem
Lassemans avatar
Magi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem