2015-03-19, 12:03
Medlem
Rakiis avatar
Kan rekommendera den bra dokumentären I Am Bruce Lee från 2011.
Citera
2015-05-30, 21:59
Bannlyst
Nu har jag kollat på Enter The Dragon och jag gillade verkligen den, så jag är intresserad av att se fler filmer med Bruce, detta är komedi på något sätt när Bruce äger alla. Roligt!
Citera
2015-05-30, 22:00
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Nu har jag kollat på Enter The Dragon och jag gillade verkligen den, så jag är intresserad av att se fler filmer med Bruce, detta är komedi på något sätt när Bruce äger alla. Roligt!

Vet inte om jag vill kalla några av hans filmer komdei...Men Big Boss är hans bästa enligt mig, ruggigt tuff.
Citera
2015-05-30, 22:13
Medlem
jag skulle nog
snarare kalla
det för charm.
brandon hade
det också..

när dom som
förtjänar det
får spö, så
ler man helt
enkelt.

/HA
Citera
2015-05-30, 23:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
jag skulle nog
snarare kalla
det för charm.
brandon hade
det också..

Ja precis, stor portion charm som många andra actionskådespelare från samma tid saknade.
Citera
2015-06-01, 17:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
jag skulle nog
snarare kalla
det för charm.
brandon hade
det också..

när dom som
förtjänar det
får spö, så
ler man helt
enkelt.

/HA

Varför skriver du på det sättet?
Citera
2017-07-15, 19:37
Medlem
Citat:
Nu har nya ledtrådar kring Bruce Lees död hittats och de presenteras i Reelz-programmet ”Autopsu: Bruce Lee”, skriver Radar Online.
I programmet har Dr Michael Hunter fått ta del av Bruce Lees journaler och tror sig veta vad som låg bakom hans död.
I ett smakprov inför programmet berättar man att läkaren har "hittat en ledtråd i hans journaler och han tror att Bruce Lees död kan vara kopplad till ett dödligt tillstånd som upptäckts nyligen”

Citat:
Dr Michael Hunter berättar om tillståndet plötslig oväntad död vid epilepsi – eller SUDEP som det också kallas – som har upptäckts under de senaste åren. Han tror att det kan ha varit orsaken till Bruce Lees död.

http://www.expressen.se/noje/ny-ledtrad-i-bruce-lees-mystiska-dod/
Citera
2017-11-29, 18:17
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

såg du den nya 4k remastering i bluray? den har bra färg.

jag undrar om någon vet om bruce lee filmer som är på kinesiska, var originel på cantonesiska eller mandaring? ser att i dem nya 4k bluray filmerna man kan vlja mandarin i 5.1 eller cantonesiska i mono, då undrar man var hans filmer i mono eller stereo eller vad? jag tror inte att det fanns 5.1 på den tiden;
Citera
2017-12-04, 23:02
Medlem
ny dokumentär om bruces död.

https://www.youtube.com/watch?v=VZYwY6-mJFY

Citera
2018-03-14, 01:21
Avstängd
Halloween2s avatar
Får rysningar . https://www.youtube.com/watch?v=0EygqL--RW4
Citera
2022-05-30, 18:33
Medlem
Är det nån som har lyckats leta rätt på och sett någon av Bruce Lee's äldre filmer innan The Green Hornet (1966-67), Marlowe (1969) och dom fyra kända karatefilmerna? Han verkar haft huvudroller i The Kid (1950) The Thunderstorm (1957) och The Orphan (1960), plus eventuellt ytterligare några filmer från 50-talet.

För övrigt fascinerande när man kollar igenom hans katalog att Bruce var action director och fight choreographer i en film med svenska Ingrid Bergman, A walk in the spring rain (1970). Undra om hon tillfrågades om det i någon intervju innan hon dog.
Citera
2022-05-31, 13:51
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Är det nån som har lyckats leta rätt på och sett någon av Bruce Lee's äldre filmer innan The Green Hornet (1966-67), Marlowe (1969) och dom fyra kända karatefilmerna? Han verkar haft huvudroller i The Kid (1950) The Thunderstorm (1957) och The Orphan (1960), plus eventuellt ytterligare några filmer från 50-talet.

Där var han barnskådespelare, ska du börja ett projekt med att se allt med olika barnskådespelare också? Shirley Temple och liknande?

Du kan se Bugsy Malone (1976) gangsterfilmen med enbart barnskådisar där man skjuter grädde från kpistarna.

Edit: stavfel.
Senast redigerad av Dornier 2022-05-31 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in