Tankar inför Gävle 27/6
v75-1
Tror inte det blir en jättesnabb inledning då MR Forceami är mycket snabb ut. Kommer dock inte få bestämma, tror den som kommer upp i dödens (Derby Clipper eller Ailanthe) trycker upp tempot. Detta blir sedan en batalj mellan 1 Ivanhoe Diamant som kan det mesta vid rätt resa, 3 Cocktail Zon som visat hysterisk form, 4 MR Forceami som får ledning samt går barfota runt om denna gång och 5 Derby Clipper som har bra kapacitet bara han går felfritt!
Alltså: 1, 3, 4, 5
Rank: 3, 5, 1, 4, 9, 8, 7, 10, 11, 2, 11, 6
v75-2
Att Trotting Princess tar ledning är jag tämligen övertygad om, helstängt nu! Frågan är vem som kommer först och övertar. Be Mine Pellini är troligtvis snabbare ut än Highlight Brizard vilket gör att Ulf får ledning. Han har dock deklarerat att rygg på favoriten inte vore fel...
Om så blir fallet vinner Highlight Brizard, annars vidöppet!
Alltså: 4
Rank: 4, 3, 6, 5, 9, 2, 7, 8, 12, 10, 1, 11
v75-3
Fredrik B Larsson har det här loppet i sin hand. Vad väljer han att göra? Hoppas innerligen att han svarar och därmed har han en bra chans, barfota runt om denna gång! Om han väljer att släppa känns nr 2 Intoxicated som den troliga ledaren. I dödens Standpoint och Global Glide som hittar hyfsad position. Dessa ska med, men om man är säker på att Fredrik B svarar, kan det vara en rolig jackpotspik!
Alltså: 1, 2, 4, 5
Rank: 1, 2, 5, 4, 3, 11, 9, 7, 8, 6, 12, 10
v75-4
Front med "galne" Klaus Kern tar ledning, kusken är villig att öppna 1.07 för den positionen för att sedan släppa. Tror Centenary Tooma är först fram och att den där ska kunna ha en bra chans. It's A Face har överflödig kapacitet för den här klassen om han vaknat på rätt sida. Man kan inte annat än gilla Incredible Accent som kanske kan få en snäll resa denna gång, första gången barfota gör den inte mindre intressant. Sahara C. Four tror jag dock mindre på. Den har vunnit de två senaste från ledning och jag har inte varit jätteimponerad, visst hästen är bra, men från det här dåliga utgångsläget tror jag han får svårt!
Skrällbud kan Quantum Hector vara som är väldigt speedig en kort bit.
Alltså: 2, 3, 4, 6, 12
Rank: 4, 2, 6, 12, 3, 9, 11, 10, 5, 1, 7, 8
v75-5
Sogå Benitos enda orosmoln mot segern är att den inte skulle ta ledning, det tror jag dock den gör och då är den som Nybrink brukar säga, STENKLAR!
Den som garderar ska tänka på nr 3 Lamborghini S.T. från Svanstedt samt nr 6 Juan Carlos som har mycket bra form och spurtade ursinnigt senast!
Alltså: 1
Rank: 1, 3, 6, 10, 2, 9, 5, 7, 12, 11, 8, 4
v75-6
Som jag läser v75-6 tar Javelin Q hand om ledningen och släpper sedan till Joel Cortina. Aldrig att någon på framspår svarar Joel Cortina om den kommer tidigt. Skulle vara Highlite Survivor isåfall, men den är inte speciellt snabb ut!
Spets och slut på Joel Cortina som kommer gå med öppet huvudlag. Jag spikar på det ena systemet. På det andra tar jag dock med 3, 8, 12
Alltså: 8 eller 3, 8, 12 (beroende på plånbok)
Rank: 8, 12, 3, 10, 7, 11, 4, 9, 2, 5, 6, 1
v75-7
Witasp signalerar att han har en så pass startsnabb häst att ingen tar än längd i starten. Bergh kommer, och får överta. Kan låta dumt, men jag garderar favoriten, som jag dock vill hålla som klar förstahäst.
Garderar med Witasp som får rygg ledaren (dock ganska långsökt, men det är jackpot!), Zola Boko som var grym senast, riktigt fin spurtare! Samt Red Hot Dynamite, gör han om samma lopp som senast ska han ses med fin chans!
Alltså: 1, 3, 4, 11
Rank: 4, 3, 11, 1, 6, 9, 2, 7, 10, 5, 8, 12
1, 3, 4, 5
4
1, 2, 4, 5
2, 3, 4, 6, 12
1
8 / 3, 8, 12
(1), 3, 4, 11