Citat:
Ursprungligen postat av
Strappa71
13 öre är absolut ingen slump!
13 öre är vad alla satsar i 7-rättspotten per inlämnad rad. 50 öre x 65% x 40% = 13 öre.
När det är extrapengar i potten måste ta med omsättningen i formeln. Utan jackpott går omsättningen att förkorta bort. Så det är enklast att börja med en icke-jackpott-omgång.
Streckfördelningen kan jag bara stå till tjänst med i efterhand tyvärr. Kan ta några dagar att få fram från ATG. Men det ska bli ett sant nöje att se hur du multiplicerar vinnarnas streckprocent för att få något som liknar utdelningen. Och för att klargöra på förhand. Jag är helt ointresserad av streckprocenten jämfört med den andel system som faller bort per avdelning. Det är kopplingen till utdelningen som är det enda intressanta. Att ATG håller fast vid systemnedräkning är mycket olyckligt eftersom det leder till den här typen av missförstånd.
Och tro mig. Om det är något som jag kan så är det att räkna. Skulle gärna byta detta mot att vara lite skickligare på att bedöma hästarnas vinstchanser.
När det gäller vinnarspel och vad man får per satsad krona så är det exakt samma sak för streckspelen. Utdelningen är vad man får per satsat grundradpris.
Det är korrekt att streckspelen är mer komplexa. Men det här ger en många ggr bättre approximation än streckfördelningen någonsin kunde ge. Den kunde lätt fela på 100% per avdelning. Dvs att 10%are finns på 5% eller 20% av systemen. Insatsfördelningen stämmer oftast, det finns undantag beroende på flerbongar eller ombudsandelsspel eller att antalet vinnande rader är få, inom 20-30% och då snackar vi för alla 7 avdelningarna.
65% total prispott och 40% för 7rätt, är det vi pratar om då väl.
Och det är vid 7 rätt du säger det ska vara rätt och inte under vägen, eller både och?
Vart hittar man informationen om systemen är spelade i efterhand?
Aldrig sagt nått om du inte kunde räkna, dock påståendena inom V64 där man bara sprang 4 lopp.
Och säga det visst blir mer än en på en kupong, så måste någon vara idiotförklarad med sådant påstående.
Det är ett undantag som gör det möjligt med flera högsta antal rätt.
Detta helt enbart för ett märkligt undantag uppstått.
Detta sker väl med V5 också?
Då när det inte blir nån femma, eller är detta borttaget? (Undrar då jag aldrig spelar V5 i princip)
Varför avbröt dom denna V64 omgång?
Och vad säger reglerna, eller blev det ett senare beslut.
För kan tänka mig det är rätt svår situation som uppstår.
Vinnarspelet redovisat vad du får per satsad krona, det är för simpelt att ens diskutera om.
Även så har vi ingen procent på vinnarspelet.
Ska invänta svaret ifrån din uträkning, om detta endast handlar om 7rätt eller om siffran är rätt efter varje omgång som är avgjort.
För om det enbart handlar om vad som händer vid 7rätt, så har man en svårighet att se vad ett enskilt lopp gör för värdeökningen för ens system.
Och tänker upprepa igen, varför man inte tillhandahåller flera olika bilder av spelet.
Det upplever jag som dåligt, då man inte ska sätta sig över spelaren och berätta vad som är bäst för dig.
Inte när när det kommer till simpla redovisningssystem.
Sen personligen upplever jag att det är väldigt få som tycker om denna insatsfördelningsprocenten.
Men det är en annan sak.
Sen om du lyckas övertyga, så ska jag lova dig att jag ska vara mindre negativ.
Men jag vill ha informationen som finns i i streckfördelningen oavsett, då det uppenbart visar olika bilder(både enligt dig och mig

)
Flerbongar det ställer till det en del, men andelsspel?
Dessa räknas väl i tiondelar som jag förstått det, så borde funka som en vanlig kupong.
Men visst det finns lite undantag, som krånglar till det en del.