Citat:
Ursprungligen postat av
alkisen
Ni som kollar lopparkivet, vad har ni för "strategi" när ni går igenom loppen? Tänkte börja med det nu. Och vad kollar man egentligen efter på värmningar, hur hittar man smällkaramellerna?
Som rocky winner i lördags, såg att många spika den när jag kollar systemen på vm i v75, Gjorde den nått speciellt på värmningen som fick dom inbitna att hoppa till

? Nu värmde ju inte pannan perfekt men dom sa att det inte va nån fara men ändå vågar folk plocka bort den.
Tänkte börja köra lite seriösare nu i vinter när jag går hemma några månader från asfalten!

Rocky Winner är ju en rejäl häst. Den såg väl bra ut i värmningen men ska inte kunna hota Panne De Moteur om denna har en "normal" dag. Dock så såg kusken något som majoriteten missade och kanske drog paralleller med ett annat lopp när P D M knäcktes på ungefär samma sätt.
Då som nu var det en Svanstedt häst som gjorde det. New Line plockade ner P D M på samma sätt som Rocky Winner gjorde. Kusken Peter Ingves gjorde sin läxa och kopplade omgående ett psykologiskt grepp på favoriten. Alltid huvudet före som dom sa i intervjuerna efter loppet.
Observera, Rocky Winner är inte och var inte Svanstedts häst under loppet heller. Rocky Winner har knappt startat i gulddivisionen men dominerat i Silver.
När jag går igenom lopp arkiv tittar jag oftast på senaste loppen, hur hästen beter sig utifrån läget den har/hade. Vad den gör i skymundan, vilka den mött osv. Du kommer finna dig till rätta när du väl börjar.
Ska också påpeka att även jag tog bort Rocky Winner i lördags, men inte New Line förra gången