Lite tankar om morgondagens extra V75 för er som orkar läsa...
Har faktiskt en känsla av att utdelningen på sju rätt kan bli snäppet högre denna extraomgång
AVD 1
Att 2 Vincennes är första streck och tänkbar spik är inget att orda om lika självklart andrastreck finnes i form av 7 Drillbit ÅS, men sen då? Inte mycket till motstånd förutom en liten detalj som jag fastnade för angående 5 Latitude Broline, denne har nämligen vunnit 1 lopp av 11 i år och detta på en regntung bana från åttonde spår där hon backades sist och gick i tredjespår sista varvet, vad som talar för henne idag? Jo hon skall gå barfota runtom för andra gången i år liksom vid enda vinsten...
AVD 2
Här tror jag stenhårt på Åkes 6 Metior Easy som stressade upp sig senast och galopperade i starten, spår längre ut på vingen ska fungera bättre och då Åke tycker att hästen skulle kunna hävdat sig i Oaks så bör hon rimligtvis ha en bra chans här förutsatt att hon sköter sig, spik för mig då gardering kräver breda penslen.
AVD 3
Känns för mig helt omöjligt att bena ut, blir halvgardering med streck för de 6 som kan vinna loppet...
AVD 4
Här blir antagliegen de flesta streck fördelade på 2 Pine Cool & 5 Velociraptor vilka båda får plats på min kupong fyller dock på med två från bakspår som känns lite mer rutinerade 9 Dreams Take Time blir jag inte klok på hästen bara radade upp segrarna tills galoppen kom i 3-åringarnas vårfinal på Solvalla i år 25 april spelad till 1,20 ! därefter har det inte fungerat alls, hästen ska enligt tränare vara på gång dock så är formen inte riktigt 100% ännu, han har absolut kapacitet att vinna detta om formen sitter där. Även 12 Lillen Sisu går bra lopp hela tiden och så här säger tränaren: -Formen är bra. Trots läget har jag feeling att han bara slår dem, säger Petri Salmela.
AVD 5
Åkes springare slog Commander Crowe två gånger om...
Det enda som skulle kunna fälla honom vore ifall det blev 1,18-tempo fram till upploppet och han sitter sist men detta är ju inte ett särskilt troligt scenario och inte ens då skulle jag bli förvånad ifall han blåste förbi detta högklassiga gäng.
AVD 6
Streck för kvartetten 5 Im the Answer, 12 Disco AE, 11 Edward Ale & 4 Kashs Cantab är ju ingen större konst, tar dock med 3 bra hästar som troligtvis blir ganska lågt streckade, 8 Prawns lär ju knappast köra något från start och backas ner i kön där den kanske kan få draghjälp sista 800 utav 11 eller 12 blir då giftig över upploppet, även 7 Long Night från Melanders formstall åker med på kupongen då det är en häst med hög kapacitet men med ? för just formen. Sista strecket går till en personlig favorit som jag jagat otaliga gånger utan framgång, men vågar inte släppa den än...1 Bon Frecia kommer att få en fin resa från sitt innerspår och med lucka på upploppet så vet jag att denna har en kraftig speed att tillgå.
AVD 7
Avslutningsvis så hade det varit relativt helgarderat med trion 3,4,5 men jag spikar med hjärtat den förmodade favoriten nummer 3 Chelsea Boko som jag inte bara tror är bästa hästen i grund och botten, men jag tycker även att det är den mest värdiga vinnaren (vilket iofs är ganska idiotsikt att tänka så inom trav men jag kan inte låta bli)
[1] 2,5,7 [2] 6 Metior Easy [3] 1,3,4,5,7,9 [4] 2,5,9,12 [5] 11 Sebastian K [6] 1,4,5,7,8,11,12 [7] 3 Chelsea Boko
SATAN att inte Licence Holder fick vinna istället....minst 6000 spänn hade jag fått där...
Förbannade trav...
Japp, men vi får glädjas ät Pokers sjua.....och sen fick jag trots allt lite platsvinster in på Bon og License....fem rätt (som förväntat) på V 75 (ger ingenting väl)....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!