Citat:
Ursprungligen postat av Cancel
Vad du menar med "analyserat hur det ska spelas" förstår jag inte, raden igår borde i princip varit omöjlig att få in. Samma sak med flera rader på V65 i vintras där hela potten gick till Tasmanien och Sydafrika.
Bara för att man har råd att köpa omgångarna betyder inte att det är OK. Eller det är ju givetvis ok under rådande regelverk men något måste göras, stoppa spel från utlandet helt, låt dom spela i en egen pool... Jag vet inte men ATG måste/borde agera på något sätt som sagt innan folk tröttnar totalt..
Aja, snart dags igen iaf!

Jag förstår inte varför du gnäller? Menar du att det sitter någon i Sydafrika vars tippande medför att
du inte vinner? Vad har hindrat
dig från att pricka in rätt rader? Sitter det någon sydafrikansk tomte och
raderar dina rader?
I så fall...ring polisen och ATG.
Det finns inga omöjliga rader när två favoriter (Mr Picolit och Braås Palema) vinner. Kvar är fem lopp. 10 hästar i fyra lopp kostar 5.000:-. Ett lopp kvar, går man tunt i detta sjunde lopp (3 hästar) har man hyfsade möjligheter att få bra betalt. Var inte vinnaren O´Grady i V75-6 tredjerankad?
Problemet är inte i första hand att ta ut hästarna...problemet är att våga satsa kapitalet.
Det handlar alltid om just den rädslan.
Det system jag håller mig till gav 20 st femmor med en insats på ca 5.500:- vilket i sammanhanget är helt OK. Jag tar inte själv ut raden (jag är för dålig) utan det gör Malmös bäste V75-tippare.
Som när det gäller i princip allt officiellt spel så krävs ett bankkonto och en adress...i det här fallet i Sydafrika. Jag har själv ett bankkonto i Sydafrika och att skaffa en adress i Sydafrika är lika lätt som att lura en 5-åring på godis. Att sydafrikanska tippare, oavsett om dom fysiskt bor i landet eller inte, skulle kunna påverka ATG känns i dagsläget väl magstarkt. I så fall borde man kunna göra det från Sverige.
Egen pool för utlandstippare...? Det borde i så fall betyda att engelska spelföretag utestänger alla från Skandinavien.