• 1
  • 2
2011-08-05, 15:46
Medlem
eradnups avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.130817...ustavsvikbadet

Återigen.

Hur kommer det här sig? Har badvakterna så svårt att hålla lite koll?

Här är attraktionen http://www.gustavsvik.se/?a=0&l=1&pid=53

Edit: attraktionen i fråga inplottrad.
Senast redigerad av eradnup 2011-08-05 kl. 15:49.
Citera
2011-08-05, 15:49
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Hur stort är badet då? Även med badvakter kan det vara svårt att hålla koll, det är föräldrarna som ska ha mest skit när en femåring dör tycker jag.
Citera
2011-08-05, 15:52
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det är föräldrarna som ska ha mest skit när en femåring dör tycker jag.

Jag håller med om det där, men på ett så här stort pass bad bör man iallafall kunna hålla koll på en attrakton som är från 12 år.

Se kommentarerna om forsen till höger.
Citera
2011-08-05, 15:56
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Har själv åkt den där forsen, och fyfan vad ont i kroppen man får utav den. Hela ryggen, benen, rumpan och höfterna var helt blåslagna och kunde varken sitta eller ligga normalt en vecka efteråt så förvånar mig inte att den kommer skörda en del offer.

Jävligt få badvakter såg man också
Citera
2011-08-05, 15:57
Medlem
Choachens avatar
Det är svårt att få någon översikt över forsen så för vakterna är det svårt att se. Precis som ni säger så håller jag föräldrarna ansvariga som låter sitt 5-åriga barn åka forsen.
Citera
2011-08-05, 16:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag håller med om det där, men på ett så här stort pass bad bör man iallafall kunna hålla koll på en attrakton som är från 12 år.

Se kommentarerna om forsen till höger.

Ja en del som skriver att dom "höll på att drunkna" pga den starka strömmen, intressant. Frågan är väl om den inte tas bort nu? Och hur i helvete kan någon låta en 5 åring åka den själv? Kanske att han smet dit själv under ett obevakat ögonblick, förmodligen är det väl vanliga dåliga föräldrar utan koll medans badvakten som ansvarar för forsen satt och fikade.
Citera
2011-08-05, 17:39
Medlem
Jag var på Gustavsvik med familjen för ca två veckor sedan, och det jag slogs av mängden folk man lyckas trycka in på en sån liten yta. Det var helt i stort sett fullt med ungdomar som inte visade direkt någon hänsyn när jag åkte med mina grabbar. Förstår att det händer olyckor där.
Citera
2011-08-05, 17:42
Medlem
Vem släpper upp sin 5-åring i den där själv?
Citera
2011-08-05, 18:01
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Och vad var etniciteten? Det är ju känt att huvuddelen av nybyggarna saknar de mest elementära simkunskaper....
Citera
2011-08-05, 18:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
Och vad var etniciteten? Det är ju känt att huvuddelen av nybyggarna saknar de mest elementära simkunskaper....
Fast även bland etniska svenskar är det ovanligt med en simkunnig 5-åring - lika ovanligt som det är med en icke simkunnig 7-åring!
Citera
2011-08-05, 18:18
Medlem
Usch och fy! När skall folk fatta att man inte släpper sina små barn obevakade i närheten kring vatten?
De flesta 5-åringar är inte simkunniga och även om han var det får man ha koll.
Armpuffar eller dyl hjälper heller inte om man får en spark under vattnet från någon annan badare....
Tragiskt.
Citera
2011-08-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Fast även bland etniska svenskar är det ovanligt med en simkunnig 5-åring - lika ovanligt som det är med en icke simkunnig 7-åring!
Tyvärr är det inte ovanligt med icke simkunniga 7-åringar. Mina barn är 9 och 7 och lärde sig simma i vintras på en semesterresa. Jag släpper dock inte dem ur sikte på stranden i sommar, krävs inte mkt för att något skall hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in