• 1
  • 2
2011-08-05, 21:34
Medlem
Tardudeni2:ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheza
Även fast det inte är svart eller vitt så ska man ändå respektera sin flickvän och inte hålla på och leta back-ups på sidan om, hur skulle det kännas om din flickvän mötte killar som hon sedan planerar på att ligga när ert förhållande är slut?

Jag är själv inte så naiv så jag tror att förhållanden håller livet ut och jag vet att jag och min pojkvän kommer få det oerhört jobbigt och vi har haft det jobbigt i perioder men inte fan sitter jag och letar back-ups. Jag är fan så kär i min kille så han är den enda som finns i min världsbild när det gäller förhållanden.

Tycker synd om tjejen som tror sig ha ett bra förhållande med en hyvens kille, undra vad hon skulle tycka om hon läste detta!

äh vadå det är inte så jag springer omkring å letar efter back ups! men jag förstår hur du tänker. Jag tror att när man lägger ut sina tankar på ett forum så kan ni ju bara döma mig efter texten som jag skrivit och det är ju inte något fel i det. Men jag är ju så mycket mer än så självfallet och jag har ingen möjlighet att beskriva hela mig och mitt liv. Men kan ju meddela att dessa tankar är extremt marginella i mitt liv och att det inte är synd om någon! =)
Citera
2011-08-06, 09:31
Medlem
Chezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardudeni2:an
äh vadå det är inte så jag springer omkring å letar efter back ups! men jag förstår hur du tänker. Jag tror att när man lägger ut sina tankar på ett forum så kan ni ju bara döma mig efter texten som jag skrivit och det är ju inte något fel i det. Men jag är ju så mycket mer än så självfallet och jag har ingen möjlighet att beskriva hela mig och mitt liv. Men kan ju meddela att dessa tankar är extremt marginella i mitt liv och att det inte är synd om någon! =)

Vi kan inget mer än att döma dig utifrån den text du skrivit. Men du är säkert en jätteschyst kille som bryr dig jättemycket om din tjej; Tillräckligt mycket för att flörta med "back-ups" på fester!

Jag tycker fortfarande synd om din tjej; Utifrån det du skrivit. Hade min pojkvän gått runt och varit glad och "glad-kramats" med tjejer på fester så hade han fan fått veta att han lever.

Men för att faktiskt ge dig råd så säger även jag att du inte ska ringa, för respekt för din flickvän och sedan att det visar att du faktiskt är en hyvens och respektabel kille som inte vill såra sin partner (fast som letar back-ups på sidan om? Fast det får ju inte back-ups-tjejen reda på så då spelar det ingen roll).
Citera
2011-08-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheza
Vi kan inget mer än att döma dig utifrån den text du skrivit. Men du är säkert en jätteschyst kille som bryr dig jättemycket om din tjej; Tillräckligt mycket för att flörta med "back-ups" på fester!

Jag tycker fortfarande synd om din tjej; Utifrån det du skrivit. Hade min pojkvän gått runt och varit glad och "glad-kramats" med tjejer på fester så hade han fan fått veta att han lever.

Men för att faktiskt ge dig råd så säger även jag att du inte ska ringa, för respekt för din flickvän och sedan att det visar att du faktiskt är en hyvens och respektabel kille som inte vill såra sin partner (fast som letar back-ups på sidan om? Fast det får ju inte back-ups-tjejen reda på så då spelar det ingen roll).

Ja ok, men flörtar gör jag inte heller, denna tjejen bara drogs mot mig av en inneboende kraft. Gladkramats kan jag erkänna och det tycker jag väl är så extremt milt att det har jag inte svårt att leva med, men visst det är ju inte så jag skulle bete mig likadant om flickvännen vara på samma fest. Jag är inte perfekt men har fortfarande högre moral än man kan tro utifrån denna texten.
Citera
2011-08-06, 10:03
Medlem
Chezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardudeni2:an
Ja ok, men flörtar gör jag inte heller, denna tjejen bara drogs mot mig av en inneboende kraft. Gladkramats kan jag erkänna och det tycker jag väl är så extremt milt att det har jag inte svårt att leva med, men visst det är ju inte så jag skulle bete mig likadant om flickvännen vara på samma fest. Jag är inte perfekt men har fortfarande högre moral än man kan tro utifrån denna texten.

Så glad-kramas är inte att flörta för dig? Det gav inte tjejen signaler om att du är intresserad? Det gav inte henne idéer? Nej, okej! Det var inte flört!

Man ska inte göra något som man inte skulle göra med sin flickväns sällskap; Då tycker man det innerst inne är fel eller vill dölja det för henne på ett sätt, det tycker jag iaf. Respekt kallas det!

Nej, ingen är perfekt. Vad tråkigt denna forumdel att varit då, inga trådar om otrohet, aborter, kärleksbekymmer och sådant här tjafs.
Citera
2011-08-06, 12:05
Medlem
kolvass avatar
Den med störst bekymmer är din omedvetne flickvän, upplys henne gärna om vilket svin du är och låt henne prata med din "back-up" så kan du ju återkomma med vem av dom som fortfarande är intresserad av dig
Citera
2011-08-06, 12:41
Medlem
cjvas avatar
Att du flirtar med andra är bara bra för din flickvän. Att du känner dig uppskattad utanför relation resulterar mest troligtvis i att du blir en glad prick, och det är positivt för hennes välmående.

Att lägga upp back-up planer för flera år framåt låter dock lite väl överdrivet. Men jag skulle ringa henne, och jag uppfattar det som att hon upplevde det som att du lovade att ringa henne. Bästa sättet att vara attraktiv på marknaden ifall ditt nuvarande förhållande skulle spricka är att vara en snubbe om respekterar alla tjejer, inklusive sin flickvän. Vilket jag upplever det som att du gör, annars så hade det nog hänt något mer än kramar med denna donnan på festen.

Ring henne, ta en fika, ooch om hon går in på eller närmar sig så kan du ju upplysa henne om att du redan är i en monogam relation.
Citera
2011-08-06, 16:30
Medlem
jajo, ok men vaffan sitter ju inte å smider backup-planer, det var ju bara ett uttryck som kanske inte uppfattas som något positivt direkt. Alla älskar ju att känna sig uppskattade och älskvärda från alla, även fast kärleken från de närmast räknas mest. Så då kanske jag skulle uttryckt mig mera i termer som "vad är bästa sätt för att upplevas som en eftertraktad person", nu var det ju en specifik händelse jag tog upp men det är nog ett generellt tankesätt för många.
Citera
2011-08-06, 16:42
Medlem
Jaja, nu diskuterar vi inte min ursprungliga frågeställning längre utan snarare huruvida mitt agerande är rätt eller inte, detta behöver jag tyvärr ingen hjälp med så jag tackar för alla svar jag fått och drar mig ur diskussionen. Ni får gärna fortsätta diskutera om ni vill! Tjao
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in