• 1
  • 2
2011-08-05, 12:36
Medlem
Tardudeni2:ans avatar
OK en snabb fråga. Jag har flickvän som jag trivs med för tillfället. För ett tag sedan festade jag med en flicka som jag kände lite sedan barndomen. Hon är najs och under festen var vi båda lika glada i varandra och lite berusade. Inget särskilt hände förutom lite kramar. Det sista hon sa var "Ring mig".

Eftersom jag är intresserad av henne men bara om min nuvarande relation skulle skita sig, så vill jag att hon ska betrakta mig som ett riktigt kap så att det är bara är tuta å köra med henne om det skulle ta slut med min nuvarande flickvän. Hur skall jag åstadkomma detta och maximera effekten?

A) Genom att skita i att ringa upp överhuvudtaget - risk att jag framstår som en skitstövel som antingen är för full för att minnas något eller att jag bara inte bryr mig. Kan även framstå som blyg (även fast det inte är så troligt efter den kvällen.)

B) Genom att ringa upp och säga att "vi hade det skoj och du är najs men jag har flickvän. ... kanske våra vägar korsas i framtiden" - tycker detta alternativet är lite töntigt...=)

vad tycker ni? andra förslag?
Citera
2011-08-05, 12:45
Medlem
mumin-trollets avatar
Jag skulle gå med B fast lite 'coolare' formulerat.
Citera
2011-08-05, 12:53
Medlem
Röstar på alternativ A. Att ge intryck av att vara hard-to-get är ingen nackdel. I framtiden om ditt nuvarande förhållande skiter sig kan du referera till att du "verkligen ville ringa men min dåvarande flickvän var så sotis". Massor av pluspoäng när du varken framstår som despo eller som en skitstövel som söker otrohets-material. Bara som en lojal kille som alltid varit intresserad av henne.
Citera
2011-08-05, 12:55
Medlem
Xarplins avatar
Ring inte. Ifall du gör slut och träffar tjejen igen, då kommer hon fråga dig varför du inte ringde och du ska säga till henne att du inte kunde ringa för att du var i ett förhållande. Då kommer hon förstå att du var trogen mot din tjej och du blir attraktiv i hennes ögon automatiskt. Trogna män = sexigt.

Om du däremot ringer nu och hon får reda på att du var i ett förhållande när du ringde till henne då kommer hon dumpa dig också. Hon kommer tänkta så "om det kunde hända henne då kan det hända mig också..."
Citera
2011-08-05, 13:06
Bannlyst
Tycker du ska sluta vara en fitta och bestämma dig för hur du vill göra. Vem fan tänker ens sådär? Antar att du är sällskapssjuk eller rädd för att vara själv.
Citera
2011-08-05, 13:22
Medlem
yojiibochans avatar
Är ditt stjärntecken: Skytten?
Citera
2011-08-05, 14:00
Medlem
TheKickss avatar
Nej men vad hände här...det där är ju inte rätt vare sig emot din flickvän eller den här andra tjejen. Sluta vara så egoistisk...
Citera
2011-08-05, 14:30
Medlem
Du säger emot dig själv, för är man i en bra relation, då tänker man inte på backup planer förrän man står kvar på stationen och tåget faktiskt gått.
Citera
2011-08-05, 14:40
Medlem
Tardudeni2:ans avatar
Tack för alla svaren, ffa MyranLyran och Xarplin. Kör nog på att inte ringa överhuvudtaget. Tror det är bäst för alla inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av nakoz
Du säger emot dig själv, för är man i en bra relation, då tänker man inte på backup planer förrän man står kvar på stationen och tåget faktiskt gått.

Till er som tycker att man inte kan tänka som jag när man är i ett förhållande så säger jag bara att allt är inte svart eller vitt. Jag vet att vårat förhållande kommer prövas rejält om ett par år när vår utbildning är slut och vi ska ta ställning till en rad olika faktorer som vad vi vill göra då, var vi vill jobba och med vad. Förhoppningsvis löser det sig, men det är just den perioden som jag är orolig för och då är det inte mer än rätt att ha lite koll om det skiter sig.
Senast redigerad av Tardudeni2:an 2011-08-05 kl. 14:42.
Citera
2011-08-05, 17:36
Medlem
Men vem fan vill vara någons backup i flera år??
Citera
2011-08-05, 18:36
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardudeni2:an
Tack för alla svaren, ffa MyranLyran och Xarplin. Kör nog på att inte ringa överhuvudtaget. Tror det är bäst för alla inblandade.

Till er som tycker att man inte kan tänka som jag när man är i ett förhållande så säger jag bara att allt är inte svart eller vitt. Jag vet att vårat förhållande kommer prövas rejält om ett par år när vår utbildning är slut och vi ska ta ställning till en rad olika faktorer som vad vi vill göra då, var vi vill jobba och med vad. Förhoppningsvis löser det sig, men det är just den perioden som jag är orolig för och då är det inte mer än rätt att ha lite koll om det skiter sig.

Om man har ett bra och stabilt förhållande så gör man det som krävs för att det ska fungera. Man går inte omkring och letar efter en back-up. Du verkar väldigt osäker på ert förhållande så du kanske ska ta dig en funderare på vad du egentligen vill.
Citera
2011-08-05, 19:33
Medlem
Chezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardudeni2:an

Även fast det inte är svart eller vitt så ska man ändå respektera sin flickvän och inte hålla på och leta back-ups på sidan om, hur skulle det kännas om din flickvän mötte killar som hon sedan planerar på att ligga när ert förhållande är slut?

Jag är själv inte så naiv så jag tror att förhållanden håller livet ut och jag vet att jag och min pojkvän kommer få det oerhört jobbigt och vi har haft det jobbigt i perioder men inte fan sitter jag och letar back-ups. Jag är fan så kär i min kille så han är den enda som finns i min världsbild när det gäller förhållanden.

Tycker synd om tjejen som tror sig ha ett bra förhållande med en hyvens kille, undra vad hon skulle tycka om hon läste detta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in