2011-08-05, 10:21
Medlem
Jag hade innan problem för att varje gång jag ändrade en fil, såsom en musik- eller bildfil. Men det fixade till sig genom att jag gick in på Mappalternativ > Visning > Visa dola filer, mappar och enheter.

Det problemet jag har nu är att de som annars skulle försvinna blir typ ljusfärgade istället för den vanliga färgen, exempelvis en fil som öppnas i iTunes blir väldigt ljusfärgad. Är detta något nytt i Windows 7 eller har jag några konstiga inställningar?

Hur som helst, inget jätteproblem men det stör mig rätt rejält, så väldigt tacksam för svar!

Gnuggen.
Citera
2011-08-05, 10:25
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuggen
Jag hade innan problem för att varje gång jag ändrade en fil, såsom en musik- eller bildfil. Men det fixade till sig genom att jag gick in på Mappalternativ > Visning > Visa dola filer, mappar och enheter.

Det problemet jag har nu är att de som annars skulle försvinna blir typ ljusfärgade istället för den vanliga färgen, exempelvis en fil som öppnas i iTunes blir väldigt ljusfärgad. Är detta något nytt i Windows 7 eller har jag några konstiga inställningar?

Hur som helst, inget jätteproblem men det stör mig rätt rejält, så väldigt tacksam för svar!

Gnuggen.
De ljusfärgade innebär att mapparna/filerna är dolda.
Citera
2011-08-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
De ljusfärgade innebär att mapparna/filerna är dolda.

Ah, så det är bara att ändra dem till icke dolda då. Men är det någon inställning så att de inte blir de per automatik? Lite störande är det allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in