2020-07-20, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Deras popcornpåsar med färdigpoppade popcorn är smakrika, goda & dryga.

Man får tivoli eller cirkus känslor när man köper dom... Riktigt mumma
Citera
2020-07-20, 08:03
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPonny
Jag gillar dollarstore. Köpte en kaffeburk där en gång. Den rymde ca 400g kaffe.

Med andra ord rymdes nästan ett kaffepaket i det. Nästan.

Den blev snygg i soptunnan!

Låter som en bra sammanfattning, mestadels plastprylar och krimskrams konstaterade jag när jag vandrade runt i en. Billigt godis och chips känns inte som någon särskilt unik affärside. Lågpris sköter biltema/jula/ÖoB/rusta redan så har lite svårt att se vad det är som skall dra folk till dollarstore?

Edit: Utvecklingen känns dock igen från fattigare länder i södra europa, lågpris breder ut sig i takt med att folk får det sämre ställt
Senast redigerad av sucuk 2020-07-20 kl. 08:08.
Citera
2020-07-20, 10:30
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohacs1521
Brukar handla schampo och tvättmedel med mera från den lokala dollarstore-affären. Varför inte om man ändå ska storhandla och det ligger nära? Dock har jag inte mycket intresse för annat därifrån.

Märkligt att folk i den här tråden inte känner till kedjan. 100+ affärer men det beskrivs som något revolutionerande.

Det känns som att folk HELT har missat vad som händer i landet, Dollarstore har ju funnits i bra många år, men ändå verkar dom ha missat det totalt.
Citera
2020-07-20, 10:36
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Det känns som att folk HELT har missat vad som händer i landet, Dollarstore har ju funnits i bra många år, men ändå verkar dom ha missat det totalt.

Inte så konstigt iof, dollarstore fanns bara uppe i "tassemarkerna" fram till för max 15 år sedan, de etablerade sig i storstäderna de senaste åren så det känns fullt naturligt att igenkänningsgraden är ganska låg.
Citera
2020-07-20, 11:45
Medlem
En riktig wt affär, har man saker därifrån i sitt hem så är man riktigt pinsam, det är som en loppis under tak
Citera
2020-07-20, 11:59
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
En riktig wt affär, har man saker därifrån i sitt hem så är man riktigt pinsam, det är som en loppis under tak

Det är ju ibland samma saker som säljs på Mio och andra affärer, med andra ord är det lika pinsamt att handla sakerna när dom är dyra?
Citera
2020-07-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Det är ju ibland samma saker som säljs på Mio och andra affärer, med andra ord är det lika pinsamt att handla sakerna när dom är dyra?

Okej kanske beror på vilken dollar store man besöker, där jag bor finns det definitivt inte samma saker, möjligtvis att man kan handla sköljmedel och liknande till samma pris men kläder eller saker som säljs på Mio och liknande det existerar inte där jag bor iallafall
Citera
2020-07-20, 12:37
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Har hört (och läst i denna tråden) att Dollarstore säljer samma sak som Mio fast mycket billigare. Finns det bevis för detta eller är det bara ni som "känner igen" sakerna?
Citera
2020-07-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Låter som en bra sammanfattning, mestadels plastprylar och krimskrams konstaterade jag när jag vandrade runt i en. Billigt godis och chips känns inte som någon särskilt unik affärside. Lågpris sköter biltema/jula/ÖoB/rusta redan så har lite svårt att se vad det är som skall dra folk till dollarstore?

Edit: Utvecklingen känns dock igen från fattigare länder i södra europa, lågpris breder ut sig i takt med att folk får det sämre ställt

Citat:
Ursprungligen postat av Mayitsmaybelinee
Dom ifrån sthlms city är för fina för att handla på dollarstore. Om dom kan få samma pryl på dollar store eller en dyrare affär så väljer dom det dyrare. Det är skamligt att spara pengar i sthlm city. Det ska slösas....... Man ska skryta med märken och dyra köp och man ska veckohandla på dyraste ica affären.... Warren buffert hade skämts och rodnad om han såg på spektaklet...

Tror du någon bloggare/influenser sätter sin fot på dollarstore? - hell no

Men det är bra för oss tredje klassens människor....
Vet inte hur ni kan ha missat det men den som har besökt grannländer som Tyskland och Danmark kan inte missat alla discountkedjor där, är ju länder lika oss med höga omkostnader och lönenivåer.

Fattar inte varför folk har så mycket fördommar om discount i Sverige, är det sossarna som har prentat in att lågt pris = dåligt och då är det så inget man ifrågasätter? Dollarstore säljer samma saker som andra affärer fast billigare.
Citera
2020-07-20, 19:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy
Vet inte hur ni kan ha missat det men den som har besökt grannländer som Tyskland och Danmark kan inte missat alla discountkedjor där, är ju länder lika oss med höga omkostnader och lönenivåer.

Fattar inte varför folk har så mycket fördommar om discount i Sverige, är det sossarna som har prentat in att lågt pris = dåligt och då är det så inget man ifrågasätter? Dollarstore säljer samma saker som andra affärer fast billigare.

Nej det gör de verkligen inte, möjligen på hygienartiklar och rengöringmedel kanske de kan konkurrera men i övrigt är det bara krafs i de butikerna. Jag tyckte ÖoB sålde skit fram tills jag steg in i en dollarstore.

Det är skillnad och man får precis vad man betalar för...
Citera
2020-07-21, 13:13
Medlem
godboys avatar
Dollarstore, ÖoB, Rusta. Same same but different. Det man köper i dessa butiker är typ raklödder, rakhyvlar, deo, tvättmedel och liknande.

Sen kan man säkert hitta ett och annat guldkorn där också.
Citera
2020-07-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Är förvånad att det går i kungsbacka. Har ni helt hamnat på dekis?
JAG ÄR INGEN RUSTA ELLER öb KUND MEN DOLLARSTOORE HÅLLER LÄGRE KVALITE än dessa (ja, man trodde inte det gick). Men dollarstore har lyckats.

Ja, det är helt otroligt vilket skit dom säljer. Dom kan inte ha någon kvalitetskontroll alls. Bara ut med grejerna så white trash kan börja handla.Jag har tyvärr handlat en del då det var enda alternativet i hålan jag bodde i förr om man inte ville åka 15 mil för att köpa just skräp.
Höjdpunkten var en tavla som ramlade i bitar i bilen på vägen från affären och hem.Allt som skulle sitta ihop bara ramlade isär. Har även köpt fiskesaker till barnen där. Ingen rulle var hel efter en dag. Dom var generösa med reklamationerna, men det är liten tröst när man har 6 mil tur och retur.
Men det funkar ju att köpa chips, godis,dricka,och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in