2011-08-05, 00:36
Medlem
Har börjat träna nu på senaste tiden och börjar mer och mer köra ceasarsallad som ett lunchalternativ på restauranger etc. Fast hur nyttig är egentligen en ceasarsallad? Hur många kalorier beräknar ni att en vanlig portion (restaurang portion) innehåller med de vanliga ingridienserna(Bacon, ost, sallad, kyckling, krutoner, dressing) ?
Citera
2011-08-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidsam
Har börjat träna nu på senaste tiden och börjar mer och mer köra ceasarsallad som ett lunchalternativ på restauranger etc. Fast hur nyttig är egentligen en ceasarsallad? Hur många kalorier beräknar ni att en vanlig portion (restaurang portion) innehåller med de vanliga ingridienserna(Bacon, ost, sallad, kyckling, krutoner, dressing) ?

Det är ju såklart omöjligt för oss att säga, men ingridienserna är ju kanon.
Citera
2011-08-05, 00:39
Medlem
Att folk orkar

Ät och se glad ut.
Citera
2011-08-05, 00:44
Medlem
Ingen aning, ät bara och njut av lunchen tycker jag Låter fan skit gott
Citera
2011-08-05, 00:45
Medlem
SteveAngellos avatar
Kör bara på Låga kalorier mycket fett.. Fungerar utmärkt!!!
Citera
2011-08-05, 00:49
Bannlyst
skippa the sauce så är det bra.
Citera
2011-08-05, 09:04
Medlem
CuliusJeasars avatar
Extremt svårt att bedöma så länge man inte har koll på mängden mat. Är det 100 gram ost eller 220 gram ost, blir stor skillnad på energimängden då.. ?

Du får nog fråga. Jag gissar dock på att en sådan innehåller någonstans mellan 500-900 kcal.

Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Att folk orkar

Ät och se glad ut.

Idiot. Jävligt viktigt att veta om lunchen man petar i sig innehåller 500 eller 1000 kalorier, speciellt om man deffar eller bantar. Att du sedan saknar karaktär och aldrig hade haft självdisciplinen att lyckas med sådana projekt ger dig inte rätten att klanka ner på dom som faktiskt klarar av det.

Vilken jävla viking du verkar vara.
Citera
2011-08-05, 11:40
Medlem
Pipharens avatar
Låter som en väldigt balanserad måltid, lagom protein, kolhydrater och fett. Kalorier är omöjligt att avgöra, för många faktorer. Ta kanske en bild och visa storleken på portionen.
Citera
2011-08-05, 14:41
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MigueI
skippa the sauce så är det bra.
Hade nog hellre skippat krutongerna. Beror ju lite på vad man är ute efter, men när jag dietade och högg ceasarsalladen till en måltid så var det brödbitarna jag lade bort då de i min mening inte tillförde så mycket vettigt i förhållande till kcal.
Citera
2011-08-05, 14:58
Medlem
Svårt att säga om cecarsallad skulle vara något bra eller dåligt. Beror på vilka variabler man tittar på.
Citera
2011-08-06, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuliusJeasar
Extremt svårt att bedöma så länge man inte har koll på mängden mat. Är det 100 gram ost eller 220 gram ost, blir stor skillnad på energimängden då.. ?

Du får nog fråga. Jag gissar dock på att en sådan innehåller någonstans mellan 500-900 kcal.

Idiot. Jävligt viktigt att veta om lunchen man petar i sig innehåller 500 eller 1000 kalorier, speciellt om man deffar eller bantar. Att du sedan saknar karaktär och aldrig hade haft självdisciplinen att lyckas med sådana projekt ger dig inte rätten att klanka ner på dom som faktiskt klarar av det.

Vilken jävla viking du verkar vara.

Saknar karaktär för att jag ej blivit hjärntvättad av aftonbladet att man måste kolla upp om måltiden har 499kalorier eller 521? Dem som räknar vartenda kalori går det oftast sämst för.

Nej jag har andra värderingar här i livet. Tex av att njuta av maten, och inte ha komplex. (Nej jag är ej fet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in