• 1
  • 2
2004-11-13, 18:55
Medlem
Ursas avatar
Ni som målar, vilken är er favoritteknik? Berätta gärna varför.

Själv gillar jag mest att blanda; tycker att det är en bonus att kunna ge olika objekt olika textur.
Citera
2004-11-13, 20:19
Medlem
Använder mig ofta av kombinationen akvarell + vaxkritor
Anledningen är att detta bidrar till en oseriös känsla och en "skabbighet" jag tilltalas av. Nämde jag att jag är en värdelös konstnär? Vet inte varför jag fortsätter med mitt kladdande, det är som ett gift.
Citera
2004-11-13, 21:50
Medlem
scratchys avatar
Det var längesen jag höll på nu, men jag körde väl två huvudspår kan man säga. Dels tuschteckningar på blyertsskiss, helt svart mot vitt, inga nyanser. Dels akrylfärg på panå i olika gråtoner. Vet inte varför jag väljer bort kulörer....föredrar svartvitt.
Citera
2004-11-14, 09:56
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Det var längesen jag höll på nu, men jag körde väl två huvudspår kan man säga. Dels tuschteckningar på blyertsskiss, helt svart mot vitt, inga nyanser. Dels akrylfärg på panå i olika gråtoner. Vet inte varför jag väljer bort kulörer....föredrar svartvitt.

Du vet vad pyskologerna säger om dylika färgval va?
Citera
2004-11-14, 10:14
Medlem
scratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Du vet vad pyskologerna säger om dylika färgval va?
Nej, vad säger de?
Citera
2004-11-24, 02:26
Medlem
jag gillar bläck och pensel därför att jag gillar att måla karikatyrer, och små detaljerade motiv, en fin pensel och svart bläck är mycket trevligt att arbeta med.
eller blyerts eftersom jag är inne i en inlärningsfas ,försöker få till former, linjer osv
Citera
2004-11-24, 02:48
Medlem
La Chasses avatar
Olja och kol.
Citera
2004-11-24, 11:26
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Nej, vad säger de?

Ursäkta dröjsmålet; jag missade din post. Jo, den svartvita skalan sägs representera en depressiv personlighet.
Citera
2004-11-24, 11:30
Bannlyst
Sprayburk...
Citera
2004-12-02, 10:11
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Som ung så tecknade jag serier. Jag skissade först upp med blyerts och fyllde sedan i med svart tusch. Alltid svartvitt, aldrig några färger.
Min tecknarstil var ungefär som en korsning meller Christer Petterson och Joakim Lindengren.
Nu var det dock många år sedan som jag höll i en penna.
Citera
2004-12-02, 10:55
Medlem
Perriss avatar
Min favorit - tusch. Blir så härligt distinkta linjer som man kan styra hur man vill. Annars har det blivit en del olja såklart, en helt annan teknik där lager på lager och ljuset styr, svårt men roligt.

/perris
Citera
2004-12-02, 10:56
Medlem
ingen som målar med könsdelarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto