2011-08-04, 22:20
Medlem
gaynards avatar
Fick efter att ha gått på sobril ett tag som vb mot ångest under min depression, Xanor utskrivet i depot-form. Funkar fantastiskt bra. Det tar helt bort min ångest och gör att jag är mer fungerande i mitt liv och bland vänner. Ända backlashen är väl att jag tappar ord ibland men det överlever jag.

Vad värre är att när glädjen över ångestfriheten lagt sig så kommer jag till insikten att jag faktiskt har psykiska problem (depression) och att den fortfarande finns där. Så då mår man inte så bra för hur man än vänder och vrider på det så är livet lika illa ställt som innan - sans ångest dock.

Tack och lov väntar jag på att få tid till ett behandlingscentra som har kbt/dbt etc som behandlingsmetoder. Och skulle inte det kännas rätt har jag möjlighet att kräva min psykläkare på remiss till en privat psykoterapeut och därmed få det landstingsanknutet och prisreducerat.

Så nu vill jag ha, eller snarare jag BER om stöd och tips på saker att tänka på, positiva tankevägar tills jag kommer igång med ev. behandling. Pm:a om ni vill ha mer ingående problembeskrivningar, men pls, jag tar alla tips med värme och stor tacksamhet.

Och slutligen vill jag ge en kram till alla er därute som mår skit psykiskt. Ni förtjänar alls det bättre.
Det gör vi alla, men fan va svårt det ska vara....

Kram.
Citera
2011-08-05, 04:24
Medlem
shitmagnets avatar
Egentligen tror jag man endast kan bli en lyckligare människa genom att lära sig värdesätta grundläggande ting som att man lever, andas, får uppleva saker med sina sinnen.

I övrigt, så är det väl bara att knapra på. Är själv i en situation där endast tablett-asen får mig att må bättre
Citera
2011-08-06, 01:29
Medlem
gaynards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Egentligen tror jag man endast kan bli en lyckligare människa genom att lära sig värdesätta grundläggande ting som att man lever, andas, får uppleva saker med sina sinnen.

I övrigt, så är det väl bara att knapra på. Är själv i en situation där endast tablett-asen får mig att må bättre

ja, jo iofs har du rätt, men jag ställer mig ständigt frågan "lever jag, eller andas jag bara"? Visserligen får jag lite att pyssla med iom att leka springpojke åt polaren som har butik och det ger en del. Men nu börjar jag uppa dosen för att få reko kvällar och det kommer göra medicinen till en bristvara innan jag kan hämta ut nästa omgång. Och iom att min läkare är helt jävla omöjlig att få tag på så får jag väl börja självmedicinera med icke lagliga substanser inom kort.

Done deal. Psykiatrin suger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in