Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Ja, jag har en undran: vad är det som gör att dessa modebloggare/modeller med blogg är så ofantligt populära? varför har dessa intetsägande människor drösvis med kommentarer på sina bloggar vareviga dag? Hur kan en del tjäna mångtusentalskronor på att varje dag visa upp ego-pics på sig själv i olika vinklar och kläder? Och skriva om sina "häftiga" liv?
Jag kan inte förstå det här fenomenet??? Vad driver folk till att skicka <3 och lovord till människor de aldrig har träffat? Det känns som att det här är nutidens små sekter med heliga sektledare som tjänar pengar på pöbeln.....
Det är inget fel på att uppmuntra männiksor eller att tycka om andra men detta fenomen gör mig fundersam. Jag tycker inte att det verkar helt sunt att posta ego-pics på sig själv vareviga dag och genom det kränga bekräftelse och pengar, det som är ännu konstigare är den drösvisa mängd respons blogginläggen genererar...varför vill folk göda dem?
Tror dessa postare att de ökar sin egen status genom att följa andra människors liv och beundra dem? tror de att de har en relation med dessa på något sätt? Är det en masspsykos vi beskådar?
Hjälp mig att reda ut detta.
(mod, visste inte om mode kanske var ett lämpligare område eller psykologi? men handlar delvis om bloggläsares relationer till bloggägarna)
Modebloggerskor är rockstars för den yngre genarationen tonårstjejer. Några att se upp till och jämföra sig med. Många försöker, men få lyckas. Att ha som livsmål att skapa en välbesökt modeblogg är ju tragiskt, men det är lika tragiskt med folk som springer runt och tror att dom skall bli musikidoler. Har man talang, och utseende: Go for it. Saknar man detta så är det lika bra att snabbt skrota dessa drömmar, och gå vidare i livet.
Alla människor vill ha bekräftelse, det är inte konstigare än så.
Svansen du pratar om, följer dessa bloggerskor nu. De hade följt något annat i en annan tid och annan plats.
Facebook gjort generationerna från 70 talet och framåt till "uppmärksamhetshoror" ter sig ganska självklart. Det blir ett mått på "lycka" i slutändan. Och ett självförsörjande system. Bloggaren får uppskattning (modererar givetvis bort att negativt), och svansen har någon "lyckad" att se upp till, och ger ännu mer uppskattning osv
Själv har jag som nöje att "slumpa bloggar". Ibland så träffar man på sådana med både talang och utseende, men för det mesta saknas båda.