• 1
  • 2
2011-08-04, 18:36
Medlem
Hej, hur öppnar man de här ringarna? Fick hem 2st idag som var 5mm tjocka, men kan fan inte få upp dom. Läste att de fanns nått verktyg man skulle ha, men är de meningen att jag ska behöva betala flera hundra kronor för ett jävla verktyg för att kunna använda ringarna? Måste ju gå att öppna på nått annat sätt.

mvh
Citera
2011-08-04, 18:39
Medlem
Tedders avatar
Du kan trixa med diverse tångar och försöka, men brukar vara ganska jobbigt och ringen kan bli skev så kulan ramlar ut. Gå till en piercingstudio och be han sätta in den åt dig
Citera
2011-08-04, 19:04
Gå till Biltema t.ex. Snoka rätt på hyllan med tänger, där borde du kunna hitta lämpligt verktyg, ex. en låsringstång. Öppna ringen, sätt den på plats, stäng den och häng tillbaka tången.
Ta gärna med en polare som kan assistera för det är fan inte lätt att montera ringar på sig själv.
Citera
2011-08-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Gå till Biltema t.ex. Snoka rätt på hyllan med tänger, där borde du kunna hitta lämpligt verktyg, ex. en låsringstång. Öppna ringen, sätt den på plats, stäng den och häng tillbaka tången.
Ta gärna med en polare som kan assistera för det är fan inte lätt att montera ringar på sig själv.

Ja se där, verktyget jag såg ser ju i princip ut som låsringstången som fanns på biltema, (de kanske rentav är en sån?) fast den jag såg hade typ olika "spår" som olika kulstorlekar skulle passa i så att ringen inte skulle flyga iväg.

Men tror du tången på biltema skulle funka? Den kostade ju bara 65kr och den jag såg 300kr........
Citera
2011-08-04, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av DiCE ♫
Ja se där, verktyget jag såg ser ju i princip ut som låsringstången som fanns på biltema, (de kanske rentav är en sån?) fast den jag såg hade typ olika "spår" som olika kulstorlekar skulle passa i så att ringen inte skulle flyga iväg.

Men tror du tången på biltema skulle funka? Den kostade ju bara 65kr och den jag såg 300kr........

Ja det fungerar utmärkt, bara att ta med ringen och testa lite olika tänger så du får en där ringen sitter bra och inte slinter. Eller så får du köpa dig en billig fil också och fila fram egna spår i tången. Att komma billigare undan än 300:- är inga problem.
Citera
2011-08-04, 19:47
Medlem
Jag hittade en sån där tång i garaget, fick upp ringen och kulan föll lös, men inte en jävla chans att de går få dit den igen, på bilder/filmer jag sett är kulan försedd med nån typ av "fjäder" på bägge sidor, hade de varit de på kulan hade de ju inte varit några problem, men denna kulan har ingenting, den är bara lite plan på bägge sidor.

Inte en jävla chans att jag tänker betala för dom här jävla ringarna.
Citera
2011-08-04, 19:56
Citat:
Jag hittade en sån där tång i garaget, fick upp ringen och kulan föll lös, men inte en jävla chans att de går få dit den igen, på bilder/filmer jag sett är kulan försedd med nån typ av "fjäder" på bägge sidor, hade de varit de på kulan hade de ju inte varit några problem, men denna kulan har ingenting, den är bara lite plan på bägge sidor.

Inte en jävla chans att jag tänker betala för dom här jävla ringarna.

Är de inte redan betalda?

Be någon hjälpa dig att sätta dit kulorna för det är ett helvete att göra på sig själv. Eller har du dem löst i handen nu?
Det krävs en del känsla och träning, börja med att passa in ena gropen på kulan mot ringen. Sen gäller det att följa med lagom med tången så ringen öppnar sig precis så mycket som det behövs för att du ska få andra sidan på plats.
Citera
2011-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Är de inte redan betalda?

Be någon hjälpa dig att sätta dit kulorna för det är ett helvete att göra på sig själv. Eller har du dem löst i handen nu?
Det krävs en del känsla och träning, börja med att passa in ena gropen på kulan mot ringen. Sen gäller det att följa med lagom med tången så ringen öppnar sig precis så mycket som det behövs för att du ska få andra sidan på plats.

Nej, dom är beställda mot faktura.

Det hade inte varit något problem om inte ringen glidit av tången. Håller man i ringen och gör det går det ju, men inte en chans att det går när den sitter i örat.
Citera
2011-08-04, 20:06
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Nej, dom är beställda mot faktura.

Det hade inte varit något problem om inte ringen glidit av tången. Håller man i ringen och gör det går det ju, men inte en chans att det går när den sitter i örat.

Det är därför du ska be om hjälp.
Citera
2011-08-04, 20:09
Medlem
Tips: never give up..

När jag skulle sätta i min ball closure ring i labreten så tog jag en sax.. Töjde upp ringen litelite och sen bara pressa dit kulan. Visst det tog säkert en timme, men till slut var den i. Då vare bara att försöka pressa ihop ringen så inte kulan satt allt för löst.

Är man bekväm, be en piercare göra det. Är man envis/snål, gör det själv.
Citera
2011-08-04, 21:09
Medlem
Jag gjorde de enkelt för mig och beställde en precis likadan tång jag sett för 300kr för 46kr på ebay.

Funderar på att besöka en piercing studio imorgon och fråga om dom kan sätta in ringarna, tror ni det är möjligt?
Citera
2011-08-04, 21:10
Medlem
Citat:
Jag gjorde de enkelt för mig och beställde en precis likadan tång jag sett för 300kr för 46kr på ebay.

Funderar på att besöka en piercing studio imorgon och fråga om dom kan sätta in ringarna, tror ni det är möjligt?

Det tror jag verkligen de gör åt dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in