Citat:
Ursprungligen postat av FB05
Tack!
Jag kan inte direkt påstå att jag är en van talhållare. Förutom talet till brudparet som jag har nedskrivet på ett papper så ska jag skicka de övriga, mindre talen till min mobil per e-post. Varje mindre tal kommer ha tidpunkten för talet som ämnesrubrik på e-posten. På så sätt hinner jag förbereda mig lite innan, och jag kommer kunna se vilka mail/tal som redan är hållna.
Tack!
P.S De flesta talen - huvudtalet undantaget, på grund av en alltför omfattande text - kommer att hållas på både svenska och engelska.
hm, vi var på ett bröllop där halva släkten var svensk, och halva från ett annat land (engelsktalande)
då hölls de talen som gick att översätta på engelska, och de med mycket skämt i (som pga av humorn inte gick att översätta) hölls på svenska. Ser ingen anledning att hålla tal två gånger då alla svenskar utom barnen bör kunna engelska.
Skulle jag få höra ett tal två gånger skulle jag tröttna, antar det gäller för de flesta. Kör bara ett tal en gång..
Förbered även tid i slutet av middagen för "oförberedda tal" eller folk som glömt att anmäla sig till dig, de dyker alltid upp och kan bestå av allt från 5 minuters fyllesvammel till simpla skålar.