Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-04, 14:33
  #13
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Är det?
Jag ser alltid att eliten är de som spelar i högsta ligan.. Nationellt sett.
Vart hittar du din definition?

För mig är en elitidrottare någon som idrottar på heltid, men det kanske inte stämmer. Här är i alla fall en definition ifrån Riksidrottsförbundet som säger att den högsta och näst högsta serien i respektive sport räknas som elitidrott:

http://www.rf.se/RFdistrikt/Smaland/...ng/Elitidrott/

Personligen tycker jag att det är en märklig definition då jag knappast skulle vilja påstå att någon som spelar boule i en svensk andradivision är en elitidrottare. Man kanske skulle starta en tråd i sportforat...
__________________
Senast redigerad av Damacy 2011-08-04 kl. 14:35.
Citera
2011-08-04, 14:50
  #14
Medlem
ThreeSevens avatar
appelgren borde det vara eller hur?
Citera
2011-08-04, 20:59
  #15
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
För mig är en elitidrottare någon som idrottar på heltid, men det kanske inte stämmer. Här är i alla fall en definition ifrån Riksidrottsförbundet som säger att den högsta och näst högsta serien i respektive sport räknas som elitidrott:

http://www.rf.se/RFdistrikt/Smaland/...ng/Elitidrott/

Personligen tycker jag att det är en märklig definition då jag knappast skulle vilja påstå att någon som spelar boule i en svensk andradivision är en elitidrottare. Man kanske skulle starta en tråd i sportforat...

Ja lite märkligt.. Skulle nog inte anse någon vara en elittränare ifall denne bara har tränat Mariestad och Leksand heller.

Men ja, åter till topic kanske.
Citera
2011-08-04, 21:49
  #16
Medlem
Allsvenskan och Superettan i fotboll räknas som elitfotboll. Likaså Elitserien och Allsvenskan i hockey fast elithockey då så klart.
Citera
2011-08-04, 22:46
  #17
Medlem
Är det hårde Hardy som varit i farten tro?! hah
Citera
2011-08-04, 23:52
  #18
Medlem
RoffesGrannesHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabianKnight
Han tränade Leksands J20 Elit... så där har vi kopplingen till Elittränare!


Han har ALDRIG tränat nåt lag i Leksand tidigare. Han anställdes i våras/tidig sommar som 2a Ass. Tränare
Citera
2011-08-05, 00:10
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Är det?
Jag ser alltid att eliten är de som spelar i högsta ligan.. Nationellt sett.
Vart hittar du din definition?
Leksand (Som jag inte håller på) skulle jag vilja kalla ett elitlag i hockey... Favorittippat att gå upp i elitserien nästan varje år, inte på senaste tiden dock.

Leksand = Stor Förening = Elitklubb
Citera
2011-08-05, 03:12
  #20
Medlem
zaataas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
"Elittränare" har han dock aldrig varit då Leksand inte är ett elitlag, så då är väl AB's överdrift som vanligt då.

Han äger Ekuddens Camping i Mariestad

Så är man inte en elitidrottsman i allsvenskan trots att man kan leva på hockey?
Citera
2011-08-05, 09:42
  #21
Medlem
catamis avatar
Det må vara hur det vill om benämningen "elittränare" men jag tycker karln gjorde rätt som satte ner foten när en uppkäftig ynglig börjar bryta loss delar från Appelgrens camping för att kunna göra upp en eld.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback