2011-08-04, 08:44
Medlem
Aviarts avatar
http://hd.se/helsingborg/2011/08/04/...pa-vastergard/

Citat:
Ett paket fasttejpat under en personbil parkerad på Höstgatan misstänks vara en bomb. Området har spärrats av och närbelägna fastigheter har utrymts. En bombgrupp är på plats.

Någon Flashbackare som bor i närheten som kan veta mer?
Citera
2011-08-04, 09:37
Medlem
JapanKinas avatar
Lyssnade på nyheterna nyss på TV4.

Det verkar röra sig om två bomber. Den ena har polisen skjutit sönder och den andra har man plockat med robot.

Man vill inte berätta vem bilen tillhör, dvs inte ens om mannen har med kriminalitet att göra. Men det är väl högst troligt att det rör sig om organiserad brottslighet. Det är ju trots allt Skåne vi pratar om.

Kanske finns eller kommer att komma bilder från insatsen. Vore ju trevligt med en regplåt så vi kan se vem eller vilket företag det rör sig om.
Citera
2011-08-04, 09:42
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Lyssnade på nyheterna nyss på TV4.

Det verkar röra sig om två bomber. Den ena har polisen skjutit sönder och den andra har man plockat med robot.

Man vill inte berätta vem bilen tillhör, dvs inte ens om mannen har med kriminalitet att göra. Men det är väl högst troligt att det rör sig om organiserad brottslighet. Det är ju trots allt Skåne vi pratar om.

Kanske finns eller kommer att komma bilder från insatsen. Vore ju trevligt med en regplåt så vi kan se vem eller vilket företag det rör sig om.

Kollade var i HBG Västergård låg och det verkar vara relativt nära Filborna. Mig veterligen så finns det en hel del mindre nogräknade verkstäder och företag där ute.
Citera
2011-08-04, 10:04
Medlem
Dimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Kollade var i HBG Västergård låg och det verkar vara relativt nära Filborna. Mig veterligen så finns det en hel del mindre nogräknade verkstäder och företag där ute.

Låt oss säga att filborna/västergård/adolfsberg är inte områden som man (iaf jag) skulle vilja bo i frivilligt...
Citera
2011-08-04, 12:08
Medlem
HerrSprawlers avatar
Om någon kan få fram ett namn eller ett regnummer på bilen kan jag sannolikt redovisa vem vederbörande är, så leta på
Citera
2011-08-04, 14:56
Medlem
epost72s avatar
Inga sprängämnen i misstänkt bomb
Citat:
Under flera timmar arbetade polisens bombgrupp med två misstänkta föremål på Höstgatan. Efter undersökning har polisen nu konstaterat att föremålen inte var bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in