Ett paket fasttejpat under en personbil parkerad på Höstgatan misstänks vara en bomb. Området har spärrats av och närbelägna fastigheter har utrymts. En bombgrupp är på plats.
Någon Flashbackare som bor i närheten som kan veta mer?
Det verkar röra sig om två bomber. Den ena har polisen skjutit sönder och den andra har man plockat med robot.
Man vill inte berätta vem bilen tillhör, dvs inte ens om mannen har med kriminalitet att göra. Men det är väl högst troligt att det rör sig om organiserad brottslighet. Det är ju trots allt Skåne vi pratar om.
Kanske finns eller kommer att komma bilder från insatsen. Vore ju trevligt med en regplåt så vi kan se vem eller vilket företag det rör sig om.
Det verkar röra sig om två bomber. Den ena har polisen skjutit sönder och den andra har man plockat med robot.
Man vill inte berätta vem bilen tillhör, dvs inte ens om mannen har med kriminalitet att göra. Men det är väl högst troligt att det rör sig om organiserad brottslighet. Det är ju trots allt Skåne vi pratar om.
Kanske finns eller kommer att komma bilder från insatsen. Vore ju trevligt med en regplåt så vi kan se vem eller vilket företag det rör sig om.
Kollade var i HBG Västergård låg och det verkar vara relativt nära Filborna. Mig veterligen så finns det en hel del mindre nogräknade verkstäder och företag där ute.
Kollade var i HBG Västergård låg och det verkar vara relativt nära Filborna. Mig veterligen så finns det en hel del mindre nogräknade verkstäder och företag där ute.
Låt oss säga att filborna/västergård/adolfsberg är inte områden som man (iaf jag) skulle vilja bo i frivilligt...
Under flera timmar arbetade polisens bombgrupp med två misstänkta föremål på Höstgatan. Efter undersökning har polisen nu konstaterat att föremålen inte var bomber.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!