Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-04, 02:06
  #1
Medlem
InflictingRages avatar
Tja.

För cirka en månad sen gjorde min dåvarande flickvän slut med mig och sen dess har jag varit riktigt deprimerad. Har inte varit mig själv sen dess och jag har, helt enkelt, mått skit. Nu känns det en aning bättre och jag känner mig redo för att gå ut och hitta en ny brud.

Nu var det så att jag lärde känna en söt liten tös som jag även lade till på Facebook. Vi känner inte varandra särskilt bra då vi endast presenterats för varandra så jag tänkte att det var perfekt för att småragga på henne lite över Facebook. På så sätt kan vi få kontakt över internet, utbyta nummer och sedan kanske träffas. Såhär gick konversationen till:

Jag: vet du vem jag är?
Hon: ja
Jag: nä, tror inte det. Jag är den mest intressanta och roligaste killen du kan hitta online på Facebook just nu
Hon: Hahahaha

Strax därefter gillar hon två av mina profilbilder men loggas ut ur facebook. När hon loggar in igen (1 minut senare) skriver jag:
- Tror du mig?

Hon loggar ut igen, och in, och ut igen, och sen in ännu en gång. Jag tänkte att bruden kanske ignorerar mig så ville visa en kaxig och självsäker sida:
- Din förlust

Tre dagar senare har jag inte en susning om vad det är jag ska göra. Blir det för desperat och hund-aktigt att skriva till henne en andra gång? Ska jag söka en reaktion genom att gilla en av hennes profilbilder på Facebook när hon är online? Vad ska jag göra?

Tack på förhand.
Citera
2011-08-04, 02:14
  #2
Medlem
piratkattens avatar
Hur gammal är du lille vän?
Hela ditt sätt att agera signalerar osäkerhet från topp till tå.
Citera
2011-08-04, 02:17
  #3
Medlem
Den enda kontakten du har haft med henne så skrev hon "haha" och ingenting mer.. Jag tror det gick dåligt för dig gubben.
Citera
2011-08-04, 02:23
  #4
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkatten
Hur gammal är du lille vän?
Hela ditt sätt att agera signalerar osäkerhet från topp till tå.


Du har dessvärre rätt, gud så där kan du ju inte hålla på och skriva. Försök och vara trevlig och charmig men samtidigt vara lite fräck här och där. Sen kan man dessvärre oftast inte låta självsäker, man är självsäker. Mitt knep att vara självsäker över Internet med brudar man inte känner särskilt väl är att inte tänka särskilt mycket förens man bildat en uppfattning.
Citera
2011-08-04, 02:32
  #5
Medlem
patetiskt... allt är patetiskt... det du skrev till henne "tror du mig" och "din förlust" är patetiskt skrivet. Det är patetiskt av henne att bara skriva haha. Antingen skriver man något vettigt eller så skriver man inte alls, tycker jag. Och jag tycker att jaa du kan skriva till henne en andra gång.. men precis som BilboBu skriver "försök vara lite trevlig och charmig"...
Citera
2011-08-04, 02:40
  #6
Medlem
piratkattens avatar
Här kommer en analys:

Jag: vet du vem jag är?
Hon: ja
Här hade du kunnat fixa till det så att hon kanske skulle bli intresserad. Men istället skrev du...
Jag: nä, tror inte det. Jag är den mest intressanta och roligaste killen du kan hitta online på Facebook just nu
Och det naturliga svaret på det var förstås...
Hon: Hahahaha

Allt här efter är bortkastad tid.

Strax därefter gillar hon två av mina profilbilder men loggas ut ur facebook. När hon loggar in igen (1 minut senare) skriver jag:
Och gräver din grav djupare....
- Tror du mig?

Hon loggar ut igen, och in, och ut igen, och sen in ännu en gång. Jag tänkte att bruden kanske ignorerar mig så ville visa en kaxig och självsäker sida:
- Din förlust
Här suckade hon förmodligen och skakade på huvudet.
Citera
2011-08-04, 02:44
  #7
Medlem
InflictingRages avatar
Med allt sagt, vad tycker ni jag ska göra nu? :/ verkar ha förstört för mig en hel del. Vad kan jag göra?
Citera
2011-08-04, 02:49
  #8
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflictingRage
Med allt sagt, vad tycker ni jag ska göra nu? :/ verkar ha förstört för mig en hel del. Vad kan jag göra?

Nu kickar mina moderskänslor in lite. Du har förmodligen inte alls pajat det för all framtid. Tycker du ska ligga lågt ett tag, någon vecka eller så. Sedan kan du skriva något på en bild eller status hon lägger upp. Någon rätt oskyldig fråga, bara för att etablera en "ny" kontakt som inte hänger ihop med er förra konversation. Och ta det därifrån. Skippa hela grejen med att spela svår/kaxig eller sådant. Var bara vanlig och naturlig.
Citera
2011-08-04, 07:31
  #9
Medlem
"Din förlust" oj...
Som ovan ligg lågt ett tag och börja om lite mindre stöddigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback