2011-08-03, 21:51
Medlem
Thisblowsasss avatar
Sitter i soffan med en White Russian och en flaska Mollipect i kylen. Vad skulle egentligen hända om en hel flaska Mollipect rann ned i magen nu, är inte direkt sugen men man vet ju aldrig vad kvällen ger för idéer.

Är som sagt bara nyfiken på vad som skulle hända?!
Citera
2011-08-03, 22:37
Medlem
GL-terrors avatar
Det ska nog inte göra!
Citera
2011-08-03, 23:06
Medlem
Citerar FASS gällande biverkningar:

"Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.

Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm)."
Citera
2011-08-03, 23:12
Medlem
Evilyns avatar
http://www.fass.se/LIF/overdosage/Vi...&preview=false
Citera
2011-08-03, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pruzzeluskan
Citerar FASS gällande biverkningar:

"Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.

Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm)."

Och att alkohol ibland gör att mediciner verkar starkare så tycker jag det verkar HELFESTLIGT!
Citera
2011-08-03, 23:41
Medlem
Thisblowsasss avatar
Låter ytterst ofestligt! Kan en fin blandning med alkohol göra saken festligare då?
Citera
2011-08-03, 23:51
Medlem
SmileuronTVs avatar
Du lär ju bli av med hostan iaf.
Citera
2011-08-03, 23:52
Medlem
Läs hur mycket efedrin 300 ml mollipect innehåller och fråga efter vad som händer av x mg efedrin istället. tror du får bättre svar då.
Citera
2011-08-04, 00:00
Medlem
Inte direkt mycket, svårt o sova, eventuellt liite speedad och hjärtklappning om du visar dig vara överkänslig mot efedrin.

Protip: Avstå om du inte råkar ha hosta.
Citera
2011-08-04, 00:43
Medlem
Thisblowsasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Läs hur mycket efedrin 300 ml mollipect innehåller och fråga efter vad som händer av x mg efedrin istället. tror du får bättre svar då.

Det är faktiskt precis vad jag undar (lat, full flashbackare)! Kanske kan du hjälpa mig? Har druckit en hel del sprit ikväll men är fortfarande på om jag får något intressant ut av det.
Citera
2011-08-04, 03:49
Bannlyst
Drick inte den skiten för helvete! Du kommer ångra dig, lita på det.
Citera
2011-08-04, 14:39
Medlem
Damorkesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisblowsass
Det är faktiskt precis vad jag undar (lat, full flashbackare)! Kanske kan du hjälpa mig? Har druckit en hel del sprit ikväll men är fortfarande på om jag får något intressant ut av det.
1 ml Mollipect oral lösning innehåller 1 mg efedrinhydroklorat, alltså innehåller 300 ml oral lösning 300 mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in