2011-08-03, 18:58
Medlem
Har ett HD radeon5850, spelat BFBC2 på max utan att kortet gått över 80 grader. Men igår öppnade jag mitt chassit för att kolla vad för typ av nätaggregat jag hade. Sedan stängde jag datorn och satte mig för att spela igen. Då märkte jag att på något vänster så blev datorn varmare än den brukar bli. Rörde ingeting innuti datorn. kortet gick upp till 90C även om jag satte fläckten på 60%. Är 90C för mycket och vad kan vara felet?

Är lite orolig eftersom jag tänkt att inskaffa ett Radeon HD6970 ganska snart. Kommer jag inte få samma värme problem med det kortet? Känns ganska onödigt att köpa nytt om jag inte kan kyla det.
Senast redigerad av Hargorold 2011-08-03 kl. 19:01.
Citera
2011-08-03, 19:05
Medlem
Trigraphs avatar
"satte fläckten på 60%"

För det första "fläkt", för det andra sätt den inte på något utan låt den skötas automatiskt.

Blir det lika varmt då med?

Har du inga chassifläktar?
Citera
2011-08-03, 19:07
Medlem
Jo jag har chassit fläcktar men fick bara en när jag köpte datorn. Trodde det skulle räcka eftersom det var ett färdigt paket, men har funderat på att slänga in en till, men vet inte riktigt mycket om fläcktar etc. Var jag ska sätta den för bästa airflow.

Bara så du vet så har jag Catalyst Control Center som jag fick till kortet. Och den vill aldrig gå högre än 30% på fläckten, den verkar skita i hur varmt kortet blir.

Just nu har mitt kort 0%-3% workload och den ligger på typ 50-55 C
Senast redigerad av Hargorold 2011-08-03 kl. 19:09.
Citera
2011-08-03, 19:24
Medlem
Trigraphs avatar
Ta och avinstallera andra eventuella fläktstyrningsprogram som kan ligga i konflikt med CCC, och möjligen ominstallera dina grafikdrivrutiner också, för det ska fungera utan vidare.

Framdelen av chassit ska vara inblås och baksida/tak utblås. Nätaggregatet fungerar också som utblås om du inte har det monterat nedåt i botten eller liknande.

Sätt en sån här fram och en bak så ska du nog se skillnad.
http://www.inet.se/artikel/5321240/s...yphoon-1150rpm
Citera
2011-08-03, 19:32
Medlem
Har tyvärr inga fläcktmöjligheter i fronten. Har 1 bak, 2 på taket och 1 stor på sidan. Då den bak redan är upptagen. Borde jag kanske sätta en inblås uppeifrån eller är det dumt?

Då den som e bak på datorn suger ut luft. Får ju iaf lite airflow då.
Citera
2011-08-03, 21:22
Medlem
Skulle också vilja veta hur det står till mellan radeon 6970 och gtx 570. har hört många säga att gtx 570 är bättre än radeon 6970, iaf när korten släpptes, har detta ändrats något? Hörde också att radeon 6970 låter väldigt mycket.
Citera
2011-08-03, 21:44
Medlem
Stockmoss avatar
Viktigast är ju att få ut den varma luften ur burken. Sen kör du med orginal kylning?
För ett par år sen hade jag ett 4870 som likt ditt kort låg där uppe kring 80-90 grader, bytte kylfläns och satte dit 2x120mm fläktar för att kyla denna, vilket resulterade i temperaturer runt 40grader.
Citera
2011-08-27, 00:46
Medlem
Cpkrille123s avatar
Vill inte göra en ny tråd, så jag frågar här..
Jag köpte nytt grafik kort o ram idag.
och datorn slockna vid överbelastning...
har ni någon aning om vad som kan vara knas?
Köpte ett budgetkort
*gigabyte geforce gtx 550Ti OC*

Hjälp!
Citera
2011-08-27, 12:11
Medlem
kriegerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpkrille123
Vill inte göra en ny tråd, så jag frågar här..
Jag köpte nytt grafik kort o ram idag.
och datorn slockna vid överbelastning...
har ni någon aning om vad som kan vara knas?
Köpte ett budgetkort
*gigabyte geforce gtx 550Ti OC*

Hjälp!

Vid överbelastning är det väll inte konstigt att det slocknar?
Det första jag skulle tänka på är att ditt nätagg kanske inte klarar att leverera.
Och till TS, FUCKING _FLÄKT_
Citera
2011-08-27, 14:36
Medlem
Cpkrille123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriegerr
Vid överbelastning är det väll inte konstigt att det slocknar?
Det första jag skulle tänka på är att ditt nätagg kanske inte klarar att leverera.
Och till TS, FUCKING _FLÄKT_

Nä mitt nätagg är rätt bra,
Men nu funkar allt som de ska, de va fel på sladden som följde med grafikkortet.
Så jag testa med 6-pins kontakten från nätagget, nu funkar de prima
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in