• 1
  • 2
2011-08-03, 16:24
Medlem
Ska införskaffa någon slags "sånganläggning" till replokalen. (ska growla/skrika så det måste hålla)
Tror ni det här funkar bra?
Sedan behöver man väl några högtalare? Tror ni att det går att få det billigt?
Eller om det finns färdiga paket av något slag? så det bara är att koppla in skiten..
Hjälp mig nuuuuu Flashback
Citera
2011-08-03, 16:56
Medlem
Noetlovskijs avatar
Hur mycket pengar är du beredd att lägga? Man får inte mycket bra för en billig peng för att säga.
Citera
2011-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Hur mycket pengar är du beredd att lägga? Man får inte mycket bra för en billig peng för att säga.
Runt 2000 kr begagnat eller nytt.. Är en väldigt liten lokal men vill kunna sjunga utan bli överröstad av trummorna. Håller på att kolla massa på Thomann, får se om jag hittar något bra där
Citera
2011-08-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_802.htm

Det där är ingen "sånganläggning", det är ett litet mixerbord.
Citera
2011-08-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Det där är ingen "sånganläggning", det är ett litet mixerbord.
Okej. Vet du vart jag kan hitta en sånganläggning då?
Citera
2011-08-03, 19:27
Medlem
Vad menar du med sånganläggning? Om du har mic samt bärbar dator kan du köpa ett usb-interface.
Citera
2011-08-03, 19:32
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurte
Vad menar du med sånganläggning? Om du har mic samt bärbar dator kan du köpa ett usb-interface.

Du är medveten om att han söker ett PA till en replokal – en sånganläggning –*inte ett externt ljudkort för inspelning...

TS, om du ändå bara tänkt lägga 2000 kr på ett PA så kan du ta första bästa paket från Thomann. Det kommer låta i princip lika lite/lika illa eller gå sönder lika snabbt.

Tro mig.

Ett PA är också en investering. Är det något jag stört mig på genom mina dar är det att sångare inte har samma krav på sig att ha ett eget PA. Tänk om gitarristen går med i ett band och säger "nä, jag har ingen förstärkare". Men det är lite OT.
Senast redigerad av Noetlovskij 2011-08-03 kl. 19:34.
Citera
2011-08-03, 22:20
Medlem
Citat:
Du är medveten om att han söker ett PA till en replokal – en sånganläggning –*inte ett externt ljudkort för inspelning...
Ahaaa, han skall ha ett PA. Det var ju litet förvirrande att han länkade till ett mixerbord. Ja, det finns ju paket här.
Citera
2011-08-03, 22:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurte
Ahaaa, han skall ha ett PA. Det var ju litet förvirrande att han länkade till ett mixerbord. Ja, det finns ju paket här.

Hade du läst hela hans första inlägg så skrev han att han behövde högtalare också och undrade till och med om det fanns paket med både mixer och högtalare.

Klart han kan använda den där lilla mixern han länkade i sin första post men då måste högtalarna vara aktiva.
Citera
2011-08-03, 23:01
Medlem
Citat:
Klart han kan använda den där lilla mixern han länkade i sin första post men då måste högtalarna vara aktiva.

Dom aktiva högtalare jag stött på har oftast både line och mic ingång. Då behövs inget mixerbord, bara att köra micen rakt in i högtalaren.

http://www.thomann.de/se/behringer_b_208d_2.htm

Det där är väl i princip det billigaste du kan komma över. Förmodligen inga höjdargrejer men billigt.
Senast redigerad av henk2055 2011-08-03 kl. 23:10.
Citera
2011-08-03, 23:04
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Dom aktiva högtalare jag stött på har oftast både line och mic ingång. Då behövs inget mixerbord, bara att köra micen rakt in i högtalaren.

Fast det kan ju vara skönt att ha en liten mixer ifall man vill spela upp musik, EQa eller koppla in lite fler grejer...
Citera
2011-08-03, 23:13
Medlem
Citat:
Fast det kan ju vara skönt att ha en liten mixer ifall man vill spela upp musik, EQa eller koppla in lite fler grejer...

Jo, jo.. men jag fattade det som att TS inte vill eller kan lägga ner så mycket pengar på det så kanske man får prioritera lite och skippa bekvämligheterna, men det är klart att du har rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in