Ska införskaffa någon slags "sånganläggning" till replokalen. (ska growla/skrika så det måste hålla)
Tror ni det här funkar bra?
http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_802.htm
Sedan behöver man väl några högtalare? Tror ni att det går att få det billigt?
Eller om det finns färdiga paket av något slag? så det bara är att koppla in skiten..
Hjälp mig nuuuuu Flashback
Hur mycket pengar är du beredd att lägga? Man får inte mycket bra för en billig peng för att säga.
Runt 2000 kr begagnat eller nytt.. Är en väldigt liten lokal men vill kunna sjunga utan bli överröstad av trummorna. Håller på att kolla massa på Thomann, får se om jag hittar något bra där
Vad menar du med sånganläggning? Om du har mic samt bärbar dator kan du köpa ett usb-interface.
Du är medveten om att han söker ett PA till en replokal – en sånganläggning –*inte ett externt ljudkort för inspelning...
TS, om du ändå bara tänkt lägga 2000 kr på ett PA så kan du ta första bästa paket från Thomann. Det kommer låta i princip lika lite/lika illa eller gå sönder lika snabbt.
Tro mig.
Ett PA är också en investering. Är det något jag stört mig på genom mina dar är det att sångare inte har samma krav på sig att ha ett eget PA. Tänk om gitarristen går med i ett band och säger "nä, jag har ingen förstärkare". Men det är lite OT.
Senast redigerad av Noetlovskij 2011-08-03 kl. 19:34.
Ahaaa, han skall ha ett PA. Det var ju litet förvirrande att han länkade till ett mixerbord. Ja, det finns ju paket här.
Hade du läst hela hans första inlägg så skrev han att han behövde högtalare också och undrade till och med om det fanns paket med både mixer och högtalare.
Klart han kan använda den där lilla mixern han länkade i sin första post men då måste högtalarna vara aktiva.
Fast det kan ju vara skönt att ha en liten mixer ifall man vill spela upp musik, EQa eller koppla in lite fler grejer...
Jo, jo.. men jag fattade det som att TS inte vill eller kan lägga ner så mycket pengar på det så kanske man får prioritera lite och skippa bekvämligheterna, men det är klart att du har rätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!