2011-08-03, 14:31
Medlem
jstNb3beers avatar
Har prövat och skrivit i flertal smslån trådar, men får inte svar, och måste ha svar promt. Det är så att jag MÅSTE ta ett smslån på några tusen, men måste dölja det för min sambo. Det är alltid hon som är hemma när posten kommer och kollar vad allt är.
Så till frågan, skickas det hem information att företaget gjort kreditupplysning på mig, eller skickas det hem nån annan skit så min sambo kan få reda på att jag tagit smslån?

tack på förhand
Citera
2011-08-03, 14:58
Medlem
Conceptions avatar
Bästa rådet du kan få är att prata med din sambo om detta istället. Hon kanske han hjälpa dig och låna ut vad du behöver. SMS-lån är det absolut sämsta som finns.

Behöver du undanhålla så fattar jag inte varför ni är sambos överhuvudtaget.
Citera
2011-08-03, 15:03
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Bästa rådet du kan få är att prata med din sambo om detta istället. Hon kanske han hjälpa dig och låna ut vad du behöver. SMS-lån är det absolut sämsta som finns.

Behöver du undanhålla så fattar jag inte varför ni är sambos överhuvudtaget.

Alltså, jag har bara haft otur som fan. Bilskatt och en MYCKET högre mobilräkning än väntat kom, och jag hade bokat flygbiljetter och hotell till Riga som hon ska få i födelsedagspresent. Måste betala flygbiljetterna snart som jag inte har pengar till. Allt ska bli en överraskning. Därför vilja hålla det hemligt för henne.
Citera
2011-08-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Alltså, jag har bara haft otur som fan. Bilskatt och en MYCKET högre mobilräkning än väntat kom, och jag hade bokat flygbiljetter och hotell till Riga som hon ska få i födelsedagspresent. Måste betala flygbiljetterna snart som jag inte har pengar till. Allt ska bli en överraskning. Därför vilja hålla det hemligt för henne.

Tips på lösningar:
1) Sälj av något på blocket, de allra flesta har en massa "junk" som är värt hundra till tusenlappar på blocket.
2) Jobba lite extra? Hjälp vänner / familj med lite småjobb för att tjäna extra pengar.
3) Är du med i facket så kan du prova att få ett medlemslån hos banken. Nekar de dig det så är inte ett SMS-lån lösningen på ditt problem.
4) Låna av familjen? Gör upp en realistisk avbetalningsplan. Dvs, låna 3000:- betala 500 kr per månad i sex månader och betala en sjunde som tack för hjälpen. Pengar kostar.

Funkar inte någon av alla dessa saker, berätta för din sambo och om inte hon har en lösning avstå helt. Du kanske har något avbeställningsskydd eller så.

[Skuldmoralpredikan]

Är det en bra present att du skuldsätter er för att åka på en resa? Även om du räknar med att få in pengar snart att betala sms-lånet med, vad finns det för garanti att du "inte får otur som fan i fortsättningen också"? Det finns så många exempel bland vänner, bekanta, lyxfällan, FB etc på skuldsättning som spårar ut. Det vanliga är att det är inte liten skitskuld för något oviktigt som blir början på en ond cirkel.

[/Skuldmoralpredikan]
Citera
2011-08-03, 20:27
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Uppenbarligen har mycket har hänt med svenskarnas syn på lån sedan Carl-Oskar i Saint Paul, Minnessota gick flera mil i midvintern, först till grannen ett par mil bort för att låna pengar och sedan till affären för att köpa en säck mjöl och sedan genom skogen hem då han var nära på att förgås av kölden, allt för att familjen inte skulle svälta.
Det var vad som då krävdes för att man skulle ta lån och idag exemplifierar TS det infantila förhållningssättet till lån som råder hos de intellektuellt sämre bemedlade personerna.

(Ja, jag vet att det är en roman)
Citera
2011-08-03, 22:31
Medlem
du får hem upplysning, ja. Men det kommer inte från SMS-lån företaget utan det kommer ifrån det företag som utgör kreditkollen

dessutom står det ju inte på kuvertet vad som är i, och det är olagligt att öppna annans post här i Svergie, även för sambos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in