2011-08-03, 10:00
Bannlyst
Hejsan,

Innehar en Packard Bell Easynote ENLJ61, alltså en laptop. Har denna inne i min garderob, och har därifrån dragit en HDMI-DVI kabel till TV-skärmen och en vanlig VGA kabel till datormonitorn.

Min fråga är nu alltså, om det går att dela upp vad som ska visas på vardera skärm? Låt oss säga att jag vill spela på datormonitorn, medans flickvännen vill kolla på film på TV-skärmen. Går det alltså att platsbestämma var ett specifikt program ska visas?

För er som inte orkar kolla speccen på datorn så är det ett grafikkort vid namn:
ATI Mobility Radeon HD 4650

Alla tips uppskattas, och gärna en grundlig förklaring hur jag bär mig åt!

Tackar på förhand
/Robin
Citera
2011-08-03, 10:25
Medlem
Bara o utöka skrivbordet? Spela på skärmen o sen dra över en film till tvn? Eller menar du inte så?
Citera
2011-08-03, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
Bara o utöka skrivbordet? Spela på skärmen o sen dra över en film till tvn? Eller menar du inte så?

Har faktiskt inte provat det. Hur funkar det egentligen om man kör ett spel i Full-screen mode?
Det jag hade tänkt var alltså att man kan platsbestämma var de olika programmen ska visas!
Citera
2011-08-03, 19:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Det finns en drös av program på internet, bara Googla.
Citera
2011-08-03, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Det finns en drös av program på internet, bara Googla.

Då får du gärna hjälpa mig hitta ett där du kan punkbestämma var programmen ska visas, för jag har problem att hitta det! Jag pratar alltså inte om utökat skrivbord!
Citera
2011-08-03, 19:18
Medlem
Lullebulle1s avatar
Det kommer inte funka bra att spela och se på film samtidigt eftersom du får filmljudet och din tjej får spelljudet.
Det kommer säkert lagga också, men det beror ju förstås på vad du gör.
Citera
2011-08-03, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det kommer inte funka bra att spela och se på film samtidigt eftersom du får filmljudet och din tjej får spelljudet.
Det kommer säkert lagga också, men det beror ju förstås på vad du gör.

Det är ju enkelt att bestämma var ljuden ska spelas upp, så det är inget problem!
Citera
2011-08-03, 22:47
Medlem
kepspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin2161
Har faktiskt inte provat det. Hur funkar det egentligen om man kör ett spel i Full-screen mode?
Det jag hade tänkt var alltså att man kan platsbestämma var de olika programmen ska visas!

Det beror på vilket spel du spelar hur det blir med full-screen mode. tex när jag spelar SC2 så påverkas inte den andra skärmen alls och jag kan kolla på film samtidigt. men kör jag ett gammalt heligt spel som Heroes 3 så fuckar full-screen och den andra skärmen förskjuts och blir nästan obrukbar. Så testa dig fram vad som funkar.
Citera
2011-08-04, 06:25
Medlem
kepspojken:
Ja, SC2 har verkligen fixat det bra. Där är det 2 inställningar på som man ändrar. Ena för skärmen och den andra för hur musen ska bete sig.

Robin2161:
Varför står det 3 skärmar i rubriken men bara 2 nämns i inlägget?
Citera
2011-08-04, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
kepspojken:
Ja, SC2 har verkligen fixat det bra. Där är det 2 inställningar på som man ändrar. Ena för skärmen och den andra för hur musen ska bete sig.

Robin2161:
Varför står det 3 skärmar i rubriken men bara 2 nämns i inlägget?

Då det är en laptop som står i garderoben så är ju inte den integrerade skärmen ett alternativ. Men det är ju trots allt 3 skärmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in