hallå!
nu är det så att jag har haft enorma problem med min käke sedan i lördags. det gör ont i höger sida, vid 'gångjärnet' där uppe nära örat. det gör ont när jag tuggar och det gör väldigt ont när jag gäspar och det känns som om något ska gå av. tidigare idag när jag gäspade knäppte det till i käken och gjorde förfärligt ont. kan inte heller öppna munnen lika mycket som jag brukar kunna för det är något som tar emot på höger sida och det gör ont, och det känns som om något sitter fel helt enkelt.
fick alltså problem med käken i lördags, var på en festival vilket innebar en hel del sjungande och skrikande för min del(oh lord i'm such a crazy fangirl), så tänkte att jag kanske bara.. överansträngt nån muskel eller något. men har haft liknande problem tidigare, och det har aldrig hållit i sig såhär länge eller varit såhär illa.
i övrigt så ska jag till tandläkaren den 17:e för rotfyllning, och om jag inte får ordning på käken innan dess är jag rädd att jag inte kommer klara av att öppna munnen så mycket som tandläkaren önskar, och då är det ju slöseri med pengar att gå till tandläkaren utan att få något gjort.
därför funderar jag på att boka tid till vårdcentralen någon dag snart om det inte går över, men tänkte rådfråga er här på flashback först, ifall att någon har/har haft liknande problem och kanske vet vad det är för fel.
men grejen är att det känns inte som om det gör ont i nån muskel, det känns helt enkelt som att slutet av käkbenet där vid gångjärnet tar emot när jag gapar, som att hela käkfanet skulle sitta fel eller något haha.
det är värre idag. jävlar i helvete, smärtan när jag försöker gäspa.
och ska ju fortfarande till tandläkaren 17:e, men tänkte att vid vårdcentralen kanske de ändå skulle kunna röntga eller något för att se om allt faktiskt sitter som det ska? på så vis skulle jag iaf få hjälp lite snabbare och slipper gå runt och plågas och leva på flytande föda fram tills det att jag ska till käftis.
Det skulle kunna vara så att disken i käkleden hoppat ur led. Jag har samma problem och ska hålla på med bettskena och gymnasitk, operation verkar vara det sista som de tar till.
Ring käftmecken och förklara ditt problem, de kan röntga där eller i alla fall undersöka käken för att se om disken smitit.
Om det gör ont nästan i örat samtidigt så
Kan du ha en inflamation i käkmuskeln. Har haft problem med det också. Man får lite tabletter så går det bort
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!