2011-08-03, 01:48
Medlem
Storalfs avatar
Ja, det är så man skiter i brallan av skratt när man läser aftonbladet. En regnbågsfärgad hand med texten "vi gillar olika". Det jag undrar är om Aftonbladet gillar något annat än det som är annorlunda? Jag har aldrig sett dem hylla kärnfamiljen tex. Är Aftonbladet ute efter att krossa kärnfamiljen?
Citera
2011-08-03, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ja, det är så man skiter i brallan av skratt när man läser aftonbladet. En regnbågsfärgad hand med texten "vi gillar olika". Det jag undrar är om Aftonbladet gillar något annat än det som är annorlunda? Jag har aldrig sett dem hylla kärnfamiljen tex. Är Aftonbladet ute efter att krossa kärnfamiljen?

Kärnfamiljen är redan krossad i de Svenska "folkhemmen".
Citera
2011-08-03, 03:54
Medlem
Skogsvattes avatar
Självklart. Aftonbladet är en del av 'etablissemanget' precis som DN, SVT, SvD, Expressen, Expo, regeringen, riksdagen, TV4 och alla andra massmediala kommunikationsorgan, och det är således deras förbannade uppgift att upplösa kärnfamiljen och i slutändan utrota alla traditionella familjeideal och naturliga identitetsuppfattningar hos den stora massan. Man har redan nått relativt långt i denna strävan, i och med hyllandet av offentliga sexorgier och perverterade tillställningar så som "Pride" och "Love & Peace Festival".

Även jag fick kväljningar när jag såg regnsbågshanden pryda artikelbilden föreställande ett lesbiskt par. Ackompanjerar artikeln gör även Aftonbladets expertpanel på "hatbrott", där läsarna är fria att ställa politiskt korrekta frågor, som sedan besvaras i politiskt korrekt manér. Signaturen "Carl Johan" tog modet till sig och skickade in följande fråga till hatbrottsforskarna (sic!):

Citat:
Är det inte längre tillåtet att också tycka olika? Känns som man är mer eller mindre tvingad att gilla både mångkultur och invandring i dagens samhälle.

Svaret blev följande:

Citat:
Man får tycka vad man vill, men inte begå brott varken i ord eller handling. /Eva, Gudrun och Anna-Maria

Panelen uppmuntrar även till tankebrottslagar och menar att personer som tänkte fel tankar vid brottstillfället bör straffas hårdare än individer som inte tänkte hat-tankar vid dådet.
Citera
2011-08-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Även jag fick kväljningar när jag såg regnsbågshanden pryda artikelbilden föreställande ett lesbiskt par. Ackompanjerar artikeln gör även Aftonbladets expertpanel på "hatbrott", där läsarna är fria att ställa politiskt korrekta frågor, som sedan besvaras i politiskt korrekt manér. Signaturen "Carl Johan" tog modet till sig och skickade in följande fråga till hatbrottsforskarna (sic!):

Vad är det som ger dig kväljningar? Bara för att de går runt och sprider sin kärlek till varandra behöver inte du göra det, eller ens se på. Tror du inte att hatbrott är på riktigt? Föreställ dig att det inte var accepterat att du och din partner var ihop och att ni fick bensinbomber i brevlådan eller blev nedslagna på stan bara för att ni tyckte om varandra.

Frågan är ju varför man tycker som "Carl Johan" (originellt namn btw). Vad man har emot mångkultur och invandrare. Det var inte en invandrare som pangade ihjäl 70 pers i Norge häromveckan...

Framför allt sticker det i ögonen på mig att DU tar dig friheten att berätta för vad de ska göra. Som om du vet vad de känner och inte känner.
Kärnfamilj. Vilket jävla ord.
Citera
2011-08-03, 08:56
Medlem
Citat:

Om kärnfamiljen är två olyckliga vuxna som inte har det bra utan bara håller ihop för sakens skull så hoppas jag då det. Känns det jobbigt för dig att man idag får vara annorlunda?
Citera
2011-08-03, 10:13
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Är Aftonbladet ute efter att krossa kärnfamiljen?
Ursäkta men vet du vad olika innebär ens?

"Vi gillar olika".

Tänk nu lite... vad kan det innebära? Nå?
Citera
2011-08-03, 11:12
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Vad är det som ger dig kväljningar? Bara för att de går runt och sprider sin kärlek till varandra behöver inte du göra det, eller ens se på. Tror du inte att hatbrott är på riktigt? Föreställ dig att det inte var accepterat att du och din partner var ihop och att ni fick bensinbomber i brevlådan eller blev nedslagna på stan bara för att ni tyckte om varandra.

Frågan är ju varför man tycker som "Carl Johan" (originellt namn btw). Vad man har emot mångkultur och invandrare. Det var inte en invandrare som pangade ihjäl 70 pers i Norge häromveckan...

Framför allt sticker det i ögonen på mig att DU tar dig friheten att berätta för vad de ska göra. Som om du vet vad de känner och inte känner.
Kärnfamilj. Vilket jävla ord.
Det är dock skitsnack, varför kan pridefestivalen inte hållas på områden där man själv väljer om man vill delta eller inte? Pridefestivalen är helt ok för mig och jag bryr mig inte men jag ska fan kunna välja om jag vill se det eller ej. Folk som bor och arbetar i områdena där pridefestivalen hålls kan inte komma undan.
Citera
2011-08-03, 12:39
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Om kärnfamiljen är två olyckliga vuxna som inte har det bra utan bara håller ihop för sakens skull så hoppas jag då det. Känns det jobbigt för dig att man idag får vara annorlunda?

Jag har väldigt svårt att se varför en kärnfamilj generellt skulle bestå av mer olyckliga medlemmar än någon annan märklig familjebildning. Jag tycker inte Sveriges största tidning konsekvent ska misskreditera det som är naturligt och normalt för att i nästa sekund skriva en hyllning till avvikelser.
Googla "kärnfamiljen aftonbladet" och du ser att jag har kött på benen.
I övrigt hänvisar jag till den mycket initierade Skogsvatte och hans inlägg här.
Senast redigerad av Storalf 2011-08-03 kl. 12:41.
Citera
2011-08-03, 12:44
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Ursäkta men vet du vad olika innebär ens?

"Vi gillar olika".

Tänk nu lite... vad kan det innebära? Nå?

Du är för dum för att skriva i den här tråden. Håll dig till någon cannabistråd istället.
Citera
2011-08-03, 13:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du är för dum för att skriva i den här tråden. Håll dig till någon cannabistråd istället.
Jag tycker inte alls att tanken var dum.

Jag undrar om Aftonbladet verkligen tänkt igenom den där sloganen.
Citera
2011-08-03, 13:26
Medlem
Folkskyggs avatar
Vi gillar olika kan väl endast täcka de bisexuella under Pride? Homosarna kan väl knappast säga att de gillar olika.
Citera
2011-08-03, 13:37
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker inte alls att tanken var dum.

Jag undrar om Aftonbladet verkligen tänkt igenom den där sloganen.

Min tråd handlar om blaskans försök att knäcka kärnfamiljen. Jag menar att deras "vi gillar olika" bara är ett svepskäl för att påskynda processen. Mer adekvat hade varit "vi gillar det som inte är naturligt".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in