2011-08-03, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Min tråd handlar om blaskans försök att knäcka kärnfamiljen. Jag menar att deras "vi gillar olika" bara är ett svepskäl för att påskynda processen. Mer adekvat hade varit "vi gillar det som inte är naturligt".

Vad är det som inte är naturligt nu då?
Citera
2011-08-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori

Att inte ha en mor? att inte ha en far?
Citera
2011-08-03, 14:14
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Att inte ha en mor? att inte ha en far?
Fast det har ju alla, biologiskt sett iaf.
Citera
2011-08-03, 14:14
Medlem
Storalfs avatar
Citat:

Jadu Yori gagarin, du kan ju gissa två gånger. Har jag en poäng i att kärnfamiljen förvandlats till någon sorts spottkopp?
Citera
2011-08-03, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jadu Yori gagarin, du kan ju gissa två gånger. Har jag en poäng i att kärnfamiljen förvandlats till någon sorts spottkopp?

Vad har det med min fråga att göra? Varför skulle det vara mer naturligt med kärnfamiljen än något annat sätt att leva på?
Citera
2011-08-03, 14:20
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Vad har det med min fråga att göra? Varför skulle det vara mer naturligt med kärnfamiljen än något annat sätt att leva på?
Den frågan är så dum att jag inte orkar svara.
Citera
2011-08-03, 14:20
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det är vanligare iaf. Sen tror jag personligen inte barn lider av att leva med två mammor/pappor. Däremot så är jag övertygad om att både mamma och pappa alternativt manlig/kvinnlig förebild ska förekomma för alla barn, jag tror de mår bäst av det.

Had jag varit lesbisk och skaffat barn så hade jag velat ha någon form av pappa/man involverad i barnet.
Citera
2011-08-03, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det är vanligare iaf. Sen tror jag personligen inte barn lider av att leva med två mammor/pappor. Däremot så är jag övertygad om att både mamma och pappa alternativt manlig/kvinnlig förebild ska förekomma för alla barn, jag tror de mår bäst av det.

Had jag varit lesbisk och skaffat barn så hade jag velat ha någon form av pappa/man involverad i barnet.

Vanligare är det ju absolut. Och i en viss mån så är det pluspoäng att leva i "vanliga" omständigheter. Men huuruvida det är två kvinnor som är föräldrar eller två män eller en av varje så är ju frågan VAD man är för slags människa viktigare än vilket kön man har.

Sen så är det ju bra om det finns fler bra vuxna som barn umgås med utöver sina föräldrar. Och finns det så lär ju alla hitta någon person som de kan ha som en god förebild.

Sen finns det ju människor som lever tre stycken i ett förhållande som har barn också. Det är ju inte alla förhållanden som bara består av två personer.
Citera
2011-08-03, 14:28
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Vanligare är det ju absolut. Och i en viss mån så är det pluspoäng att leva i "vanliga" omständigheter. Men huuruvida det är två kvinnor som är föräldrar eller två män eller en av varje så är ju frågan VAD man är för slags människa viktigare än vilket kön man har.

Sen så är det ju bra om det finns fler bra vuxna som barn umgås med utöver sina föräldrar. Och finns det så lär ju alla hitta någon person som de kan ha som en god förebild.

Sen finns det ju människor som lever tre stycken i ett förhållande som har barn också. Det är ju inte alla förhållanden som bara består av två personer.
Ja för min del så tror jag en dotter mår bra av att ha en kvinna att fråga om vissa saker gällande sina kroppar osv samt vice versa. Jag ser på min 17 åriga son att han behöver både mig och sin far och att vi fyller olika funktioner som beror på kön.
Citera
2011-08-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
....Sen tror jag personligen inte barn lider av att leva med två mammor/pappor

Nej inte summa summarum självklart inte. Att kritisera sina föräldrar i efterhand kan man nog ha väldigt svårt att göra.

Citat:
Däremot så är jag övertygad om att både mamma och pappa alternativt manlig/kvinnlig förebild ska förekomma för alla barn, jag tror de mår bäst av det.

Word!
Förebilder är det absolut viktigaste barn behöver, näst efter kärlek.
Barn MÅSTE kunna identifiera sig med någon, annars blir de vilsna. (Precis så som kanske deras HBT-föräldrar en gång varit).

Citat:

Hur? på vilket sätt?
Citera
2011-08-03, 14:53
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Kan inte prideparaden gå genom Rinkeby, där de mest homofobiska bor? Så får de se hur spännande mångkultur är!
Citera
2011-08-03, 14:58
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Kan inte prideparaden gå genom Rinkeby, där de mest homofobiska bor? Så får de se hur spännande mångkultur är!

Det var en bra idé men poängen med Pride är ju inte att de ska få leva ut sina känslor utan att de ska pracka på så många som möjligt sin skit och därför
huserar de i city. Jag skulle vilja påstå att en stor del av personerna i pride är exhibitionister, vilket är en störning. Alltså är det tusentals störda personer som tar över Stockholms gator under en vecka. Vad tycker aftonblaskan om det? Ja, de gillar ju olika
Senast redigerad av Storalf 2011-08-03 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in