Hej!
Första ämnet jag startat på fb..
Det jag vill få fram av detta är att jag är osäker på mig själv, vet inte vad det bror på dock..
Har analyserat det utifrån min bästa förmåga men kan inte begripa vad det grundar sig på.
Vet att ett av mina syskon har samma problem med osäkerhet och har även varit självmordsbenägen, men det är irrelevant i detta inlägg.
Är kille och finner det lätt att prata med tjejer och vet inte varför jag tvivlar på mig själv.
Gäller socialt både gentemot tjejer och killar (Sociala relationer mellan både tjejer och killar kan vara relevant för att förstå vad jag vill få fram).
Det jag vill veta är vart kan läsa mer om detta ämne, dvs någon seriös avhandling angående självsäkerhet.
Jag välkomnar självklart råd eller historier om hur användare på detta forum har hanterat detta.
Slutligen vill jag påpeka att den osäkerhet jag känner inte beror på mitt utseende utan på ett beteende jag inte kan bli av med. Har tidigare trott att det berott på mitt utseende men har lagt ner den teorin. Alkohol spelar en stor roll i att påverka min självkänsla men undrar vad själva känslan av otillräcklighet kan bero på.
Om ni finner denna text svårt att begripa eller om jag varit otillräcklig i min beskrivning av detta problem är det bara att skicka ett pm.
Senast redigerad av ngtnamnsomingenhar 2011-08-03 kl. 01:24.