Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Var för ett tag sedan på en pizzahutbuffe och skulle käka lite pizza, vi tog ett bord och det som slog mig var alla dess feta människor, nu pratar vi inte mulliga utan tänk er amerikanska jättefetton.
Bild
http://healthylivingz.com/wp-content...06/Obesity.jpg
Bägaren rann över när jag såg en fet farsa med sin feta unge på ungefär 12 sitta där o trycka i sig pizzaslize efter pizzaslize. När det vankades efterrätt så hörde jag denna pappa säga, "Ta nu inte så mycket glass" varvid sonen replikerade "hehehe du ska nog få se få mycket glass" Va denna replik menad som något slags rentvående av hans samvete?
Såg även tanter som på bilden som med en käpp stod o lutade sig vid pizzorna.
Det här pågår säkert inte bara på pizzahut utan även på Mcdonalds Burgerking Max etcetera.
Borde inte samhället ta sitt ansvar och sätta ut speciella vakter utanför sådana matställen och neka de personer som är för uppenbart feta? Kan dessa människor inte tänka själva får väll samhället göra det åt dom.
Krogar släpper inte in de som är för fulla så varför släpper snabbmatsresuranger in för uppenbart feta människor?
Jag är själv en pizzahut älskare! Och nej jag tycker absolut inte restarungarena ska skriva ner bmi eller kalorier. Alla sköter sitt. Vet man inte vad man äter ska man inte äta.
Att äta mycket innebär samtidigt man ska träna mycket som jag gör, då kan jag äta extra mycket. Man ska förtjäna det.
Fetton får skylla sig själva som går upp i vikt. Jag kan vräka i mig 35-40 slice på pizzhut buffe, utan problem.
Sen vill man vara tjock så får man vara det, man ska inte döma någon. Vi är alla människor, det är insidan som räknas.
Du har otroligt dålig jämnförelse med krogar om fullhet. På krogen kan man dricka alokholfritt mingla, ragga u name it.
Dessutom är det inte bmi man ska gå efter, bmi är otroligt missförstått. Muskler väger tex mer än fettm därmed är din bmi högre, trots att du är mer hälsosam än personen som har mindre bmi men är tjock.
Man ska i så fall få efter kalorier per 100g, lättast att räkna.