Finns liknande trådar men allt är bara så rörigt då vissa kallar EN digitalbox för "boxer" eller liknande samt att de handlar om inbyggda digitalboxar.. Nu till problemet.
Om man har Boxer, ja alltså "Robert här" med bindningstid kvar, så flyttar man till ett hyreshus där tele2 är leverantören. Kommer det då att fungera att plugga i min box och mitt kort som vanligt och kunna se? Eller störs det ut på nåt vänster eftersom det är tele2 indraget i huset. Borde väl bara vara att ansluta till antennuttaget som vanligt, eller??
Detta gäller alltså en extern box, EJ inbyggd.
Snackas i de liknande trådarna om nån modul man kan ansluta.. men som sagt, ingen verkar undra över detta med en separat digitalbox.
Alltså, kan jag se på mitt boxerabbonemang i ett tele2 hus precis som i vilken villa som helst?
Det går men du behöver en inomhusantenn går och få för 50 spänn som en liten dvd fodral
och om det inte fungerar så ringer du och pratar med abbonnemangsavdelningen så skickar dom en tekniker! om det inte fungera efter det så har du rätt och säga upp oavsett bindningstid för boxer gäller det att funkar det ej så behöver man inte ha det heller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!