2011-08-02, 23:00
Medlem
Finns liknande trådar men allt är bara så rörigt då vissa kallar EN digitalbox för "boxer" eller liknande samt att de handlar om inbyggda digitalboxar.. Nu till problemet.

Om man har Boxer, ja alltså "Robert här" med bindningstid kvar, så flyttar man till ett hyreshus där tele2 är leverantören. Kommer det då att fungera att plugga i min box och mitt kort som vanligt och kunna se? Eller störs det ut på nåt vänster eftersom det är tele2 indraget i huset. Borde väl bara vara att ansluta till antennuttaget som vanligt, eller??

Detta gäller alltså en extern box, EJ inbyggd.

Snackas i de liknande trådarna om nån modul man kan ansluta.. men som sagt, ingen verkar undra över detta med en separat digitalbox.

Alltså, kan jag se på mitt boxerabbonemang i ett tele2 hus precis som i vilken villa som helst?
Citera
2011-08-02, 23:01
Medlem
chaoswithins avatar
Kanske i vissa men jag tvivlar på det.

Boxer fungerar inte i vare sig ComHem eller Tele2-hus för mig.

Har även jag hört om dessa "moduler" i svävande ordalag, men har inget att gå på när det gäller det.
Citera
2011-08-02, 23:05
Medlem
GL-terrors avatar
Skaffa en inomhus antenn , jag har boxer och det funkar, ring dom och fråga hur det går till.
Citera
2011-08-02, 23:06
Medlem
jrosens avatar
Nej det kommer med största säkerhet inte att fungera, du kan dock om du har masten fördelaktigt placerat köra en bordsantenn.
Citera
2011-08-02, 23:23
Medlem
Tackar för bra o snabba svar!

Men sjukt dåligt att det ska behöva vara på det sättet.. :/
Citera
2011-08-02, 23:26
Medlem
En följdfråga! Vilken bordsantenn är det jag ska ha? Vore guld om någon kan länka till ett bra alternativ!
Är det en DVB-T anten jag ska ha?
Citera
2011-08-02, 23:30
Medlem
Köp en ny antenn med förstärkare speciellt för digital signal för inomhusbruk.

Finns för runt 300kr på CO, Kjell, elgiganten osv.
Citera
2011-08-02, 23:34
Medlem
jrosens avatar
http://www.boxer.se/kundservice/tekn...nings-Sverige/
Där ser du vart du skall rikta antennen, kanske inte funkar på fel sida utav huset om du har långt till masten
Citera
2011-08-03, 00:15
Medlem
Det går men du behöver en inomhusantenn går och få för 50 spänn som en liten dvd fodral
och om det inte fungerar så ringer du och pratar med abbonnemangsavdelningen så skickar dom en tekniker! om det inte fungera efter det så har du rätt och säga upp oavsett bindningstid för boxer gäller det att funkar det ej så behöver man inte ha det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in