2011-09-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
Åldersskillnad är som många andra har sagt ganska ovesäntlig. Jag kom direkt från gymnasiet och är bland de yngsta i klassen men umgås dagligen med folk som är 3-5 år äldre än mig (även med folk som är lika gamla som mig såklart). På universitetet innebär inte ålder nödvändigtvis kunskap. Visst har de ofta mer erfarenhet på de flesta plan, men det är inget som påverkar det sociala/studiesociala.

Detta skulle jag dock säga gäller tills man är ca 25, är man äldre än så har man inte så mycket utbyte av att umgås med de som kommer direkt från gymnasiet. Och förmodligen tycker kidsen också att man är jättegammal
Citera
2011-09-03, 22:01
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
Folk som ställer frågor i snitt mer än en gång per föreläsning blir snabbt irritationsobjekt, oavsett om det är bra frågor eller inte. I mitt tycke håller man käften på föreläsningen, är det något man inte förstår tar man det på lektionerna eller diskuterar med kompisarna. Kommer säkert få mothugg på detta men så är det på min skola, vet att de flesta resonerar så här
Fast å andra sidan, om du nu råkar gå i min klass, så är det inte för din trivsel jag går på föreläsning utan för att jag vill lära mig något.

Visst håller jag med dig om att frågor som är helt idiotiska blir lätt frustrerande om de återkommer, men sådana studenter brukar bli ett ämne för den automatiska självsaneringen på utbildningarna.
Citera
2011-09-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
ingenting alla föreläsningar finns på youtube :S

Gör dem väl inte?

Jag hittar inga?

VAr?
Citera
  • 9
  • 10