2011-08-02, 16:16
Medlem
blenderzs avatar
Skulle idag åka på min drömresa, har längtat ett helt år efter den. Allt gick bra tills jag tog fel på ett ställe, frågade runt vart jag skulle och fick ett svar att jag skulle gå en bit, gick fort som fan och ville verkligen inte missa skiten, sen när jag äntligen var framme ser jag båten åka iväg... Något brast inom mig, har aldrig känt på det här sättet förut. Jag har precis slutat med en drog som gör en aggressiv när man slutar och sen händer det här.
Jag är så arg på mig själv och arg överhuvudtaget, har rökt massor av cigg för att lugna ned mig, har slagit sönder min lägenhet och grannarna lär tro att jag är helt störd vilket jag är. Vad ska man göra? Har aldrig känt en sån här ilska, försöker tänka rationellt: jag kan åka imorgon istället osv men det känns omöjligt. Jag är en person som nästan aldrig gör något speciellt och den här resan hade jag planerat så länge och det känns som att jag aldrig kommer komma över det hära. För mig som person att bara åka iväg och göra det jag känner för, det händer nästan aldrig och så blir det ett misslyckande på det här sättet. Jag kände mig så jävla bra när jag åkte hemifrån och mådde bra som aldrig förr, jag skulle ju göra nånting jag längtat efter så länge och så bara förstörs allting, ilskan äter upp mig inifrån, vad ska jag göra?!
Citera
2011-08-02, 16:28
Medlem
Bra att du slutat med drogen, grattis!

Men ta dig i kragen och stick iväg imorgon. Vad vare du skulle göra btw?
Citera
2011-08-02, 16:29
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blenderz
Skulle idag åka på min drömresa, har längtat ett helt år efter den. Allt gick bra tills jag tog fel på ett ställe, frågade runt vart jag skulle och fick ett svar att jag skulle gå en bit, gick fort som fan och ville verkligen inte missa skiten, sen när jag äntligen var framme ser jag båten åka iväg... Något brast inom mig, har aldrig känt på det här sättet förut. Jag har precis slutat med en drog som gör en aggressiv när man slutar och sen händer det här.
Jag är så arg på mig själv och arg överhuvudtaget, har rökt massor av cigg för att lugna ned mig, har slagit sönder min lägenhet och grannarna lär tro att jag är helt störd vilket jag är. Vad ska man göra? Har aldrig känt en sån här ilska, försöker tänka rationellt: jag kan åka imorgon istället osv men det känns omöjligt. Jag är en person som nästan aldrig gör något speciellt och den här resan hade jag planerat så länge och det känns som att jag aldrig kommer komma över det hära. För mig som person att bara åka iväg och göra det jag känner för, det händer nästan aldrig och så blir det ett misslyckande på det här sättet. Jag kände mig så jävla bra när jag åkte hemifrån och mådde bra som aldrig förr, jag skulle ju göra nånting jag längtat efter så länge och så bara förstörs allting, ilskan äter upp mig inifrån, vad ska jag göra?!
Varför kan du inte åka imorgon då? Var va det du skulle? Finland ?
Citera
2011-08-02, 16:37
Medlem
blenderzs avatar
Kan inte säga exakt var jag skulle eller vad jag skulle göra, men det har varit min dröm länge och förutsättningarna idag var helt perfekta, just därför vet jag att jag aldrig kommer att göra detta igen. Det var en once in a lifetime grej och det kanske hade förändrat mitt liv till det bättre, ilskan över detta kan jag inte beskriva.
Citera
2011-08-02, 16:38
Bannlyst
Citat:

Problemet är att du har byggt upp en massa förväntningar inom dig under det här året, du har föreställt dig hur du dansar på skeppet och hur solen går ned och bla bla bla bla bla...men verkligheten är inte sån...igår kom en gammal man fram till mig vid en spårvagnsstation och sade på finska "tämä on ihana hetki, nyt kuin aurinko paistaa..." ( ungefär: det här är en underbar stund ( ett underbart ögonblick ) nu när solen skiner etc etc...

....han påminde mig om det, jag hade stått där en stund och glömt att just vid det ögonblicket, vid denna exakta årstid, vid denna tidpunkt förekommer sådana härliga stunder på just exakt den plats jag befinner mig på...

Förstår du? Vi kan känna härliga stunder; men vi kan inte förvänta oss något annat än att om vi känner till att vädret är si och så vid den och den årstiden då har vi chansen att känna en lite glimt av lycka.

Mer kan vi inte förvänta oss eller begära.
Citera
2011-08-02, 19:45
Medlem
Sorcerys avatar
Citat:
Har aldrig känt en sån här ilska, försöker tänka rationellt: jag kan åka imorgon istället osv men det känns omöjligt. Jag är en person som nästan aldrig gör något speciellt och den här resan hade jag planerat så länge och det känns som att jag aldrig kommer komma över det hära.
Du försökte iallafall, försök se något positivt i att du åtminstone tog dig iväg. Samla dig och åk en annan dag? Lite strul måste man räkna med. Visst, att missa båten kanske inte är "lite", ibland går planer åt helvete också. Låt inte det hindra dig från att försöka igen.

Edit: Förstår att blir förbannad, jag ska själv på en resa med båt snart, skulle bli jävligt besviken minst sagt om jag missade tiden.
Senast redigerad av Sorcery 2011-08-02 kl. 19:52.
Citera
2011-08-02, 22:21
Medlem
Livet går vidare. En dag kommer du att skratta åt händelsen, även om det känns omöjligt just nu. Ta det lugnt och var inte så arg, det är inte bra för blodtrycket.
Citera
2011-08-07, 07:56
Medlem
unawares avatar
Tänk; om du aldrig börjat droga så kanske du inte hade varit så jävla vimsig och gått fel.
Skyll på drogerna, håll dig borta från dom, ordna en ny resa att se fram till som belöning på att du varit ren ännu längre.

Du har all rätt att vara arg på dig själv och situationen. Dampa loss lite till, gör vad som känns bäst (här bortser vi droganvändande).
Citera
2011-08-07, 13:21
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Psykiska problem
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem