• 1
  • 2
2011-09-11, 00:27
Medlem
carrooouws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Jag har numera haft en Xperia X10 Mini Pro i snart ett år och jag funderar på att köpa nytt nu när mitt abbonemang går ut. Det står mellan en HTC Sensation och den nya Xperia Mini Pro

Vilken är mest värd att köpa?

Jag gillar Xperia starkt men jag tycker skärmen är lite för liten, men tangentbordet är ett galet + då jag tycker det är råskönt att slippa touch-tangentbord.

Jag har märkt att X10 mini pro startar program av sig själv, är det samma med alla HTC eller är det bara Xperia serien?

Jag har själv en Sensation och den är onekligen fantastisk. Det är ju dock en väldigt stor skärm vilket jag tycker är bra för att den är så lätt att kolla internet i. Vissa kan säkert dock uppfatta den som lite klumpig.
Jag vet inte vad du menar med program riktigt. Du kan ju ha widgets, men det har väl alla android-telefoner (mer eller mindre i alla fall?).

Skulle i nuläget inte vilja ha någon annan telefon än Sensation, känt på iPhones, Arc:en m.fl men inget är i närheten av min telefon just nu.
Citera
2011-09-11, 00:34
Bannlyst
Du kan ju också kolla på SGS II som är tunnare, lättare och mindre klumpig än Sensation och har lika stor skärm. Den har dessutom bättre skärm och bättre.. ja i princip allt är bättre.. Även om det skiljer lite.
Citera
2011-09-11, 00:42
Medlem
Det verkar som att i princip alla(?) Mini Pro har något konstigt brusfel, tänk på det innan du bestämmer dig för att köpa den.

http://www.swedroid.se/forum/50443-h...-knastret.html
Citera
2011-09-11, 12:40
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralalej
Du kan ju också kolla på SGS II som är tunnare, lättare och mindre klumpig än Sensation och har lika stor skärm. Den har dessutom bättre skärm och bättre.. ja i princip allt är bättre.. Även om det skiljer lite.

...och där kom det inlägget, mer förutsägbart än ett brev på posten. Du kan verkligen inte tåla att någon faktiskt överväger att köpa en HTC Sensation utan att nämna din älskade SGS II i samma mening? Patetiskt är ordet.

Ånyo ignorerar du vad ämnet handlar om; HTC Sensation VS. Sony Ericsson Xperia Mini Pro och har ingenting att tillföra diskussionen annat än vad som ältats i otaliga andra ämnen som trådskaparen säkert är läskunnig och kan kolla upp själv. Du bryter också med dessa likartade inlägg mot netikettreglerna 0.0.3 och 0.0.4 på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Tänk bara på att du inte kan hålla Sensation horisontellt om du vill använda wi-fi
Sen är den rätt trög i gränssnittet också. Fast det gäller ju de flesta Android-lurar.

För att återgå till ämnet var detta ett problem som jag inte ens kände till och testar min Sensation i detta nu utan att drabbas av varken avbrott eller försämrad wi-fi täckning. Möjligen kan detta ha varit ett problem som fanns innan någon av de två uppdateringar som släppts sedan jag köpte telefonen. Det finns inget trögt i gränssnittet på min Sensation, men om man fyller upp hela telefonens minne med appar och annat, samt experimenterar med egna launchers går det säkert att få vilken telefon som helst trög.

Nu har jag inte testat Sony Ericsson Xperia Mini Pro själv, men det känns som två väldigt olika telefonmodeller och jag hade nog provat dem båda ute hos en återförsäljare innan jag valt. Min rekommendation är självklart HTC Sensation, jag är oerhört nöjd med denna mobiltelefon.
Citera
2011-09-11, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Tänk bara på att du inte kan hålla Sensation horisontellt om du vill använda wi-fi
Sen är den rätt trög i gränssnittet också. Fast det gäller ju de flesta Android-lurar.

Inte lika illa som att försöka hålla iPhone 4 i HANDEN. Undrar varför typ alla man ser med iFail 4 har skal till den, den är ju oanvändbar till att ringa med utan Sen är gränssnittet bättre och snabbare på Android så du hade fel där med.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
...och där kom det inlägget, mer förutsägbart än ett brev på posten. Du kan verkligen inte tåla att någon faktiskt överväger att köpa en HTC Sensation utan att nämna din älskade SGS II i samma mening? Patetiskt är ordet.

Ånyo ignorerar du vad ämnet handlar om; HTC Sensation VS. Sony Ericsson Xperia Mini Pro och har ingenting att tillföra diskussionen annat än vad som ältats i otaliga andra ämnen som trådskaparen säkert är läskunnig och kan kolla upp själv. Du bryter också med dessa likartade inlägg mot netikettreglerna 0.0.3 och 0.0.4 på FB.

Det är min plikt att rekommendera bättre telefoner så stackarna inte ångrar sig senare. Skärmen ÄR mycket bättre på SGS II. HTC är ett bra märke men denna gången har de failat.
Citera
2011-09-11, 18:39
Medlem
ztlohnierbs avatar
Uppskattar de som svarade och har gett tips, men tillslut blev det en Incredible S, då den har i princip samma funktioner som Sensation med inte stor som ett as!
Citera
2011-09-11, 18:45
Bannlyst
TS: Skojar du eller? Jämföra Xperia mini pro med Sensation?
Citera
2011-09-11, 18:56
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5
TS: Skojar du eller? Jämföra Xperia mini pro med Sensation?

Vad är det för fel med det om jag får fråga?
Citera
2011-09-11, 19:08
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralalej
Det är min plikt att rekommendera bättre telefoner så stackarna inte ångrar sig senare. Skärmen ÄR mycket bättre på SGS II. HTC är ett bra märke men denna gången har de failat.

Din plikt är att följa riktlinjerna i detta forum och inte någon personlig fanboy agenda. Jag tänker inte ge mig in i samma disskussion gällande vilken av skärmarna som är bäst och få dina gamla youtubelänkar som respons. Jag har provat båda dessa telefoner både länge och väl och Samsungskrämen är verkligen inte alls så bra som alla påstår. För att hålla dig till reglerna förslår jag att du skapar ett ämne som heter "Samsung Galaxy SII VS. alla mobiltelefoner som existerar", så du kan få utlopp för din fanboyism.

Citat:
Uppskattar de som svarade och har gett tips, men tillslut blev det en Incredible S, då den har i princip samma funktioner som Sensation med inte stor som ett as!

Trevligt att det blev en HTC även om vi prioriterar olika gällande funktionalitet kontra skärmstorlek.
Citera
2011-09-11, 19:21
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Din plikt är att följa riktlinjerna i detta forum och inte någon personlig fanboy agenda. Jag tänker inte ge mig in i samma disskussion gällande vilken av skärmarna som är bäst och få dina gamla youtubelänkar som respons. Jag har provat båda dessa telefoner både länge och väl och Samsungskrämen är verkligen inte alls så bra som alla påstår. För att hålla dig till reglerna förslår jag att du skapar ett ämne som heter "Samsung Galaxy SII VS. alla mobiltelefoner som existerar", så du kan få utlopp för din fanboyism.

Trevligt att det blev en HTC även om vi prioriterar olika gällande funktionalitet kontra skärmstorlek.

Ja killen är numera avstängd så nu kan du pusta ut, hehe.

Jag prövade Sensation och känslan att hålla i den etc, och jag kände att den var för stor helt enkelt, samma sak med Xperia Arc. Men jag tittade på Incredible S och kände att den var perfekt, nu har jag haft den i nästan en vecka och jag är jättenöjd. Allting flyter på jättebra och skärpan på skärmen är underbar. Efter att ha haft en Xperia x10 i ett år så är detta mindblowing ju
Citera
2011-09-11, 22:25
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ja killen är numera avstängd så nu kan du pusta ut, hehe.

Jag prövade Sensation och känslan att hålla i den etc, och jag kände att den var för stor helt enkelt, samma sak med Xperia Arc. Men jag tittade på Incredible S och kände att den var perfekt, nu har jag haft den i nästan en vecka och jag är jättenöjd. Allting flyter på jättebra och skärpan på skärmen är underbar. Efter att ha haft en Xperia x10 i ett år så är detta mindblowing ju

...och jag som inte ens rapporterade honom?

Trevligt att du gillar din Incredible S. Själv har jag haft flera stora klumpiga telefoner tidigare (SE P800, SE P910), så jag var redan ganska van innan bytet till Sensation. Det beror ju helt på vad man ska använda en telefon till vad som avgör valet. Jag surfar en del i telefonen och då kan den större skärmen och upplösningen vara till fördel.
Citera
2011-09-13, 21:45
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
...och jag som inte ens rapporterade honom?

Trevligt att du gillar din Incredible S. Själv har jag haft flera stora klumpiga telefoner tidigare (SE P800, SE P910), så jag var redan ganska van innan bytet till Sensation. Det beror ju helt på vad man ska använda en telefon till vad som avgör valet. Jag surfar en del i telefonen och då kan den större skärmen och upplösningen vara till fördel.

Ja man kör ju det man är van till. Är van vid små mobiler, så detta är by far den största jag haft. Jag vill mest att den ska ligga skönt i fickan, då jag alltid har mobilen med mig, och jag hade inte känt mig säker med en mobil stor som Sensation i fickan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in