• 1
  • 2
2011-08-02, 14:54
Medlem
ztlohnierbs avatar
Jag har numera haft en Xperia X10 Mini Pro i snart ett år och jag funderar på att köpa nytt nu när mitt abbonemang går ut. Det står mellan en HTC Sensation och den nya Xperia Mini Pro

Vilken är mest värd att köpa?

Jag gillar Xperia starkt men jag tycker skärmen är lite för liten, men tangentbordet är ett galet + då jag tycker det är råskönt att slippa touch-tangentbord.

Jag har märkt att X10 mini pro startar program av sig själv, är det samma med alla HTC eller är det bara Xperia serien?
Citera
2011-08-02, 15:46
Medlem
svettipungs avatar
Vad menar du med att den startar program av sig själv?

Jag hade köpt Sensation.
Citera
2011-08-02, 15:57
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Vad menar du med att den startar program av sig själv?

Jag hade köpt Sensation.

Om man går in på Task-killer(som jag laddat ner själv) så är det massor av program som är igång som jag inte själv startat, som suger batterikraft.
Citera
2011-08-02, 19:45
Medlem
svettipungs avatar
Okej, men så är det i alla androider. Jag tycker det fungerar bäst utan en massa task killers och sånt eftersom android sköter det självt.
Citera
2011-08-02, 19:49
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Okej, men så är det i alla androider. Jag tycker det fungerar bäst utan en massa task killers och sånt eftersom android sköter det självt.

Va? Jag måste ju ha en task-killer för att batteriet dör ju på någon timme om allt skit är igång. Android fixar inte det själv?
Citera
2011-08-02, 22:11
Medlem
Phantom042s avatar
Det är ju som att fråga ifall du ska ha en Ferrari eller en Volvo V70 lite grann.

Låt programmen vara öppna, det där har med Android att göra och ingen skillnad mellan Xperia serien eller HTC sensation.

Personligen kör jag utan taskkillers och skit på min X10 och det fungerar skitbra.
Citera
2011-08-03, 21:07
Medlem
Kör själv en HTC Desire HD sen oktober förra året och jag gillar gränsnittet och dess storlek på skärm. Det är en pryl jag använder mer än min dator nu för tiden. Har testat alla Xperia modellerna och de känns inte alls lika bra (personlig syn).

HTC Sensation är ju bara bättre än den jag har, så kör på den. Den kommer hålla ett bra tag om du inte envisas med att byta efter ett år pga nya modeller.
Citera
2011-08-04, 09:40
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ade
Kör själv en HTC Desire HD sen oktober förra året och jag gillar gränsnittet och dess storlek på skärm. Det är en pryl jag använder mer än min dator nu för tiden. Har testat alla Xperia modellerna och de känns inte alls lika bra (personlig syn).

HTC Sensation är ju bara bättre än den jag har, så kör på den. Den kommer hålla ett bra tag om du inte envisas med att byta efter ett år pga nya modeller.

Okej, jo jag är galet sugen på Sensation. Dels för att det känns som jag går miste om android-upplevelsen med Xperia, både för att det är annat gränssnitt och att skärmen på min x10 är så fruktansvärt liten. Största anledningen till att jag vill byta är för att jag inte är nöjd med min nuvarande mobil (xperia x10 mini pro).
Citera
2011-08-04, 09:49
Medlem
Tänk bara på att du inte kan hålla Sensation horisontellt om du vill använda wi-fi
Sen är den rätt trög i gränssnittet också. Fast det gäller ju de flesta Android-lurar.
Citera
2011-08-04, 10:16
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Tänk bara på att du inte kan hålla Sensation horisontellt om du vill använda wi-fi
Sen är den rätt trög i gränssnittet också. Fast det gäller ju de flesta Android-lurar.

Är det common problem att internetet dör eller?
Citera
2011-08-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Är det common problem att internetet dör eller?
Det är ett konstruktionsfel, ja.

http://www.youtube.com/watch?v=NDaSH2mK2hg
Citera
2011-08-05, 13:19
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Det är ett konstruktionsfel, ja.

http://www.youtube.com/watch?v=NDaSH2mK2hg

Borde det inte fixas till nästa generationen mobiler då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in