2011-08-02, 05:44
Medlem
ih0ps avatar
Tjenare

Nu är det så att jag hade bestämt mig för att installera Windows 7 på min dator som då hade Windows xp. Jag tankade http://tankaner.com/show.php?torrent_id=6033, och mitt under installationen av den så dog min dator. Jag hade testat den versionen en gång tidigare och då fungerade den felfritt. Jag använde mig inte av någon skiva heller utan jag använde deamon tools och mountade bara iso-filen den gången och gjorde samma sak den här gången.

Nu ligger det till så att jag inte kommer in på något av Windows 7 eller xp då jag formaterade hela datorn samtidigt som jag installerade Windows 7. Det som händer när jag startar datorn är att jag får felmeddelandet NTLDR saknas. Jag kan inte heller komma in i något OS i felsäkert läge. Jag testade att bränna en skiva med hjälp av Aschampoo och ändra Boot Sequence i BIOS till CD/DVD. Då får jag felmeddelandet NTLDR saknas också, har förmodligen gjort något fel? Eller är det något fel på filen? Ska jag testa någon annan torrent?
Men cd-läsaren fungerar! Så det är inte den som är problemet.

Som ni kanske förstår är jag är inte allt för kunnig inom detta ämne därför jag gör tråden och hoppas att jag får så bra svar och att jag kan lösa mitt problem. Förlåt om jag har formulerat mig konstigt och om det är något speciellt så får ni fråga det. Jag ska nu sova så svarar imorgon!
Citera
2011-08-02, 08:04
Medlem
Bränn ut skivan och kör installationen från den istället.
Finns skivor för NTLDR-boot, men de löser inte ditt problem i slutändan.
Citera
2011-08-02, 12:03
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih0p
Tjenare

Jag använde mig inte av någon skiva heller utan jag använde deamon tools och mountade bara iso-filen den gången och gjorde samma sak den här gången.

Ehhh.... Det låter som om du hade Windows igång när du startade installationen???

Gör om, gör rätt...

Mitt råd är att du säkerhetskopierar ALLA FILER du vill ha kvar till t.ex. USB-hårddisk etc.. INNAN du börjar ominatallationen...

Och sedan Installera om Windows 7 från grunden, genom att radera befintlig(a) partition(er) och därfter skapa nya.. genom att starta datorn mot en startbar DVD-skiva.. och under installationens inledning se till att RADERA alla partitioner och skapa ny!

Se gärna: http://alturl.com/pq6ru för en gratis installationsguide om hur detta går till...
Följer du hela anvisningen får du dessutom en windows som är EXTRA skyddad mot virus, trojaner och andra angrepp. Dessutom blir datorn betydlig mer stabil!
Citera
2011-08-03, 00:35
Medlem
WindowsSetups avatar
Om datorn har mindre än 1GB RAM så kommer det inte att gå. Windows 7 kräver minst 1GB. Jag rekomenderar att du ominstallerar Windows xp, även det är gammalt så supportas det! Att uppgradera borde man tänka på när microsoft sätter ett datum för slutsupport, men alla tänker som dem själva vill.

Lägg i windows xp skivan och boota från cd/dvd enheten. Kör installationsprogrammet för windows xp.
Citera
2011-08-03, 01:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ih0p
Tjenare

Nu är det så att jag hade bestämt mig för att installera Windows 7 på min dator som då hade Windows xp. Jag tankade http://tankaner.com/show.php?torrent_id=6033, och mitt under installationen av den så dog min dator. Jag hade testat den versionen en gång tidigare och då fungerade den felfritt. Jag använde mig inte av någon skiva heller utan jag använde deamon tools och mountade bara iso-filen den gången och gjorde samma sak den här gången.

Nu ligger det till så att jag inte kommer in på något av Windows 7 eller xp då jag formaterade hela datorn samtidigt som jag installerade Windows 7. Det som händer när jag startar datorn är att jag får felmeddelandet NTLDR saknas. Jag kan inte heller komma in i något OS i felsäkert läge. Jag testade att bränna en skiva med hjälp av Aschampoo och ändra Boot Sequence i BIOS till CD/DVD. Då får jag felmeddelandet NTLDR saknas också, har förmodligen gjort något fel? Eller är det något fel på filen? Ska jag testa någon annan torrent?
Men cd-läsaren fungerar! Så det är inte den som är problemet.

Som ni kanske förstår är jag är inte allt för kunnig inom detta ämne därför jag gör tråden och hoppas att jag får så bra svar och att jag kan lösa mitt problem. Förlåt om jag har formulerat mig konstigt och om det är något speciellt så får ni fråga det. Jag ska nu sova så svarar imorgon!

Inte för att vara elak men vad tror du själv hände med din mountade W7-fil när W7:s installationsprogram formaterade hela disken?

Som redan skrivits: tanka ner en W7 image fil, välj bränn image fil i ditt brännarprogram, bränn skiten till en DVD-skiva och starta om datorn. Då körs installationen från DVD-skivan, en "clean" install.
Citera
2011-08-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Inte för att vara elak men vad tror du själv hände med din mountade W7-fil när W7:s installationsprogram formaterade hela disken?

Haha, jag skrattade så hårt när jag läste det i hans post. Inte så konstigt att den dog, haha!
Citera
2011-08-03, 11:42
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Som redan skrivits: tanka ner en W7 image fil, välj bränn image fil i ditt brännarprogram, bränn skiten till en DVD-skiva och starta om datorn. Då körs installationen från DVD-skivan, en "clean" install.
Hhahahahahaha!
Citera
2011-08-04, 17:25
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in