2011-08-02, 01:22
Medlem
Kan man bli polisanmäld om man tar sönder någons kläder? Polisen gör väl ingen utredning på det?
Citera
2011-08-02, 01:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Det kan man säkert, det är ju ens privata ägodelar, jag skulle kunns få böter om jag tex tar en golfklubba och slår sönder någons tv
Citera
2011-08-02, 01:29
Medlem
Men om det inte finns något bevis på detta?
Citera
2011-08-02, 02:00
Medlem
Johnny.99s avatar
Du kan bli polisanmäld för allt bara det är ett lagbrott hurvida det finns bevis eller inte är irrelevant.
Citera
2011-08-02, 02:13
Medlem
lukk3l33ts avatar
Att du ens frågar visar bara att du är skyldig (för varför skulle du brytt dig ifall du nu var oskyldig)?.
Citera
2011-08-02, 02:22
Medlem
Anmäld kan du bli för i princip vad som helst. Det är bara att någon går ner till polisstationen och anmäler dig. Om det sedan går vidare till utredning och eventuellt åtal är dock en helt annan femma. Den polis som tar emot anmälningen kan ju avfärda den som rent nonsens, t.ex. "min kompis stal min smörgås" eller liknande. Men alla "seriösa" anmälningar är polisen skyldiga att utreda. Jag är dock ganska säker på att en sönderryckt tröja INTE går vidare till åtal. Det lär med största sannolikhet skrivas av så fort åklagaren tittar på fallet, såvida inget annat brott har förekommit (t.ex. misshandel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in